Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-17, 15:48
  #1
Medlem
Hello!

Drabbades av hjärnhinneinflammation för ett tag sen, har avslutat en antibiotikakur för två dagar sedan och äter inga mediciner för det nu. De flesta symtomen har försvunnit men huvudvärken finns kvar och tröttheten. Hur som helst, jag blir rätt trött på att inte göra någonting och skulle vilja gå på träningen ikväll för att se om det kanske gör mig piggare, är det ofarligt? Det värsta som kan hända är väl att jag får mer ont i huvudet och får gå av? Är lite orolig dock eftersom min kära mor påstår att det kan vara skadligt, något hon gissat sig fram till. Har sökt runt på internet efter svar men inte hittat, vore jättegulligt om någon kunde bistå med lite info!

__________________
Senast redigerad av duggregn 2010-05-17 kl. 15:51.
Citera
2010-05-17, 16:01
  #2
Medlem
GTFO--s avatar
Min mors kompis son tränade fotboll efter en hjärnhinneinflammtion och fick tillbringa flertal veckor på sjukhuset. Tror han låg i koma. Så det bästa vore nog att få ett godkänande av läkare först.
Citera
2010-05-17, 16:23
  #3
Medlem
callas300s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duggregn
Hello!

Drabbades av hjärnhinneinflammation för ett tag sen, har avslutat en antibiotikakur för två dagar sedan och äter inga mediciner för det nu. De flesta symtomen har försvunnit men huvudvärken finns kvar och tröttheten. Hur som helst, jag blir rätt trött på att inte göra någonting och skulle vilja gå på träningen ikväll för att se om det kanske gör mig piggare, är det ofarligt? Det värsta som kan hända är väl att jag får mer ont i huvudet och får gå av? Är lite orolig dock eftersom min kära mor påstår att det kan vara skadligt, något hon gissat sig fram till. Har sökt runt på internet efter svar men inte hittat, vore jättegulligt om någon kunde bistå med lite info!


Gör inget förhastat, ett lustigt litet sammanträffande, men har en bekant som troligtvis har fått det precis nyligen och mår riktigt riktigt risigt, så gör inget utan att kolla med läkare först!!

Ta hand om dig!
Citera
2010-05-17, 19:36
  #4
Medlem
Well, vi testar!
Citera
2010-05-19, 00:55
  #5
Medlem
Om någon annan funderar på samma sak kan jag starkt avråda
Citera
2010-05-19, 14:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duggregn
Om någon annan funderar på samma sak kan jag starkt avråda
Precis som du blivit avrådd i denna tråd? Hjälpte föga verkar det som.
Citera
2010-05-19, 21:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimbu
Precis som du blivit avrådd i denna tråd? Hjälpte föga verkar det som.
Sant. Men hjälper det någon som inte är lika envis och dum som jag så blir jag glad. Kan ju alltid hoppas iaf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback