Hälsovårdsmyndigheten gjorde en utredning om ringarna i diskmaskinen. De kom fram till att det var eventuellt osmakligt ur rent estetisk synvinkel. Dock ansåg de att det inte förelåg någon hälsorisk i att göra så.
Nästa gång du tar ett glas vatten kan du ju tänka på att jag har haft min svettiga röv i just ditt glas med vatten, innan det for genom reningsverket, innan det kom från mitt badkar...
Har också jobbat donken och fårvånas då och då över folk som VET hur det går till, trots att de inte varit inne i köket. Visst finns det personal som inte orkar/ klarar av att följa restaurangreglerna, men det har kanske mer med personen att göra än donkens serviceanda?
När jag jobbade flyttade vi aldrig tidkorten på burgarna. Däremot såldes nog en och annan "gammal" på grund av slarv. Det kanske är annorlunda om man jobbar med lite personal på lågtimmarna, men annars så tjänar ju inte kassapersonalen så mycket på att jag i köket kan stå och jäsa några minuter.
Detta kanske är lite OT, men man hör mycket ofta gnällspikar som pratar en massa strunt om hur dåliga burgarna är på mcd, hur torrt köttet är etc. etc.. Trots detta slingrar sig köerna långa, dag som natt, till de gyllene bågarna...