2010-05-17, 23:28
Medlem
POMJUP53s avatar
Har en ny dator, en imac(kör win7 64) med i7-processorn, 8gb ram osv som har lite problem.

Det är så att datorn ofta fryser i vissa program och jag måste då starta om datorn för
att kunna starta dom igen. Ibland fryser även skrivbordet och det går inte att klicka på
ikonerna vilket känns lite jobbigt. Beror såna här problem oftast på överhettning lr vad kan
det bero på?

edit: andra problem jag upplever är att fläkten går på alldeles för ofta då jag fått höra att
imacs ska vara väldigt tysta i regel...brukar köra speedfan för att kika temps på kärnorna och
då brukar temperaturen ligga på ca 50-65c när jag kör en cpu på 1-10%.
Senast redigerad av POMJUP53 2010-05-17 kl. 23:30.
Citera
2010-05-17, 23:30
Medlem
Dr.Chingchongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Har en ny dator, en imac(kör win7 64) med i7-processorn, 8gb ram osv som har lite problem.

Det är så att datorn ofta fryser i vissa program och jag måste då starta om datorn för
att kunna starta dom igen. Ibland fryser även skrivbordet och det går inte att klicka på
ikonerna vilket känns lite jobbigt. Beror såna här problem oftast på överhettning lr vad kan
det bero på?

Har du kollat så att programmen är gjorda för 64 bit? Tror inte det är överhettning dock.
Citera
2010-05-17, 23:32
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Chingchong
Har du kollat så att programmen är gjorda för 64 bit? Tror inte det är överhettning dock.

hmmmm, det lär vara gjort för 64bit för det funkar fint annars. Det heter HoldemManager och är ett pokerstatistikprogram och jag tror ingen tagit upp detta problem förut.
Citera
2010-05-18, 01:08
Medlem
hasenfrasens avatar
Har du installerat alla uppdateringar, inklusive de valfria?

Kör admin-kommandot: powercfg -energy
och analysera resultatet mha IE.
Citera
2010-05-18, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Har du installerat alla uppdateringar, inklusive de valfria?

Kör admin-kommandot: powercfg -energy
och analysera resultatet mha IE.

Jag har liknande problem som TS och jag körde det kommandot som du skrev i sökrutan men allt som händer är att det kommer upp en svart DOS-ruta i typ en halv sekund och sen försvinner den, sen händer det inget mer. Har provat att högerklicka och välja "Kör som administratör" men det blir samma sak ändå Vad kan detta bero på?
Citera
2010-05-18, 09:27
Medlem
mrvisions avatar
testa att skriv cmd först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in