2010-05-17, 16:14
Medlem
Mindstormers avatar
Hej!

Har ett minneskort till min systemkamera som av någon anledning har blivit skrivskyddad, nu är problemet att jag inte vet hur jag ska gå tillväga för att kunna ta bort detta. Kan nämna att kortet ej vill fungera i kameran längre p.g.a. skrivskyddet, det går ej att ta kort nu.

Har testat att ta bort skrivskyddet genom att klicka på egenskaper->(ta bort) skrivskydd->verkställ men jag får bara felmeddelanden! Har även testat att formatera om kortet, det funkar inte heller.

Bilder på hur det ser ut:
http://img245.imageshack.us/i/namnls1.png/
http://img218.imageshack.us/i/namnlszp.png/

Tacksam för hjälp!
Citera
2010-05-17, 16:59
Medlem
Muckarduvas avatar
Vågar man utgå från att du har dubbelkollat att det fysiska skrivskyddet på själva kortet inte har råkat petas till läget "Lock"?
Citera
2010-05-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Vågar man utgå från att du har dubbelkollat att det fysiska skrivskyddet på själva kortet inte har råkat petas till läget "Lock"?

Tänkte ställa samma fråga.

Kan du gå in i kortet och kolla mappar/filer? Kolla om du kan ändra rättigheter till minneskortet, så att din användare har rätt att göra vad fan han vill med kortet.

MVH
Citera
2010-05-17, 17:35
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva

Helvete, har missat det, råkade nog peta till det då jag satte i kortet i minneskortsläsaren...
Citera
2012-07-22, 09:35
Medlem
Kapten_Blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaensterhaent
Tänkte ställa samma fråga.

Kan du gå in i kortet och kolla mappar/filer? Kolla om du kan ändra rättigheter till minneskortet, så att din användare har rätt att göra vad fan han vill med kortet.

MVH

av nån anledning så har den där piggen man flyttar fram och tillbaka för att ändra detta gått sönder på mitt minneskort. går det inte på nått sätt fixa bort skrivskyddet i datorn för kan inte göra något med mitt nu heller? har redan pillat med en sån där potatis-sticka men det blir bara värre typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in