Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Ge fan i det ochså! på några månader kan du ställa till ditt liv. Sen får du dras med ett beroende resten av livet, även om du inte tar skiten.
De du inte vet nått om kan du inte heller sakna!
Gött med omtanken men jag har inte planerat att börja. Tycker mest bara att det är intressant att få en inblick i något som inte är så nära det liv jag lever nu. Uppenbarligen så har jag inte så stora erfarenheter eller referenser att utgå ifrån i det här ämnet men självklart har jag haft avlägsna bekanta som har tagit diverse droger.
Jag känner mig väldigt instängd här i det så fria Sverige där vi börjar matas med Svensson moral långt innan vi har lärt oss prata. Självklart resulterar det i vissa fall till laglydiga personer likt mig själv som lämnar olåsta cyklar ifred och inte ens i skrivande stund har testat varken tobak eller snus. Men jag är ju inte dum och inser att allt har fler sidor än de som visas för mig.
Att vi blir matade av sån här "nyttig" propaganda (om jag får kalla de för det) är något jag verkligen avskyr. Visst man bör inte uppmuntra personer till att börja ta droger men man ska inte böja sanningen åt andra hållet heller.
Jag är en sån person som många människor jag inte ens känner vänder sig till för att lätta på sitt hjärta och få hjälp när de mår dåligt. Det här tror jag mycket beror på att jag är väldigt öppen av mig och de vet och känner när de träffar mig att jag inte dömer ut dem för de saker de har gjort. Jag ogillar skarpt den gamla klassikern "ont och gott" utan ser allt mer som olika perspektiv och synvinklar. Därför strävar jag ständigt för att förstå och acceptera alla perspektiv och jag känner mig därigenom rikare som människa... Min livs filosofi helt enkelt
Vissa av de som kommer för att prata med mig har problem med just droger men jag tycker inte att jag kan bidra med så mycket som jag skulle vilja då min insyn i den världen som sagt är ganska liten. Av den anledningen försöker jag vidga min syn och få era perspektiv på saken och få en bild av hur det hela kan börja för olika personer.
Jag har alltså inte startat tråden för att börja själv eller för att göra ett skolarbete utan endast för mitt eget personliga intresse att växa som människa och hjälpa de som behöver.
Anledningen att jag skriver det här är för att klargöra mina intentioner och ta bort intrycket av att jag inte är "trovärdig" som någon skrev (vilket är mycket försåtligt när man läser min första post).
Så nu kan vi fortsätta på topic och lämna mig för att istället prata om er.