Grym historia. Jag hoppas att Dio blir ihagkommen for sin fantastiskt odmjuka personlighet, och inte bara for sin musikaliska talang.
Citat:
Ursprungligen postat av Kollt
Det verkar vara knapphändigt med uppgifter men här har ni en liten anekdot.
Jag hängde på en polare som jobbade på studentradion i gbg, till Lisebergshallen. Han skulle intervjua Ronnie när denne var i götet för ett rockgig.
Nu var det så att den internationella tourmanagern hade sagt att det inte blev en intervju utan bara en presskonferance. Min polare struntade då i sin recorder, tänkte bara skriva om konserten istället.
När vi väl kommer ner så har de ändrat sig, det blir egen intervju iaf medd managern samtidigt som han skäller ut min kompis för att vara så otroligt inkompetent att komma utan bandspelare. Dessutom kunde vi glömma att få komma in och rescensera konserten. (Köp biljetter!! sa han.) Efter en hysterisk bilfärd genom gbg, jag agerade chaufför, så kunde dock intervjuen äga rum, med nyss hämtade recorder. Polaren gick in i rummet, fick stränga order att sätta sig i rätt stol, absolut inte på Dios plats, ock vänta. Efter någon minut äntrar Ronnie rummet och frågar min kompis, -Where do you want me to sit? Efter det följer en harmonisk intervju om allt möjligt och det sista Ronnie frågar är, är det nåt jag kan göra för dig? Min kompis säger att han gärna skulle vilja komma in o rescensera konserten.
Ronnie: Absolutely!! Anything else?
Eh ja, om min kompis oxå kan få komma in.
Ronnie: Of course.
Sen såg vi en fantastisk konsert och hängde backstage under kvällen.