Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-15, 23:20
  #1
Medlem
Hej. Ja funderar på att byta OperativSystem från Windows Xp till Linux Ubuntu. Letar dock efter en media/musik spelare som funkar ungefär som Windows Media Player 11 gör. En spelare som både spelar upp/rippar o bränner (både Mp3 o vanligt format). Vore tacksam på tips om de finns en sådan spelare. Tack på förhand!
Citera
2010-05-15, 23:26
  #2
Medlem
Dobbelss avatar
Ska inte Rythmbox eller Amarok fungera till sånt? Aldrig använt programmen men om jag inte missminner så ska dom fungera hyfsat. Jag använder endast VLC, rippar musik gör jag i Asunder och bränna går att göra i Brasero.
Citera
2010-05-15, 23:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbels
Ska inte Rythmbox eller Amarok fungera till sånt? Aldrig använt programmen men om jag inte missminner så ska dom fungera hyfsat. Jag använder endast VLC, rippar musik gör jag i Asunder och bränna går att göra i Brasero.
Så vitt ja kunnat läsa mej till så har de inte alla funktioner dvs Spelare/rippar/brännare i ett. Vill ha de så enkelt som möjligt. Just på den punkten passar Wma11 mej utmärkt.
Citera
2010-05-15, 23:36
  #4
Avstängd
-rwxr-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetalLord67
Så vitt ja kunnat läsa mej till så har de inte alla funktioner dvs Spelare/rippar/brännare i ett. Vill ha de så enkelt som möjligt. Just på den punkten passar Wma11 mej utmärkt.

Så vitt jag vet, så finns det inga program som spelar, rippar och bränner.
Du får helt enkelt lyssna med ett program och rippa och bränna med något annat.
Eller stanna kvar i Windows.
Citera
2010-05-15, 23:38
  #5
Medlem
Fishtaless avatar
Amarok kan visst rippa dina skivor:

http://amarok.kde.org/en/features

Vet inte om det finns något annat trevligt program (förutom de som nämnts tidigare) för att bränna ut i Ubuntu dock men det gör det säkert.
Citera
2010-05-15, 23:50
  #6
Avstängd
-rwxr-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtales
Amarok kan visst rippa dina skivor:

http://amarok.kde.org/en/features

Vet inte om det finns något annat trevligt program (förutom de som nämnts tidigare) för att bränna ut i Ubuntu dock men det gör det säkert.

amarok kräver väl k3b för att bränna, d v s den anropar ett externt program?
Citera
2010-05-16, 00:56
  #7
Medlem
Sproxxs avatar
Alla funktioner i ett och samma program finns det mig veterligen inte, kanske då Amarok (som jag själv inte testat). Men det finns en hel del andra program som gör just de uppgifter du ber om. Skillnaden blir att du måste kanske ha två program öppna istället för ett. Om detta är bra eller dåligt kan man ha olika uppfattningar om.
Citera
2010-05-16, 02:31
  #8
Medlem
X_surfers avatar
Rekommenderar Banshee klarar allt du vill enkelt och smidigt, den kan även rekommendera ny musik utifrån vad du redan lyssnar på, söka upp låttexter och muskvideos för den låten du lyssnar på själva bränningen utförs dock av Brasero.

Duger inte den så kan du kika på rhythmbox som redan ingår i Ubuntu som standard bägge programmen är väldigt lika till upplägget
Citera
2010-05-16, 04:27
  #9
Medlem
Xmms?

Körde alltid det. Världsbäst till ubuntu tycker jag. Plus att du kan använda olika skins.

Varför? Lite nim liten spelare funkar bra och fina skins till den. Funkar som winamp fast bättre.
Citera
2010-05-16, 07:25
  #10
Medlem
Nohs avatar
Lägger in en röst för Amarok, fantastisk musikspelare.
Citera
2010-05-16, 10:00
  #11
Avstängd
-rwxr-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Lägger in en röst för Amarok, fantastisk musikspelare.

Så jäkla fantastik är den inte, den indexerar min musik fel, så jag hittar inte låtar som jag vet att jag har, så jag tröttnade på det och bytte till mpd.

Fast nu tog jag mig tid att kolla på Amarok version 2.3.0, där kunde jag iaf inte se hur man kan bränna musik med amarok, någon som vet?
Citera
2010-05-16, 10:54
  #12
Medlem
Nohs avatar
Har du rapporterat den buggen? för mig fungerar det perfekt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback