• 1
  • 2
2010-05-17, 01:41
Medlem
Hej!

För ca sex månader vägde jag ca 127 kg, sen började jag sakta köra kondition träning.
Min kondition tränings pass ser ut då, jag joggar ca 60 min på löpbandet (manuell mode, inget lutning), i speed 11-12, så på 1 timme joggade jag ca 1,2 mil. Jag tränar 5 dagar i veckan, måndagar och onsdagar har jag vilodag.

Min motivation då var hela tiden när jag tränade, jag e tjock, har inga vänner, inget, är fucking tjock, spring din tjockis. Nu har detta på något sätt klistrat in sig in i hjärnan, så när folk ger dumma kommentarer som att jag har blivit smalare, säger jag direkt nej, jag är lika tjock som förut, jag är tjock måste träna mer. Börjat sluta umgås med vänner som ej tränar, gjort slut med tjejen med, blivit mer osocial enligt vissa.

De senaste månaderna har jag börjat ta efedrin (jag är tjock!), 1 timme innan mina kondition pass, men nu de senaste veckorna börjat med ECA, kör nu 90 min kondition eller 120 min kondition, på speed 10 med random mode (lutning). ibland kör jag så här, joggar i 9 min i speed 10 sen i 1 min höjer jag den till 20 speed och joggar i 60 sec, sen tillbaka till 10 speed, sen samma sak igen i 60 min kondition pass.

Nu tar jag ECA med en produkt från gymgrossisten som ger lite extra energi och sammanlagt tar jag ca 450 mg coffein (kan ej sova på ca 2-3 dagar), (jag är tjock måste träna mer) innan varje tränings pass.

Nu försöker jag köra 40 min kondition pass ( med kondition menar jag alltid joggning) sen 20 min styrka, men jag gillar ej styrka vill ej se att jag har gått upp i vikt på vågen, så jag kör mest joggning.
Jag har ändrat min kost, slutat med all skit som cola,pizza, skräp skit. Till frukost äter jag mussli med nöter och russin och filmjölk, dricker ibland mjölk. Jag delar min mat i 2 delar dvs äter halva vid 16.00 sen vid 18.00, sen inget tills 23.00 efter jobbet, då jag åker och tränar, efter träningen dricker jag grön te. Jag får ångest varje gång jag äter tänker fan du kommer bli tjockare, skulle jag äta ute typ thaimat, kyckling med grönsaker och ris, så får jag värsta ångest och tränar samma dag joggning i 120 min.

Mitt problem är hur ska jag träna, jag e skit tjock, hur skall jag göra för att bli smalare? Kanske prova nya droger? Ändra på träningspassen?

Jag har gått ner från 127 kg till 98 kg sist jag vägde mig för 1 månad sen (tror det e fel på min våg, jag e tjock lika tjock som jag var innan jag började träna).

Har mer att tillägga, men orkar ej, när man är tjock som mig är man svagt!
Citera
2010-05-17, 01:45
Medlem
låter bra, keep it up!
Citera
2010-05-17, 01:49
Medlem
TwitterBirds avatar
Först och främst får jag ta och gratulera dig till din massiva viktnedgång. Starkt jobbat, fortsätt så!

Har du inga bilder från när du vägde 127 kilogram? Om du kollar på dem och jämför med hur du ser ut idag ser du antagligen en jättestor skillnad och ser hur duktig du är! Gör nu så att du ställer dig framför spegeln och tar två stycken bilder, en från sidan och en rakt framifrån. Göm dessa på ett säkert ställe och ta upp dem igen om två-tre månader. Då tar du samtidigt nya bilder och jämför dem med dem du gömde undan, fortsätter du så duktigt som du har gjort hittills märker du antagligen en markant skillnad!

Återigen, ett stort grattis och fortsatt lycka till!
Citera
2010-05-17, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwitterBird
Först och främst får jag ta och gratulera dig till din massiva viktnedgång. Starkt jobbat, fortsätt så!

Har du inga bilder från när du vägde 127 kilogram? Om du kollar på dem och jämför med hur du ser ut idag ser du antagligen en jättestor skillnad och ser hur duktig du är! Gör nu så att du ställer dig framför spegeln och tar två stycken bilder, en från sidan och en rakt framifrån. Göm dessa på ett säkert ställe och ta upp dem igen om två-tre månader. Då tar du samtidigt nya bilder och jämför dem med dem du gömde undan, fortsätter du så duktigt som du har gjort hittills märker du antagligen en markant skillnad!

Återigen, ett stort grattis och fortsatt lycka till!

Jag har men jag ser ingen skillnad, lika tjock, stor mage, bröst som förut, jag är tjock
Citera
2010-05-17, 01:56
Medlem
Åt nyss russin med nötter, drack grön te, fick värsta ångest, kommer bli tjockare av det, funderar på att åka och träna kondition pass (gymmet har öppet 24/7)
Citera
2010-05-17, 01:58
Medlem
Sessilays avatar
Jag kan ge mig sjutton på att om du använt måttband från början och mätt på några strategiska ställen så hade du sett skillnaden mycket tydligare. Vågen och spegeln är luriga när det gäller viktnedgång.
Att du har bröst och mage är ju för att huden inte hunnit dra ihop sig lika fort som du har gått ner i vikt. Ge huden lite tid så ska du se att den blir tightare.
Citera
2010-05-17, 02:00
Medlem
Jag tycker det är jättebra att du tagit tag i det hela! Låt det nu inte gå till överdrift, de låter nästan sjukligt som du beskriver det, tänk på att du ska klara detta livet sen, du ska leva hela livet ut !

Håll dig borta från drogerna (även om jag vet att effe kan vara jävligt effektivt så är det inte bra i längden) Släpp nu drogerna och ditt "extrema" beteende och se till att träna hållbart...och för framtiden !
Citera
2010-05-17, 02:00
Medlem
Voluptariuss avatar
Jag kom precis att tänka på detta klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=o_HAXan1wSQ

"Jag har gått ner från 127 kg till 98 kg sist jag vägde mig för 1 månad sen"

Du kommer få hjärtinfarkt om du fortsätter såhär. Släpp inte kompisar och flickvänner, dessa är din enda länk till verkligheten. Om folk säger till dig att du blivit smalare, lyssna på dom. När ens vänner säger något positivt är det oftast väldigt nära sanningen.
Citera
2010-05-17, 02:15
Medlem
Tack för era kommentarer
Jag tror jag har Gynecomastia http://en.wikipedia.org/wiki/Gynecomastia
Behöver kanske göra en gastric bypass operation, för att bli small.
Citera
2010-05-17, 03:37
Medlem
Tror nog att du mest behöver en psykolog. 29 kilo på 6 månader är ganska mycket. Men framförallt gör du det på ett väldigt onyttigt sätt, och det kan sluta illa om du har otur.

Du skulle aldrig få göra en gastric bypass genom svensk sjukvård. Om du försöker så kanske du får annan hjälp dock, så du kan ju prata med din doktor.
Citera
2010-05-17, 04:23
Medlem
Min-Mammas avatar
Bulimi coming your way, FAST! Att gå ner 30 kilo (hur fort? en månad?) är ruskigt bra, nästan för bra! Tänk på att du måste hitta något mellanläge sen som funkar för det, bantningshysterin kommer ju inte gälla för evigt...

Lyssna på dina kompisar. Be dom vara ärliga.
Citera
2010-05-17, 07:53
Medlem
Walkman1337s avatar
Är det inte bättre att träna stryketräning för att gå ner i vikt. Eller rättare sagt: Är det inte optimalare..??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in