2010-05-17, 07:54
Medlem
Det är himla enkelt ska du se. Gräs på festival, E på klubb, syra på rave, svamp i skogen, rc's på nätet. Efter ett tag utvecklar man en knarkradar och då blir det ännu enklare!
Citera
2010-05-17, 10:04
Medlem
Himmler!s avatar
OT raderat.

Mod.
Citera
2010-05-17, 10:24
Medlem
Blindsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ck
Snarare alkohol.

Eller hur, den glömmer folk oftast :P
Citera
2010-05-17, 16:24
Bannlyst
Skulle vilja påstå att dom flesta börjar med alkohol
Citera
2010-05-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Jag rökte och satt på plattan 2 timmar efter. dumma jävel.
du förtjänar dubbel jag kanske också var ironisk..
Citera
2010-05-17, 22:33
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolboll
Det är himla enkelt ska du se. Gräs på festival, E på klubb, syra på rave, svamp i skogen, rc's på nätet. Efter ett tag utvecklar man en knarkradar och då blir det ännu enklare!

blev du bjuden eller köpte du?
Citera
2010-05-18, 19:43
Medlem
1900s avatar
Söp en hel del o så förut och när jag var yngre rökte jag lite. Men så skrev en läkare ut oxascand åt mig och då blev det väl som det blev så det är där jag anser att jag verkligen började
Citera
2010-05-18, 20:02
Medlem
ekwohos avatar
Alla kompisar börja med droger i tonåren. Jag gav fan i det, sedan i vuxen ålder ville man testa, bara för att veta, för man såg ju hur illa de gick för alla man kände.
Så testa. Var aldrig nått problem att få tag på saker då heller, så inom loppet av några månader hade man tagit inprincip allt skit.
Skulle bara testa allt 1 gång, var tanken. Men så gick det ju inte. Börja ta varje helg man var ute och festa och vart även daglig rökare.
Nu är det nedlagt som tur är, men höl på så i ett antal år, innan man ens fatta att det var ett problem, sen lyckades man bryta skiten. Och det var ett helvete, och är även det en idag ibland.

Så det enda jag har lärt mig av det är att , man aldrig skall testa nått. För det räker att få vetskap om hur bra man kan må, så vill man göra det igen....
Och då har det ingen betydelse vad man har för karaktär osv osv.... Vill det sig illa så tar drogen en.
Citera
2010-05-18, 20:23
Bannlyst
Ts, bekymra dig inte för hur du skall börja utan snarare hur du skall bära dig åt för att sedan lyckas sluta med dödsknarket. Det är det som brukar vara den svåra delen nämligen.
Citera
2010-05-18, 20:38
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJingles
Undrar lite över hur ni började med droger.

• Hur blev ni erbjudna/hittade en säljare från första början?
• Vilken drog?

Har aldrig blivit erbjuden något så jag har ingen aning om hur det går till. Går man fram till en knark pundare på stan eller?

Ge fan i det ochså! på några månader kan du ställa till ditt liv. Sen får du dras med ett beroende resten av livet, även om du inte tar skiten.
De du inte vet nått om kan du inte heller sakna!
Citera
2010-05-18, 22:09
Medlem
Hallucinators avatar
Polarens brorsa har ett par kontakter som vi oftast köper ifrån...

Vart bjuden av polarns brorsa och efter det så har jag alltid velat ta det till en högre nivå eller bara testa saker.
Citera
2010-05-18, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Ge fan i det ochså! på några månader kan du ställa till ditt liv. Sen får du dras med ett beroende resten av livet, även om du inte tar skiten.
De du inte vet nått om kan du inte heller sakna!

Gött med omtanken men jag har inte planerat att börja. Tycker mest bara att det är intressant att få en inblick i något som inte är så nära det liv jag lever nu. Uppenbarligen så har jag inte så stora erfarenheter eller referenser att utgå ifrån i det här ämnet men självklart har jag haft avlägsna bekanta som har tagit diverse droger.

Jag känner mig väldigt instängd här i det så fria Sverige där vi börjar matas med Svensson moral långt innan vi har lärt oss prata. Självklart resulterar det i vissa fall till laglydiga personer likt mig själv som lämnar olåsta cyklar ifred och inte ens i skrivande stund har testat varken tobak eller snus. Men jag är ju inte dum och inser att allt har fler sidor än de som visas för mig.

Att vi blir matade av sån här "nyttig" propaganda (om jag får kalla de för det) är något jag verkligen avskyr. Visst man bör inte uppmuntra personer till att börja ta droger men man ska inte böja sanningen åt andra hållet heller.

Jag är en sån person som många människor jag inte ens känner vänder sig till för att lätta på sitt hjärta och få hjälp när de mår dåligt. Det här tror jag mycket beror på att jag är väldigt öppen av mig och de vet och känner när de träffar mig att jag inte dömer ut dem för de saker de har gjort. Jag ogillar skarpt den gamla klassikern "ont och gott" utan ser allt mer som olika perspektiv och synvinklar. Därför strävar jag ständigt för att förstå och acceptera alla perspektiv och jag känner mig därigenom rikare som människa... Min livs filosofi helt enkelt

Vissa av de som kommer för att prata med mig har problem med just droger men jag tycker inte att jag kan bidra med så mycket som jag skulle vilja då min insyn i den världen som sagt är ganska liten. Av den anledningen försöker jag vidga min syn och få era perspektiv på saken och få en bild av hur det hela kan börja för olika personer.
Jag har alltså inte startat tråden för att börja själv eller för att göra ett skolarbete utan endast för mitt eget personliga intresse att växa som människa och hjälpa de som behöver.

Anledningen att jag skriver det här är för att klargöra mina intentioner och ta bort intrycket av att jag inte är "trovärdig" som någon skrev (vilket är mycket försåtligt när man läser min första post).
Så nu kan vi fortsätta på topic och lämna mig för att istället prata om er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in