2010-05-17, 16:14
Medlem
Mindstormers avatar
Hej!

Har ett minneskort till min systemkamera som av ngon anledning har blivit skrivskyddad, nu r problemet att jag inte vet hur jag ska g tillvga fr att kunna ta bort detta. Kan nmna att kortet ej vill fungera i kameran lngre p.g.a. skrivskyddet, det gr ej att ta kort nu.

Har testat att ta bort skrivskyddet genom att klicka p egenskaper->(ta bort) skrivskydd->verkstll men jag fr bara felmeddelanden! Har ven testat att formatera om kortet, det funkar inte heller.

Bilder p hur det ser ut:
http://img245.imageshack.us/i/namnls1.png/
http://img218.imageshack.us/i/namnlszp.png/

Tacksam fr hjlp!
Citera
2010-05-17, 16:59
Medlem
Muckarduvas avatar
Vgar man utg frn att du har dubbelkollat att det fysiska skrivskyddet p sjlva kortet inte har rkat petas till lget "Lock"?
Citera
2010-05-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Vgar man utg frn att du har dubbelkollat att det fysiska skrivskyddet p sjlva kortet inte har rkat petas till lget "Lock"?

Tnkte stlla samma frga.

Kan du g in i kortet och kolla mappar/filer? Kolla om du kan ndra rttigheter till minneskortet, s att din anvndare har rtt att gra vad fan han vill med kortet.

MVH
Citera
2010-05-17, 17:35
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva

Helvete, har missat det, rkade nog peta till det d jag satte i kortet i minneskortslsaren...
Citera
2012-07-22, 09:35
Medlem
Kapten_Blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaensterhaent
Tnkte stlla samma frga.

Kan du g in i kortet och kolla mappar/filer? Kolla om du kan ndra rttigheter till minneskortet, s att din anvndare har rtt att gra vad fan han vill med kortet.

MVH

av nn anledning s har den dr piggen man flyttar fram och tillbaka fr att ndra detta gtt snder p mitt minneskort. gr det inte p ntt stt fixa bort skrivskyddet i datorn fr kan inte gra ngot med mitt nu heller? har redan pillat med en sn dr potatis-sticka men det blir bara vrre typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in