2010-05-17, 19:56
Bannlyst
Finns tydligen folk som lider av det här sen kan det vara hur löjligt som helst

Citat:
Ursprungligen postat av Dollhouse
Och då hamnade vi precis där jag misstänkte att vi skulle hamna. Bra jobbat Henke och Fredrik, ni har levererat oss till djävulen som tack för att vi satt mat på era bord. Jag har i flera år valt att handla lagliga och dyra varor från internetaffärer som utlovat mig anonymitet för att slippa bryta mot lagen och interagera med småkriminella, men nu helt plötsligt så har jag fått något mycket värre. Istället för att behöva vara orolig för att en påtänd langare tar mina pengar och försvinner en gång så behöver jag oroa mig över att bli utpressad av ett av vårt lands kändaste kriminella nätverk.

För att ni inte klarar av att hålla de löften ni gett oss kunder medan ni tagit våra pengar (och sedan efter erat misslyckande rakt av valt att inte sätta vårat välbefinnande först) så tvingas nu vi som finns på denna lista in i en situation där vi antingen gör affärer med yrkeskriminella och helt enkelt hoppas på att dom håller sitt ord, eller så gör vi ingenting och tvingas se våra namn listade på internet med information som NI lovade att hemlighålla. Oavsett vilket val vi gör så kan vi dessutom räkna med efterföljande hot. Nästa gång hotar dom om att kontakta alla våra vänner på facebook. Den som har betalat en gång kommer givetvis betala igen. Den som fortfarande vägrar betala kanske blir hotad med rent fysiska konsekvenser nu.

Ja, jag håller er ansvariga till EXAKT samma grad som Lasse/OG/whoever. Det finns inga som helst jävla ord som kan beskriva hur förbannad jag är nu.

Citat:
Ursprungligen postat av BeckenBenet
Väldigt bra formulerat. Känner som du. Blir heller inte gladare när jag läser Henkes dryga inlägg till svars. Gillar förövrigt inte att han ska blanda in engelska i var och varannan mening. Det här är Sverige här talar vi svenska.
Det här SKA bara inte få hända. Kommer det ut att jag handlat droger mister jag mitt jobb, flickvän och kan tom mista min vårdnad av min son samt förtroende för mina övriga nära och kära Jag kommer bojkotta Smartbar i framtiden.
Från Tråden https://www.flashback.org/t1192804p47
2010-05-17, 20:04
Medlem
brisingrs avatar
Mitt namn finns med på listan och förmodligen komme jag att bli ett offer för denna utpressningsskandal. Så länge dem inte orkar göra några fysiska aktiviteter på kunder har jag inget att oroa mig för, och om den chansen finns, är den ypperst liten.

Innehåller listan alla kunder eller endast registrerade medlemmar på hemsidan? Därför att på vissa prints står det bara "Guest" men skulle gissa på att dem säkert har sätt deras beställningar också. Känns dock lite torrt med endast 2099 kunder?

Varför kallar man sig gangster när man håller på med småbrott som vilken 14-årig kille från Tensta skulle kunna göra själv?

Med aggressiva hälsningar
Senast redigerad av brisingr 2010-05-17 kl. 20:58.
2010-05-17, 20:31
Medlem
don.Carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Jag är själv drabbad, undra om dem tänker skicka ut 2099 brev eller hur dem tänkte göra Jag bryr mig i alla fall inte och tänker inte bidra den svenska maffian mer än jag redan gör

Haha tänkte lite i samma banor. Visst jag förstår att det är väldigt irriterande för alla som är drabbade, men jag skulle inte ha oroat mig speciellt mycket. Original Gangsters har väl inte lyckats med något hittills? Jag är förvånad över att dom ens lyckades hacka Smartbar, men det är väl bara för att Henke är ännu sämre än OG..

Vad ni än gör.. Betala för fan inte.
2010-05-17, 20:51
Medlem
Hej Kanins avatar
Äsch, OG kör på samma metod som mediebolagen. Skicka hem ett kravbrev på en skitsumma för att inte få ännu mer skit lassat över sig. Det är ju en skitbra affärsplan.
2010-05-17, 21:16
Medlem
Smartbar saljer val inga olagliga substanser? Att bli uthangd for att ha handlat nagot helt lagligt borde val inte vara sa hemskt. Som att hanga ut folk som gatt och handlat pa bolaget i Sverige. Jag tvivlar pa att folk kommer att betala. Det hade varit varre om folk kopt raopium.
Senast redigerad av NintendoDS 2010-05-17 kl. 21:18.
2010-05-17, 21:23
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Jag skulle gärna vilja få ett PM med den där listan! Är orolig för att jag kanske är med där

Den är inte offentlig ännu. Har du handlat hos SB efter nyår eller när de sa så är du nog med där, står mer i deras nyheter.

Sen hela den här historien låter ju bara för löjlig, det är väl en sak att kräva företag osv på pengar men att ge sig på två tusen privatpersoner för en sån här sak är ju patetiskt. Borde inte ett etablerat gäng ha bättre sätt att försörja sig på?
2010-05-17, 21:27
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Smartbar saljer val inga olagliga substanser? Att bli uthangd for att ha handlat nagot helt lagligt borde val inte vara sa hemskt. Som att hanga ut folk som gatt och handlat pa bolaget i Sverige. Jag tvivlar pa att folk kommer att betala. Det hade varit varre om folk kopt raopium.

Nu skiter nog större delen av sveriges befolkning om det de säljer är lagligt eller inte de ser bara "KNARK" och en stor del kommer väl klassa dessa tvåtusen personer som just knarkare, alkohol är betydligt mer accepterat än saker man röker (som inte är tobak) och pulver man mår bra utav som inte säljs på apoteket.
Så en del som är väldigt propra i livet och har kärringar till chefer/sambos osv vill väl inte att dessa ska få reda på att de rökt "rökmixar" eller ätit pulver när de borde jobbat på senaste projektet eller passat ungarna...
2010-05-17, 21:27
Bannlyst
Rapport24 är en scam
2010-05-17, 21:29
Medlem
TimGunns avatar
Var betalar man?
2010-05-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Nu skiter nog större delen av sveriges befolkning om det de säljer är lagligt eller inte de ser bara "KNARK" och en stor del kommer väl klassa dessa tvåtusen personer som just knarkare, alkohol är betydligt mer accepterat än saker man röker (som inte är tobak) och pulver man mår bra utav som inte säljs på apoteket.
Så en del som är väldigt propra i livet och har kärringar till chefer/sambos osv vill väl inte att dessa ska få reda på att de rökt "rökmixar" eller ätit pulver när de borde jobbat på senaste projektet eller passat ungarna...

Ja, kanske det. Men folk borde inse att om de betalar femhundra kronor nu sa kommer det komma en ny rakning nasta manad och manaden efter det med. Valet mellan att vara i skuld for tid och evigt eller fa skammas lite temporart hade for mig varit ratt enkelt i alla fall.
2010-05-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Rapport24 är en scam

Really? Utveckla gärna.
2010-05-17, 21:39
Medlem
... Hur gick hacket till? Använde dom admin/123123 som installeras default på de flesta magento servrar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in