2010-05-15, 14:53
Medlem
Den här kvinnan har väckt mitt intresse.
Den här artikeln i synnerhet.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/08/22/feminist-javisst

Ann Johansson skriver bla så här i den artikeln: Det finns män som är livrädda för kvinnor och det får de väl fortsätta att vara om de vill.
Vill, är en fråga jag ställer mig.
Jag undrar om Ann Johansson tror att män som är livrädda för kvinnor är något de vill, inte något de är.

Jag vill påstå att hela artikeln genomsyras av okunskap och arrogans.

I en annan artikel skriver Ann Johansson så här: Jag tror inte ett ögonblick att så många män känner sig underställda kvinnor idag - man är rädd för att kunna komma att bli det därför att - man vet att i framtiden kommer det inte att räcka med att ha rätt sorts genitalier, utan då är det annat som kommer att eftertraktas, kunskaper, begåvning och andra förmågor och de män som saknar detta - de är livrädda idag!

http://www.newsmill.se/artikel/2009/08/22/kvinnor-missgynnas-av-rattssystemet

Vem är denna Ann Johansson?
Citera
2010-05-15, 15:06
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Vem är denna Ann Johansson?

En uppenbar idiot...
Citera
2010-05-15, 15:08
Medlem
Eko-Krigarens avatar
Hon talar om sig själv, hon vänder på sina egna känslor och utgår från att män fungerar exakt likadant. Och att de fruktar samma saker som henne.

Och hon är med största sannolikhet bara ytterligare en misslyckad feminist med på tok för mycket fritid.

Ska läsa igenom artikeln senare, återkommer då!

Mvh
Eko Krigaren
Citera
2010-05-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eko-Krigaren
Hon talar om sig själv, hon vänder på sina egna känslor och utgår från att män fungerar exakt likadant. Och att de fruktar samma saker som henne.

Och hon är med största sannolikhet bara ytterligare en misslyckad feminist med på tok för mycket fritid.

Ska läsa igenom artikeln senare, återkommer då!

Mvh
Eko Krigaren
Ja det är en märklig människa, jag blev faktiskt aningen chockad av det jag läser av henne.
Citera
2010-05-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
En uppenbar idiot...
Kanske, jag vet inte, men nog är hon knepig.
Citera
2010-05-15, 15:23
Medlem
Feminism? Vafan ska man ha det till. Kvinnor kontrollerar världen genom deras sexualitet, de har de ALLTID gjort.
Citera
2010-05-15, 16:02
Medlem
Här skriver hon i en annan artikel: Kvinnan ska, som jag förstår det helst vara en glatt flinande fåne som dreglar av förtjusning varje gång hon våldtas, misshandlas eller blir överöst med diverse sexistiska tillmälen.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/08/25/offerkortet

Hon skriver i samma artikel: Det är inte mitt problem att män inte kan formulera sina egna problem, utan anser att det är kvinnor som ska göra det för dem. De får ta hand om sitt precis som jag får ta hand om mitt! Att diskutera jämställdhet idag går inte. Jag vägrar jämställa mig med inbilska, obegåvade män och låtsas att jag har något gemensamt med dem. Det har jag inte. Och resten...är jag redan jämställd med. De är inga problem för mig

Är detta att vara feminist?
Ann Johansson idiotförklarar männen rent generelt?
Står feminismen för detta?

Jag skakar på huvudet?
Citera
2010-05-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vis
Feminism? Vafan ska man ha det till. Kvinnor kontrollerar världen genom deras sexualitet, de har de ALLTID gjort.
Hur tänker du kring detta?
Förklara gärna för jag hänger inte med
Citera
2010-05-15, 16:22
Bannlyst
Citat:
Hur tänker du kring detta?
Förklara gärna för jag hänger inte med

Ja hon verkar aningen skruvad denna kvinna, det är inte ovanligt att sådana kvinnor går med i sekter så feminismen passar ju henne som hand i handsken.
Citera
2010-05-15, 16:53
Medlem
Citat:
Är detta att vara feminist?
Ann Johansson idiotförklarar männen rent generelt?
Står feminismen för detta?

Jag skakar på huvudet

Men snälla TS, detta är ju EXAKT vad dagens feminism står för och håller på med.
Att kalla sig själva för "jämnställdhetsaktivister" är ju bara för att sätta en tydlig positiv stämpel på sig och göra sig mera rumsrent inom politiken. Feminismen handlar om "makt åt kvinnan" och "girl power"...inget annat, feminismen är en kvinnorrörelse! och kommer alltid att vara en kvinnorörelse!

Sedan om denne feministen, Ann Johansson har dåliga erfarenheter av män så får det stå för henne. Att dra alla män över en kant är ju det som feminister gör, och det sjuka är också att detta är så accepterat i samhället.
Citera
2010-05-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Ja hon verkar aningen skruvad denna kvinna, det är inte ovanligt att sådana kvinnor går med i sekter så feminismen passar ju henne som hand i handsken.
Ja det verkar så. När jag läser vad hon skriver verkar hon dessutom se sig själv som oerhört intelligent och de som inte håller med henne som en lägre stående art.
Citera
2010-05-15, 16:57
Medlem
Krehs avatar
Jag vet inte om hon är "sjuk" direkt.

Alla som har makt försöker behålla den - även feminister. Hon vill behålla matriarkatet och kommer att göra allt för det. Rent retoriskt så är det ganska skickligt, och lurar förmodligen många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in