Köper alltid Bacon när jag åker till Pris-Extra varje vecka för att handla, det är helt klart en personlig favorit.
Jag tar såklart "standard" bacon (120-140) förpackningarna, inte någon av de fina gourmet förpackningarna. Dock har jag aldrig riktigt tänkt på vilka märke jag ska ta förens nu, bara antagit att de dyrare sorterna (typ scan istället för eldorado) är bättre för det kanske är mindre fett.
Men vad tycker ni, har ni bacon-älskare någon personligt favorit? Det finns ju så många sorter. Scan, Pärsons, Lithells, Eldorado etc etc.
Scan gör ett finare bacon under namnet "butcher's choice", det är riktigt bra. Påminner mer om den typ av bacon som finns i England, men är lite kraftigare rökt. Jämfört med andra märken och tillverkare är det dessutom mindre fett och mer köttigt.
Scan gör ett finare bacon under namnet "butcher's choice", det är riktigt bra. Påminner mer om den typ av bacon som finns i England, men är lite kraftigare rökt. Jämfört med andra märken och tillverkare är det dessutom mindre fett och mer köttigt.
Den är inte rökt, bara duschad med rökarom. Eftersom den inte är rökt har man dessutom tillsatt konserveringsmedel. Kan mycket väl smaka ok, men är tveksam till att den skulle vara "finare".
Men vad tycker ni, har ni bacon-älskare någon personligt favorit?
Tulip är OK men skulle jag själv få välja så blir det "Farmland Foods". Svårt att få tag i om man inte bor i våra storstäder. Finns på The English Shop, trots att märket är amerikanskt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!