2010-05-15, 10:38
Medlem
Jag vet inte om jag postar detta i rätt del av forumet men jag testar. Jag hade tänkt mig skaffa ett american express kort då dom har de här membership rewards programmet som verkar jätteintressant. Jag lägger ut c:a 70-120 000 kr / månad på mitt VISA kort just nu och tänkte att det skulle löna sig mer att göra det med American Express då man får 1 poäng för varje krona och kan byta in dessa mot flygbiljetter osv osv.

Någon som vet vad en flygbiljett kostar i poäng hos american express membership rewards shop? Exempelvis en resa till Paris en till New York samt en till Sydney.

Det skulle vara jätteintressant om någon kunde hjälpa mig med detta, då jag måste vara medlem för att kunna få en del av denna information
Citera
2010-05-15, 11:05
Medlem
Det beror på vilket flygbolag du väljer. Du hittar all info här: http://www99.americanexpress.com/myc...E&categoryId=3
Citera
2010-05-15, 11:21
Medlem
Napoleonsayss avatar
Exempel, Membership Rewards poäng. Tur/Retur i ekonomiklass:
Stockholm - New York 500 000 poäng
Stockholm - Los Angeles 500 000 poäng
Stockholm - Hawaii 700 000 poäng

Edit: Skaffa Amex om du reser mycket eller vill resa mycket. Du tjänar väldigt mycket på det. Dessutom får du andra förmåner också, givetvis beroende på vilket kort du väljer. Det är jävligt smidigt. Kör på det!
Senast redigerad av Napoleonsays 2010-05-15 kl. 11:25.
Citera
2010-05-15, 15:59
Medlem
Halv milj kr för en biljett till USA det var lite väl mycket. Tror man tjänar mer isåfall på att bara skaffa ett Star Alliance kort. Blir nog många fler biljetter om man nu reser mycket.

Men halvmilj kr gäller det amexblue eller gäller de även grön och guldkort oxå ?
Citera
2010-05-15, 21:28
Medlem
Medianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Jag vet inte om jag postar detta i rätt del av forumet men jag testar. Jag hade tänkt mig skaffa ett american express kort då dom har de här membership rewards programmet som verkar jätteintressant. Jag lägger ut c:a 70-120 000 kr / månad på mitt VISA kort just nu och tänkte att det skulle löna sig mer att göra det med American Express då man får 1 poäng för varje krona och kan byta in dessa mot flygbiljetter osv osv.

Någon som vet vad en flygbiljett kostar i poäng hos american express membership rewards shop? Exempelvis en resa till Paris en till New York samt en till Sydney.

Det skulle vara jätteintressant om någon kunde hjälpa mig med detta, då jag måste vara medlem för att kunna få en del av denna information

Om du använder ditt kort så pass mycket per månad så ska du självklart ha något för det. Byt till Amex. Själv har jag precis flyttat över en del av poängen till Starwood och bokat 12 hotellnätter i USA i sommar.
Citera
2010-05-16, 16:51
Medlem
Mulas avatar
Skaffa ett Eurobonus Amex-kort om du vill ta ut poängen till flygresor. Du får 20 poäng för varje 100 kr, så om du rullar på 100 000 kr/månad har du 20 000 poäng. En T o R med SAS till USA i ekonomiklass kostar 60 000 poäng så på 3 månader har du fått ihop till en resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in