2010-05-24, 13:56
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Att du inte förstår skillnaden på en debatt och en faktatext kan ju inte vara Anns fel faktiskt.

Så du menar att ett påstående inte behöver bestyrkas bara för att man bedriver en debatt?
Citera
2010-05-24, 13:56
Bannlyst
Citat:
Att du inte förstår skillnaden på en debatt och en faktatext kan ju inte vara Anns fel faktiskt.

Fast det förklarar ju varför du sväljer allt annat du läser i bloggar som Guds sanning.

Med undantag naturligtvis då det gäller vad han kan läsa sig till i min blogg...eller i tråden här...

Du vet ju redan att mina artiklar aldrig var topic egentligen - Tyfonen fick ett mejl...någon annan ville att jag skulle målas ut på ett visst sätt här och det framgår tydligt i Tyfonens förstainlägg att det är just personen Ann Johansson han är intresserad av...och varför? Det där har Tyfonen redan erkänt - artiklarna var bara en förevändning för att få hänga ut mig.
Senast redigerad av severiano 2010-05-24 kl. 14:01.
Citera
2010-05-24, 14:03
Bannlyst
Citat:

Fast det förklarar ju varför du sväljer allt annat du läser i bloggar som Guds sanning.

Kanske debattartiklar ska förses med varningstext för idioter.

"Denna text är baserad på egna åsikter och kan förvrida din syn."

"Varning" Du som inte kan tänka själv bör inte läsa denna text."

"Detta är en debattartikel av en kvinna. Män kan skadas allvarligt."

"TheLucky - se upp, du kan råka ta del av nån annans åsikt."

Men ja vi kan väl börja lätt med att konstatera att Ann framför sina egna åsikter och inte någon annans. Det är väl en rimlig utgångspunkt, sem kan det bli lite svårt att få TheLucky att hänga med.

Är det någon som har förstått vad TS egentligen undrar om i artikeln. Det är ju förstås en väldigt genomgripande och invecklad artikel så det kan ju vara svårt att konkretisera det rakt av, men jag håller med om att feminist används som skällsord understundom samt att det här under citerade självklart är en from förhoppning man hyser. Kanske många män i dag behöver ett aktivitetsbidrag för att hitta hem i tillvaron?

Citat:
Självklart hoppas jag att dessa osäkra, osjälvständiga män ska hitta någon som kan morsa dem och ta hand om dem, men nog måste man kunna förvänta sig att de åtminstone själva letar aktivt efter dessa änglalika varelser istället för att sitta och gnälla på kvinnor, som inte är annat än vanliga människor?
Citera
2010-05-24, 14:07
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten

Vad jag förstår så anser du att åsikt och fakta går på ett ut.
Citera
2010-05-24, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vad jag förstår så anser du att åsikt och fakta går på ett ut.

Är det din åsikt eller fakta?
Citera
2010-05-24, 14:11
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Så du menar att ett påstående inte behöver bestyrkas bara för att man bedriver en debatt?
Ja exakt. En åsikt har man rätt att grunda på precis vad man vill faktiskt. Jag kan gilla att det regnar för att jag tycker att det roligt att bli blöt. En åsikt som inte behöver styrkas med fakta alls, det är bara en åsikt. Vill jag sedan få med mej andra så kan det vara en fördel om jag kan visa varför det är roligt att bli blöt, men det är helt upp till mej om jag vill argumentera så djupt för min åsikt eller om jag väljer ett annat anslag.

Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Med undantag naturligtvis då det gäller vad han kan läsa sig till i min blogg...eller i tråden här...

Du vet ju redan att mina artiklar aldrig var topic egentligen - Tyfonen fick ett mejl...någon annan ville att jag skulle målas ut på ett visst sätt här och det framgår tydligt i Tyfonens förstainlägg att det är just personen Ann Johansson han är intresserad av...och varför? Det där har Tyfonen redan erkänt - artiklarna var bara en förevändning för att få hänga ut mig.
Jo, jag vet. Det är bara ett jäkla trams, men det blir ännu larvigare när han börjar kräva fakta hänvisningar i en debattartikel.
Man undrar om han läser vänsterpartiets och moderaternas partiprogram och tror att det står sanningar i det också och hur han får det att gå ihop.
Citera
2010-05-24, 14:15
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Kanske debattartiklar ska förses med varningstext för idioter.

"Denna text är baserad på egna åsikter och kan förvrida din syn."

"Varning" Du som inte kan tänka själv bör inte läsa denna text."

"Detta är en debattartikel av en kvinna. Män kan skadas allvarligt."

Vi får ta upp detta med riksmedia. Dom har ju faktiskt ett visst ansvar kan man tycka.

Citat:
Men ja vi kan väl börja lätt med att konstatera att Ann framför sina egna åsikter och inte någon annans. Det är väl en rimlig utgångspunkt, sem kan det bli lite svårt att få TheLucky att hänga med.

