Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Du gör misstaget med GBA då du sätter in pappan i resonemanget då det lika gärna kan vara mamman, med andra ord så förstärker du vuxenperspektivet och hetsar till strid då det inte handlar om kön. Man behöver tillse att barnen får lika rätt till båda sina föräldrar och detta gör man inte genom att svartmåla ett kön, det är kontraproduktivt.
Först går du själv ut och diskvalificerar mammor, sen anklagar du mig för att sätta in ordet pappa när jag talar om ett specifikt fall som handlar om just en pappa -- och påstår att jag hetsar till strid.
Är du inte sann, eller vad är det frågan om?
Nej, när det handlar om ett fall där pappan misshandlat barnen och mamman och barnen sedan polishämtas till umgänge med pappan, så kan det inte lika gärna handla om mamman, eftersom det i det fallet handlar om just pappan och ingen annan.
De barnen borde få rätten att slippa sin pappa.
Ja, sluta svartmåla kön. Det håller jag med om, du bör sluta svartmåla kvinnor såsom du gör.
Citat:
Bort med mamman och pappan i resonemanget och fokusera på barnens rättigheter annars bllir det lätt sandlåderetorik.
Ja, barnens rätt ska gälla. Barnen har inte en skyldighet att umgås med skadliga föräldrar och det bör börja synas i domarna.
Citat:
Barnen behöver både mamma och pappa och inget barn vinner på att förlora en av dem.
Barn behöver fungerande föräldrar, är inte föräldrarna det utan skadliga så kan det ligga i barnens intresse att slippa det umgänget. Barnens bästa ska gälla inte föräldrarnas önskemål.