• 1
  • 2
2010-05-16, 06:32
Medlem
kaspens avatar
Nyss gick en av varldens storsta sangare ur tiden.

Dela med er av skvaller och anekdoter om denna legend.
Citera
2010-05-16, 07:11
Medlem
Moderkaka-s avatar
Precis, källa på det? Sökte runt lite hittade ingenting. Inte ens på ronniejamesdio.com där det lär komma upp ganska snabbt.
Citera
2010-05-16, 07:54
Medlem
http://www.drfunkenberry.com/2010/05...bath-has-died/

Citera
2010-05-16, 07:55
Medlem
Även här så det verkar vara sant.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ronnie_James_Dio
Citera
2010-05-16, 08:00
Medlem
kaspens avatar
Det ar lordag kvall har I Los Angeles sa dessvarre far ni vanta pa kallor.

Dessutom postade jag valdigt tidigt, och de vill alltid vanta med Att posta sant har innan familjen ar underrattad.
Citera
2010-05-16, 08:01
Medlem
Perriss avatar
Han hade tydligen cancer, den stackarn, så det är väl inte en omöjlighet att hans tid stannade.
http://hd.se/noje/2009/11/26/hardroc...nie-james-dio/

Tack för allt.

/perris
Citera
2010-05-16, 08:25
Medlem
Kollts avatar
Det verkar vara knapphändigt med uppgifter men här har ni en liten anekdot.
Jag hängde på en polare som jobbade på studentradion i gbg, till Lisebergshallen. Han skulle intervjua Ronnie när denne var i götet för ett rockgig.
Nu var det så att den internationella tourmanagern hade sagt att det inte blev en intervju utan bara en presskonferance. Min polare struntade då i sin recorder, tänkte bara skriva om konserten istället.
När vi väl kommer ner så har de ändrat sig, det blir egen intervju iaf medd managern samtidigt som han skäller ut min kompis för att vara så otroligt inkompetent att komma utan bandspelare. Dessutom kunde vi glömma att få komma in och rescensera konserten. (Köp biljetter!! sa han.) Efter en hysterisk bilfärd genom gbg, jag agerade chaufför, så kunde dock intervjuen äga rum, med nyss hämtade recorder. Polaren gick in i rummet, fick stränga order att sätta sig i rätt stol, absolut inte på Dios plats, ock vänta. Efter någon minut äntrar Ronnie rummet och frågar min kompis, -Where do you want me to sit? Efter det följer en harmonisk intervju om allt möjligt och det sista Ronnie frågar är, är det nåt jag kan göra för dig? Min kompis säger att han gärna skulle vilja komma in o rescensera konserten.
Ronnie: Absolutely!! Anything else?
Eh ja, om min kompis oxå kan få komma in.
Ronnie: Of course.
Sen såg vi en fantastisk konsert och hängde backstage under kvällen.
Citera
2010-05-16, 08:31
Bannlyst
Har själv intervjuat Dio en gång. Tyckte han var lite stroppig, själv tyckte han nog att intervjun var trist, misstänker jag. B.la. sa jag att jag tyckte mig höra lite Elvis ibland i hans röst vilket han blev stött av. Grym sångare f.öv.

RIP
Citera
2010-05-16, 08:34
Medlem
kaspens avatar
Grym historia. Jag hoppas att Dio blir ihagkommen for sin fantastiskt odmjuka personlighet, och inte bara for sin musikaliska talang.

Citat:
Ursprungligen postat av Kollt
Det verkar vara knapphändigt med uppgifter men här har ni en liten anekdot.
Jag hängde på en polare som jobbade på studentradion i gbg, till Lisebergshallen. Han skulle intervjua Ronnie när denne var i götet för ett rockgig.
Nu var det så att den internationella tourmanagern hade sagt att det inte blev en intervju utan bara en presskonferance. Min polare struntade då i sin recorder, tänkte bara skriva om konserten istället.
När vi väl kommer ner så har de ändrat sig, det blir egen intervju iaf medd managern samtidigt som han skäller ut min kompis för att vara så otroligt inkompetent att komma utan bandspelare. Dessutom kunde vi glömma att få komma in och rescensera konserten. (Köp biljetter!! sa han.) Efter en hysterisk bilfärd genom gbg, jag agerade chaufför, så kunde dock intervjuen äga rum, med nyss hämtade recorder. Polaren gick in i rummet, fick stränga order att sätta sig i rätt stol, absolut inte på Dios plats, ock vänta. Efter någon minut äntrar Ronnie rummet och frågar min kompis, -Where do you want me to sit? Efter det följer en harmonisk intervju om allt möjligt och det sista Ronnie frågar är, är det nåt jag kan göra för dig? Min kompis säger att han gärna skulle vilja komma in o rescensera konserten.
Ronnie: Absolutely!! Anything else?
Eh ja, om min kompis oxå kan få komma in.
Ronnie: Of course.
Sen såg vi en fantastisk konsert och hängde backstage under kvällen.
Citera
2010-05-16, 08:43
Medlem
Hans hemsida ligger nere, men det behöver inte betyda mer än att ryktet sprider sig som en löpeld och alla vill dit och kolla om det är sant...
Citera
2010-05-16, 08:48
Medlem
Flarran1s avatar
Nu är det här inte bekräftat från någon. Däremot så sprids det en massa rykten på forum världen över (googla så får ni se) men ingen har någon källa.

I min lilla värld till bubbla är Ronnie James Dio en av de största artister som finns/funnits.

Och med tanke på att Heaven & Hell för bara fem dagar sen sa att de ställer in alla sommarens spelningar (Bl.a på Sonisphere i Sthlm 7:e Aug) så känns ryktet inte så bra, om man nu utrycker det milt.
Citera
2010-05-16, 08:59
Medlem
Naglfars avatar
http://www.roadrunnerrecords.com/bla...sitemID=140115
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto