• 1
  • 2
2004-04-05, 20:03
Bannlyst
I min ungdom, när jag gick på gymnasiet jobbade jag på McDonalads i ca 1.5 år.
Bland folk pratas det ju mycket om hur snuskigt det är på McD. Många gånger är det överdrifter, ibland sanningar.
Det bör sägas att reglerna är benhårda på hygien etc. Men de kanske inte alltid följs

Vi brukade när det inte var rusch, ändra tidskorten i värmeskåpet på i princip alla burgare. Så de 10 min de egentligen får ligga blev till ibland 30-40 min.
jag skulle inte gå in på en McDonalds och köpa McNuggets eller t.om en mcfeast om det var på en nattöppen McD.Då ska man ha nåt puckat önskemål så de måste göra en ny.

Sedan måste de som jobbat i Kassan stämpla ut innan de skall räkna sin kassa för dagen. Det får alltså inte göras på arbetstid. Är inte det olagligt? att tvinga någon att arbeta gratis?
Citera
2004-04-05, 21:15
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Det var mycket snack om att specialbeställa burgare på McDonalds... Det är något som jag starkt avråder er ifrån att göra. Det som de tar bort från burgaren(t. ex ett salladsblad eller en gurkskiva) ersätter de ibland med något annat(t.ex en härlig snorloska). Tro mig. Jag har bekanta som har jobbat inom snabbmatsindustrin.
Vad har du att säga om ovanstående citat?
Citera
2004-04-05, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Vad har du att säga om ovanstående citat?

det har jag aldrig varit med om.

det var snarare så att man gjorde de burgarna bättre för då kände man som att man mer hade ett vakande öga på sig.
Citera
2004-04-05, 23:25
Medlem
Fatty Arbuckles avatar
Det var mitt citat du svarade på. Om ni sedan hade följt hela den tråden, vilket citatet är hämtat från så skrev jag även att alla McDonalds-anställda inte beter sig så. Förresten så kan jag meddela er om att de jag känner/kände som äcklade med maten inte längre är anställda på restaurang Gyllene Bågarna...
Citera
2004-04-06, 08:38
Medlem
På McDonalds i Borlänge rengör man toalettringarna (de man sitter på) i diskmaskinen. Samtidigt diskar man stekspadar i samma vatten... FRÄSCHT!
Citera
2004-04-06, 11:39
Medlem
mirakelpiskans avatar
Hälsovårdsmyndigheten gjorde en utredning om ringarna i diskmaskinen. De kom fram till att det var eventuellt osmakligt ur rent estetisk synvinkel. Dock ansåg de att det inte förelåg någon hälsorisk i att göra så.

Nästa gång du tar ett glas vatten kan du ju tänka på att jag har haft min svettiga röv i just ditt glas med vatten, innan det for genom reningsverket, innan det kom från mitt badkar...

Har också jobbat donken och fårvånas då och då över folk som VET hur det går till, trots att de inte varit inne i köket. Visst finns det personal som inte orkar/ klarar av att följa restaurangreglerna, men det har kanske mer med personen att göra än donkens serviceanda?

När jag jobbade flyttade vi aldrig tidkorten på burgarna. Däremot såldes nog en och annan "gammal" på grund av slarv. Det kanske är annorlunda om man jobbar med lite personal på lågtimmarna, men annars så tjänar ju inte kassapersonalen så mycket på att jag i köket kan stå och jäsa några minuter.

Detta kanske är lite OT, men man hör mycket ofta gnällspikar som pratar en massa strunt om hur dåliga burgarna är på mcd, hur torrt köttet är etc. etc.. Trots detta slingrar sig köerna långa, dag som natt, till de gyllene bågarna...
Citera
2004-04-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirakelpiskan
Hälsovårdsmyndigheten gjorde en utredning om ringarna i diskmaskinen. De kom fram till att det var eventuellt osmakligt ur rent estetisk synvinkel. Dock ansåg de att det inte förelåg någon hälsorisk i att göra så.

Asså .. jag förutsatte direkt att storyn om toaringarna var en klintbergare, men på dig låter det ju som att det har hänt på riktigt??!
Citera
2004-04-07, 00:02
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av advocaten
På McDonalds i Borlänge rengör man toalettringarna (de man sitter på) i diskmaskinen. Samtidigt diskar man stekspadar i samma vatten... FRÄSCHT!

Gjorde vi inte när jag jobbade där!
Citera
2004-04-07, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av advocaten

Det var i arvika detta uppdagades
Citera
2004-04-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Super8
Det var i arvika detta uppdagades

du har rätt och jag har fel som vanligt! (ingen skräll förvisso)
http://www.politiken.biz/mcdonalds.htm
Citera
2004-04-07, 15:10
Medlem
Jimis avatar
Jag har oxå jobbat på donken som arbetsledare i drygt 2 år..
det är klart att det säljs en och annan burgare som är äldre än 10 mins, men det är inget som görs hela dagarna.
Sen kan jag nog säga att 95% av alla gäster inte känner nån skillnad på en burgare, oavsett om det är 10 eller 15 mins gammal...

Men så mycke snuskande med burgarna och maten hände inte på restaurangern jag jobbade på iaf, men det har väl hänt ett par gånger, som t.ex. en gång när en bil full med zigenare slängde in ett par fimpar genom luckan i driven... Och sen var dom dumma nog att komma tillbaka och beställa mer mat. men då får man fan skylla sig själv i min mening.
Citera
2004-04-07, 15:29
Medlem
L_BRUCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi
Jag har oxå jobbat på donken som arbetsledare i drygt 2 år..
det är klart att det säljs en och annan burgare som är äldre än 10 mins, men det är inget som görs hela dagarna.
Sen kan jag nog säga att 95% av alla gäster inte känner nån skillnad på en burgare, oavsett om det är 10 eller 15 mins gammal...

Men så mycke snuskande med burgarna och maten hände inte på restaurangern jag jobbade på iaf, men det har väl hänt ett par gånger, som t.ex. en gång när en bil full med zigenare slängde in ett par fimpar genom luckan i driven... Och sen var dom dumma nog att komma tillbaka och beställa mer mat. men då får man fan skylla sig själv i min mening.

Ja då var det ju rätt åt dom, faktiskt!
Gäller naturligtvis inte bara Zigenare, men beter man sig som ett svin förtjänar man att få grisföda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in