Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-05-16, 23:16
Medlem
Är det här ett alternativ till att emigrera?

http://www.victoriapark.se/?id=8

Skulle ni vilja sitta på er balkong bakom tryggheten i ett gated community och observera samhällskollapsen från första parkett? Eller finns det andra viktiga synpunkter? Kan det rent av vara en farlig utveckling eftersom det gör svensken mindre sårbar för det multikulturella samhället och därmed ännu mindre benägen att göra något åt det?

Är det för dyrt att betala sex och en halv miljon för en trea på femte våningen bara för att slippa somalier i tvättstugan, eller skulle ni kunna tänka er att bo så här om ni hade kulorna? Diskutera!
Citera
2010-05-16, 23:22
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Är det här ett alternativ till att emigrera?

http://www.victoriapark.se/?id=8

Skulle ni vilja sitta på er balkong bakom tryggheten i ett gated community och observera samhällskollapsen från första parkett? Eller finns det andra viktiga synpunkter? Kan det rent av vara en farlig utveckling eftersom det gör svensken mindre sårbar för det multikulturella samhället och därmed ännu mindre benägen att göra något åt det?

Är det för dyrt att betala sex och en halv miljon för en trea på femte våningen bara för att slippa somalier i tvättstugan, eller skulle ni kunna tänka er att bo så här om ni hade kulorna? Diskutera!

All skatt man betalar (om man som jag betalar en massa skatt) känns lite som att gå ut i skogen för att hämta det björkris man ska straffas med. Därför är gated communities en rubbad idé.
Citera
2010-05-16, 23:23
Medlem
På ritningen ser det inte ut att vara en mur runt området eller är det jag som ser fel?
Citera
2010-05-16, 23:25
Medlem
Gift44s avatar
Nej det är inget alternativ. Det är ett väldigt dyrt fängelse (även om standarden är hög).
Citera
2010-05-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Nej det är inget alternativ. Det är ett väldigt dyrt fängelse (även om standarden är hög).

Hur menar du då? När man sitter i fängelse får man inte komma ut. Hur ska man läsa din parallell?
Citera
2010-05-16, 23:42
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
På ritningen ser det inte ut att vara en mur runt området eller är det jag som ser fel?

Jag tror inte att det kommer vara omringat av en mur, däremot kommer det vara en "gate" vid infarten till området har jag för mig.
Citera
2010-05-16, 23:43
Medlem
tryffs avatar
Nej det är inget fängelse...det är en borg.
Citera
2010-05-16, 23:51
Bannlyst
Stockholms innerstad är definitivt "gated". Påhittade miljöavgifter så man slipper blattar i sina blocket-BMWs. Stängd tunnelbana på nätterna och över 5000 poliser!!! 25% av sveriges poliskår jobbar i Stockholm.
Citera
2010-05-17, 00:41
Medlem
Brillans avatar
Det är bara en tidsfråga innan alla städer i Sverige har många gated communeties. Jag har bott i USA under en tid och där är det mycket vanligt. Det är ett måste för att hålla drägget ute.
Citera
2010-05-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Stockholms innerstad är definitivt "gated". Påhittade miljöavgifter så man slipper blattar i sina blocket-BMWs. Stängd tunnelbana på nätterna och över 5000 poliser!!! 25% av sveriges poliskår jobbar i Stockholm.
Wow. Du verkar ha en imponerande verklighetsbild
BMW-blattarna tillsammans med raggarna cirkulerar fortfarande i stan, tunnelbanan går 24h på helgerna medans på vardagar går nattbussen.
Att sådära 15-20% av landets befolkning bor i Stockholm borde väl inte spela någon roll, Arvidsjaur har nog ett större behov av en stor poliskår
Citera
2010-05-17, 11:14
Bannlyst
De rika kommer ju vilja stänga "packet" ute, förmodligen vare sig det är svenskar eller invandrare.
Vad kommer de vanliga svennarna som inte riktigt har råd att flytta in tycka om det?
Är det rättvist att bara de rika svennarna ska slippa invandrarna när de nästan är så att det är dom som dragit hit dom?
Citera
2010-05-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Det är bara en tidsfråga innan alla städer i Sverige har många gated communeties. Jag har bott i USA under en tid och där är det mycket vanligt. Det är ett måste för att hålla drägget ute.

Inte alls. Sund nationalism och "etnisk rehabilitering" av Sverige och andra vita nationer är en mycket bättre lösning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in