2010-05-16, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Byt ut invandrare mot män i hennes artikel så får du rasism.

Try it är alltså svaret på din fråga.

Inga problem. "Vissa invandrare beter sig som idioter?" Och? Var det så kontroversiellt att säga? Är du PK eller?
Citera
2010-05-16, 19:09
Medlem
Citat:
Varför tror du att Ann Johansson hatar män så mycket?
Det är en fråga jag inte kan ge dig ett svar på. Hatar hon män och hur har du kommit till den slutsatsen då du nyss stiftat bekantskap med hennes person ?
Citera
2010-05-16, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beloo
Det är en fråga jag inte kan ge dig ett svar på. Hatar hon män och hur har du kommit till den slutsatsen då du nyss stiftat bekantskap med hennes person ?

Har du sett hennes hemska artikel på newsmill, denna damen saknar några skruvar...
Citera
2010-05-16, 19:16
Medlem
Citat:
Har du sett hennes hemska artikel på newsmill, denna damen saknar några skruvar...
Den såg jag tidigare i tråden och den var verkligen inte välskriven som någon påpekade men jag såg inte ett generellt mansförakt utan ett förakt mot vissa män, har inte du det ? Trots att jag är man själv kan jag känna förakt mot andra män. Jag kan känna förakt mot vissa kvinnor också även om jag avgudar den kvinnliga skapelsen.
Citera
2010-05-16, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beloo
Den såg jag tidigare i tråden och den var verkligen inte välskriven som någon påpekade men jag såg inte ett generellt mansförakt utan ett förakt mot vissa män, har inte du det ? Trots att jag är man själv kan jag känna förakt mot andra män. Jag kan känna förakt mot vissa kvinnor också även om jag avgudar den kvinnliga skapelsen.

Nej, jag går inte runt och känner förakt, tror att det är en dålig hobby.

Ann är ju egentligen bara ett exempel på det utbredda manshat som finns i samhället, hört talas om transgenusmotorn?
Citera
2010-05-16, 19:26
Medlem
Citat:

Ann är ju egentligen bara ett exempel på det utbredda manshat som finns i samhället, hört talas om transgenusmotorn?

Jag föraktar män och kvinnor som misshandlar sina barn och vuxna psykiskt och fysiskt bland annat. Det är ingen hobby jag har utan en känsla.

Reagerar du lika starkt på det kvinnohat som finns hos till exempel bloggaren Daddy? Om inte, varför? Transgenusmotorn har jag hört talas om ja.
Citera
2010-05-16, 19:30
Bannlyst
Citat:

Vilket utbrett manshat då? Och fortfarande - vad exakt är det du ser av "hat" i artikeln? Det kan inte möjligen vara så att du vill se hat därför att det tillfredsställer något slags behov hos dig? Ett utslag av selektiv perception?
Citera
2010-05-16, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Vilket utbrett manshat då? Och fortfarande - vad exakt är det du ser av "hat" i artikeln? Det kan inte möjligen vara så att du vill se hat därför att det tillfredsställer något slags behov hos dig? Ett utslag av selektiv perception?

Hört talas om feminism?

I rest my case

Selektiv perception är att föredra framför jag svag altruism, varje dag i v eckan
Citera
2010-05-16, 19:40
Bannlyst
Citat:
Hört talas om feminism?

I rest my case

Selektiv perception är att föredra framför jag svag altruism, varje dag i v eckan

Jodå jag känner till begreppet feminism, men enligt mig är det lika urvattnat som "kristendom" - det kan betyda precis vad som helst och då blir det ointressant. Det definierar inget, säger inget.
Citera
2010-05-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jodå jag känner till begreppet feminism, men enligt mig är det lika urvattnat som "kristendom" - det kan betyda precis vad som helst och då blir det ointressant. Det definierar inget, säger inget.

Det håller jag med dig om, det är ett så brett spann att det inte säger något om namnet som sådant alls. Nu är det dags att packa sig väg till nattens slit, ha en fin kväll!
Citera
2010-05-16, 21:10
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Den här kvinnan har väckt mitt intresse.
Den här artikeln i synnerhet.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/08/22/feminist-javisst

Ann Johansson skriver bla så här i den artikeln: Det finns män som är livrädda för kvinnor och det får de väl fortsätta att vara om de vill.
Vill, är en fråga jag ställer mig.
Jag undrar om Ann Johansson tror att män som är livrädda för kvinnor är något de vill, inte något de är.

Jag vill påstå att hela artikeln genomsyras av okunskap och arrogans.

I en annan artikel skriver Ann Johansson så här: Jag tror inte ett ögonblick att så många män känner sig underställda kvinnor idag - man är rädd för att kunna komma att bli det därför att - man vet att i framtiden kommer det inte att räcka med att ha rätt sorts genitalier, utan då är det annat som kommer att eftertraktas, kunskaper, begåvning och andra förmågor och de män som saknar detta - de är livrädda idag!

http://www.newsmill.se/artikel/2009/08/22/kvinnor-missgynnas-av-rattssystemet

Vem är denna Ann Johansson?

Ännu en korkad sexistisk feminist-chauvinist-gris, som rapar gamla feministklyschor från 1998

Ann, gör om, gör rätt, lås inn dig själv på dårhus och släng bort nyckeln, du är en sammhällsfara.
Citera
2010-05-16, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d1rtj4m
Ännu en korkad sexistisk feminist-chauvinist-gris, som rapar gamla feministklyschor från 1998

Ann, gör om, gör rätt, lås inn dig själv på dårhus och släng bort nyckeln, du är en sammhällsfara.

Men den här då? Den är väl lite mer modern och up to date?

http://www.youtube.com/watch?v=HJNvAoSklfo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in