2010-05-17, 21:42
Medlem
Trammiss avatar
Jag hoppas verkligen att ingen väljer att betala till dessa idioter.
Ifall man betalar så visar man att man är svag och rädd, då kommer garanterat en ny räkning nästa månad.
2010-05-17, 21:47
Medlem
d0s avatar
Haha det där var ta mig fan den minst kvalitativa nyhetssida jag någonsin har sett.
2010-05-17, 21:48
Bannlyst
Vart ifrån får dom tag i bilder då?.
2010-05-17, 21:51
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0
Haha det där var ta mig fan den minst kvalitativa nyhetssida jag någonsin har sett.

"Ett samarbete mellan Dano Acar och Lars Bergquist"

Klart som tusan den är vinklad till OG's fördel.
Hoppas inte folk tror att Rapport24 är en objektiv nyhetssite.
2010-05-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.Hugo
Vart ifrån får dom tag i bilder då?.

Dom har val sökt pa Facebook med bestallarens epostadress. Finns ju en viss chans att nagra anvant samma epostadress dar och visar sin profilbild aven for folk som inte ar vanner. Men foton pa alla lar de nog aldrig fa.
Senast redigerad av NintendoDS 2010-05-17 kl. 21:56.
2010-05-17, 21:55
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
... Hur gick hacket till? Använde dom admin/123123 som installeras default på de flesta magento servrar?

Ska ha varit en Bruteforce attack tydligen. En admin ska ha haft ett mycket simpelt lösenord.
2010-05-17, 21:58
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Rapport24 är en scam

Nej, däremot har dem ett samarbete mellan personen som skriver hemsidan och Dano Acar.

Citat:
Ursprungligen postat av Modify
"Ett samarbete mellan Dano Acar och Lars Bergquist"

Klart som tusan den är vinklad till OG's fördel.
Hoppas inte folk tror att Rapport24 är en objektiv nyhetssite.

Precis, mycket riktigt. Händer även att OG lägger upp annonser på personer och liknande på den här hemsidan för att få tag på missa, pinsamt javisst!

Undra vad OG har för grepp runt Lars Bergquist?
2010-05-17, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Dom har val sökt pa Facebook med bestallarens epostadress. Finns ju en viss chans att nagra anvant samma epostadress dar och visar sin profilbild aven for folk som inte ar vanner. Men foton pa alla lar de nog aldrig fa.

blir nog en hel del jobb då till ingen nytta, jag själv skulle då inte bry mig

vad är det värsta som kan hända lixom?
2010-05-17, 22:04
Medlem
Bockstensmannens avatar
Vilket avskum! Men på något sätt ändå lite smart av dem (OG) att dra fördel av folks oförsiktighet på tex Facebook. Sånt här är en tydlig anledning varför man inte ska lämna ut känsliga uppgifter, inte ens om namn och adress på internet. Det är helt enkelt inte safe.

Förövrigt hoppas jag folket på smartbar står på sig och inte låter sig kuvas av något fjantigt gäng. Är det hela det där "vi-ska-ta-över-all-droghandel.på-nätet"-snacket som skall genomföras nu eller vad sysslar de med?
2010-05-17, 22:10
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Ja, kanske det. Men folk borde inse att om de betalar femhundra kronor nu sa kommer det komma en ny rakning nasta manad och manaden efter det med. Valet mellan att vara i skuld for tid och evigt eller fa skammas lite temporart hade for mig varit ratt enkelt i alla fall.

Jag håller med dig helt och hållet, inte nog med att de kommer fortsätta att kräva pengar av folk utan det finns väl alla möjligheter för att avgiften ökas med. Dock så finns det säkert någon som har pengar och är mer rädd om sitt rykte än ett hål i plånboken så han betalar.
2010-05-17, 22:21
Bannlyst
OG vilket skämt alltså. Det känns ganska så mycket tidig USA att hålla på med sån här skit, kan inte folk växa upp? Men om man trotts allt ska leka gangster, gör då det.. Men att utpressa "oskyldiga" kunder på 500 kr var, det är fjantigt.

Ni som har handlat, betala inte en krona åt svartingarna. Förstår inte folk som betalar till utpressare. Kommer troligtvis bara bli värre då, när dom märker att du är villig att betala.

Anmäl sedan sidor som publicerar uppgifterna (om det nu kommer hända, och inte bara är tomma hot)

Acar är en svartskalle som förr eller senare kommer få sitt straff, tro mina ord.
2010-05-17, 22:42
Medlem
Efraims avatar
Hur länge tillbaka sträcker sig kundregistret? Ifall man handlade för ca två år sedan, är man ändå med där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in