• 2
  • 3
2010-05-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankvalster
Jag har riktigt aldrig fattat det hemska i förintelseförnekelse, det är ju extremt tabu i media och ses som ett brott i vissa länder (om jag inte har fel). Jag menar, får man inte ha rätten till en egen åsikt om en historisk händelse?
Det handlar om en maktdemonstration från den internationella judenheten som har tagit över Europa. Tidigare i Europa när kristna styrde var hädelse förbjudet. 1945 vann judarna andra världskriget. 1948 infördes lagen om HMF. 1949 togs hädelselagen bort. Nu är det judarna som styr och dagens religion, förintelsetron, skyddas av dagens styrande på samma sätt som gårdagens religion skyddades av dåtidens styrande.
Citera
2010-05-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankvalster
Det är rätt obvious att det skedde, det finns så mycket mer bevis FÖR att det hände än att det inte hände, men fortfarande ska man inte fängslas om man säger att det inte skedde in public, man ska la få säga vad fan man vill? Folk är inte tvingade till att lyssna. Dock tycke jag inte man ska ta med sig megafon, stå mitt i stan å gapa, utan om det är nåt torgmöte eller så, då ere lugnt

Nja, jag ligger lite i mitten när det gäller den frågan. Jag är övertygad om att det var en hel del judar som blev mördade. Det jag ifrågasätter är antalet och omfattningen.

Jag tycker dessutom att det inte är korkat att fortsätta söka sanningen även om den har blivit "bevisad"
Citera
2010-05-20, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
Nja, jag ligger lite i mitten när det gäller den frågan. Jag är övertygad om att det var en hel del judar som blev mördade. Det jag ifrågasätter är antalet och omfattningen.

Jag tycker dessutom att det inte är korkat att fortsätta söka sanningen även om den har blivit "bevisad"
Klart är det inte korkat att söka efter sanning, sedad vad som är sanning för folk skiljer sig från person till person, men hatar att yttrandefriheten ska begränsas så grovt med denna PK-lag.
Citera
2010-05-20, 16:50
Medlem
fluff995s avatar
Ge det ett par generationer till. Om hundra år kommer alla länder utom möjligtvis Israel (om det finns kvar då) bara rycka på axlarna åt förintelseförnekare. Än så länge har Europa inte riktigt kommit över sviterna av andra världskriget, fast det gått 65 år.
Citera
2010-05-20, 16:57
Bannlyst
Det är väl antisemitiskt att hata araber? Göra uttalanden som är fyllda med skit mot araber, det gör en person till antisemit, right? Detta ord betyder jude-hatare bland de flesta judar (de är då inte pålästa), men ifall man skulle kalla folk för antisemiter istället för rasister om de sa något mot/om araber som var negativt, tror jag vi skulle få höra det ordet MYCKET mer i media, är det bara jag som känner lite hyckleri här?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in