Citat:
Är det någon som har förstått vad TS egentligen undrar om i artikeln. Det är ju förstås en väldigt genomgripande och invecklad artikel så det kan ju vara svårt att konkretisera det rakt av, men jag håller med om att feminist används som skällsord understundom samt att det här under citerade självklart är en from förhoppning man hyser. Kanske många män i dag behöver ett aktivitetsbidrag för att hitta hem i tillvaron?
Jag kan bara instämma. Strålande analys.
Citera
2010-05-24, 14:19
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ja exakt. En åsikt har man rätt att grunda på precis vad man vill faktiskt. Jag kan gilla att det regnar för att jag tycker att det roligt att bli blöt. En åsikt som inte behöver styrkas med fakta alls, det är bara en åsikt. Vill jag sedan få med mej andra så kan det vara en fördel om jag kan visa varför det är roligt att bli blöt, men det är helt upp till mej om jag vill argumentera så djupt för min åsikt eller om jag väljer ett annat anslag.

Fast nu handlar det om att ens åsikt är en slags allmängiltig sanning. Det var så Ann framförde sin text på newsmill. Här på fb hävdar dock Ann att så inte var fallet utan att det var just hennes egen åsikt. Okey, men då ska man tydliggöra detta så att läsaren vet.
Citera
2010-05-24, 14:25
Bannlyst
Citat:
Fast nu handlar det om att ens åsikt är en slags allmängiltig sanning. Det var så Ann framförde sin text på newsmill. Här på fb hävdar dock Ann att så inte var fallet utan att det var just hennes egen åsikt. Okey, men då ska man tydliggöra detta så att läsaren vet.

Förstår att konceptet debattartikel är lite svårt för ditt intelligensspann, men de allra flesta förstår utan att man behöver lägga in "jag anser personligen", "detta är bara min åsikt" osv. i en text.

Men var inte ledsen för det. Kanske du tycker om att plocka blommor, det är ju så härlig årstid för det.
Citera
2010-05-24, 14:54
Bannlyst
Åsikter finns det - och så finns det fakta. Jag försöker nå ut med vissa fakta med anledning av att den här tråden alls kom till - nu har tråden invaderats av människor som inte vill att desa fakta ska bli för synliga. Människor som har med Daddy att göra p något vis och det är också en Daddyanhängare som startade tråden. Det fanns hos någon ett intresse att blanda ihop mig med Daddy. Det fanns ett intresse hos någon att utmåla mig som den som stod bakom det så kallade drevet mot Daddy.

De är här i tråden nu allihop och vad de vill är att få tråden stängd därför at den inte utvecklade sig som det var tänkt och planerat.
Citera
2010-05-24, 15:08
Bannlyst
Citat:
Jag tror du missuppfattar vad Newsmill är (kanske därför att Daddy har skrivit där och du är mån om att hans debattartikel ska ses som saklig och vederhäftig). Newsmill är ett åsiktsforum och det vet alla (utom du?). Lägger man ut en text där så är det lika underförstått som att fisken kissar i vattnet att det är en åsiktsframställan och inte en akademisk artikel eller forskningsrapport. Lika underförstått är detta för den som läser där (utom för dig?).

Det är helt uppenbart att både den här tråden och Daddymisshandelstråden var tänkta som röda sillar med uppgift att villa bort uppmärksamheten från viktigare frågor. För övrigt tycker jag det försvårar debatt och tankeutbyte på detta delforum att antifeminismen som ideologi är så dogmatisk och orubblig. Nu ska jag ut i solen.
Citera
2010-05-24, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Jag tror du missuppfattar vad Newsmill är (kanske därför att Daddy har skrivit där och du är mån om att hans debattartikel ska ses som saklig och vederhäftig). Newsmill är ett åsiktsforum och det vet alla (utom du?). Lägger man ut en text där så är det lika underförstått som att fisken kissar i vattnet att det är en åsiktsframställan och inte en akademisk artikel eller forskningsrapport. Lika underförstått är detta för den som läser där (utom för dig?).

Det är helt uppenbart att både den här tråden och Daddymisshandelstråden var tänkta som röda sillar med uppgift att villa bort uppmärksamheten från viktigare frågor. För övrigt tycker jag det försvårar debatt och tankeutbyte på detta delforum att antifeminismen som ideologi är så dogmatisk och orubblig. Nu ska jag ut i solen.

Du har så rätt Berengar men det finns mycket som är lite smålustigt med diverse personers agerande tycker du inte? Folk som till synes har så mycket emot Daddy men uttrycker sig på ett sådant sätt att ingen annan kan få något annat än sympatier för den stackars förföljde...ja, ja, ja...alla sätt är bra utom de dåliga...taskigt bara om alla dem som tror att det är på allvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in