Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-15, 16:45
Bannlyst
Hej, kör med Windows 7.

Hade ett ljudkort som jag drog ut och nu fungerar inte ljudet i datorn, har jag inte även ett internet ljudkort som sitter där fram från början som ska fungera? Måste jag ändra inställningarna på datorn för att det ska fungera?

mvh
Citera
2010-05-15, 18:40
Medlem
Kolla lite i "Kontrollpanelen"; "Ljud- och ljudenheter"; kolla om ditt "internet ljudkort" finns där. Tror just att Windowz7 är smålurigt angående ljudenheten.
Citera
2010-05-15, 19:16
Bannlyst
Menade det interna ljudkortet

Tittade i maskinvaran på ljudet, finns två stycken CD/DVD maskinvaror på listan, sedan finns det drivrutiner med på listan.

Varför är inte mitt interna ljudkort med? Måste jag göra någon inställning i BIOS/enhetshanteraren för att den ska känna igen det?

Datorn är konfigurerad för ett integrerat ljudkort (dvs ett annat ljudkort som man sätter in), kanske därför?

Uppskattar svar!
Citera
2010-05-15, 19:46
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demion
Menade det interna ljudkortet

Tittade i maskinvaran på ljudet, finns två stycken CD/DVD maskinvaror på listan, sedan finns det drivrutiner med på listan.

Varför är inte mitt interna ljudkort med? Måste jag göra någon inställning i BIOS/enhetshanteraren för att den ska känna igen det?

Datorn är konfigurerad för ett integrerat ljudkort (dvs ett annat ljudkort som man sätter in), kanske därför?

Uppskattar svar!
Har du några enheter med utropstecken framför dem i Enhetshanteraren liknande detta;
http://sembygg.com/enhetshanteraren.jpg ?

Om inte så kan du kan prova är att avinstallera alla ljudenheter i enhetshanteraren under "Ljud, video- och spelenheter" och starta om datorn.
Citera
2010-05-15, 20:41
Bannlyst
Det finns ingen ljudenhet vid enhetshantaren under "ljud - video och spelenheter"... Endast Ljud-codecs, mediekontrollenhet samt äldre drivrutiner för ljud i den listan, men det kanske är ljudenheter också...

Ska jag deleta dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in