2010-05-17, 15:59
Medlem
SimonomiSs avatar
Hej, har funderat att köpa 2 st cigarrer av en polare. Han har just öppnat lådan och jag funderar hur länge håller de riktigt? De är inte plastade. Och hur skall jag förvara dem när jag inte har lådan eller är det någon skillnad? Har ingen snoppare så vad skall jag då använda? (ja jag är nybörjare med cigarrer som ni ser)
Senast redigerad av SimonomiS 2010-05-17 kl. 16:34.
Citera
2010-05-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonomiS
Hej, har funderat att köpa 2 st cigarrer av en polare. Han har just öppnat lådan och jag funderar hur länge håller de riktigt? De är inte plastade. Och hur skall jag förvara dem när jag inte har lådan eller är det någon skillnad? Har ingen snoppare så vad skall jag då använda? (ja jag är nybörjare med cigarrer som ni ser)
Nån sorts plastlåda, gå till blomaffären köp en liten kub grönt sånt som sätter kvistar i vet inte vad materialet heter men kostar nästan ingenting, gå till macken köp 1 liter destillerat vatten också billigt, häll det på kudden så vips har du byggt en egen humidor för en billig peng. snoppare kostar ca 30 kr annars vass kökskniv men billigaste vänd ciggarren bak o fram och tänd där du skulle snoppa den så är det bara att röka.
Citera
2010-05-18, 16:08
Medlem
SimonomiSs avatar
Tack ska du ha!
Citera
2010-05-18, 16:21
Medlem
SimonomiSs avatar
Och btw måste mans slicka på en cigarr före man tänder på den för att den inte skall spricka eller gå av? Eller är det en myt? Och brinner cigarren av sig själv eller måste man suga?
Citera
2010-05-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonomiS
Och btw måste mans slicka på en cigarr före man tänder på den för att den inte skall spricka eller gå av? Eller är det en myt? Och brinner cigarren av sig själv eller måste man suga?
Man måste inte slicka och suga det kan man göra innan snoppning ifall ciggarren är torr.Blöta upp bladet på ciggarren så att den inte rullar upp sig. När du tänder ciggarren sug in i små omgångar puffar vänd ciggarren blås lätt så att du får jämnfördelad glöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in