• 1
  • 2
2010-05-14, 21:10
Medlem
Jonaqs avatar
Köper alltid Bacon när jag åker till Pris-Extra varje vecka för att handla, det är helt klart en personlig favorit.
Jag tar såklart "standard" bacon (120-140) förpackningarna, inte någon av de fina gourmet förpackningarna. Dock har jag aldrig riktigt tänkt på vilka märke jag ska ta förens nu, bara antagit att de dyrare sorterna (typ scan istället för eldorado) är bättre för det kanske är mindre fett.

Men vad tycker ni, har ni bacon-älskare någon personligt favorit? Det finns ju så många sorter. Scan, Pärsons, Lithells, Eldorado etc etc.
Citera
2010-05-14, 21:15
Medlem
Tulip bacon, kanske det heter gourmetbacon tro? Finns på willys iaf.
Citera
2010-05-14, 21:16
Medlem
baron-brazils avatar
Smaken skiftar inget märkvärdigt faktiskt.
Mina personliga favoriter är Scan och Lithells eftersom dem är något rökigare i smaken.

Men det är absolut INGEN stor skillnad.

Men eftersom du gillar bacon så bör du testa den Italienska varianten, Panchetta.
Mycket mer smakrik.
Passar bra till kalv och skaldjur.
Citera
2010-05-14, 21:19
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Tulip.
Innehåller mer kött och steker man det krispigt så är det kanon.
Sladdriga hotellbacon känns som det kvittar.
Citera
2010-05-14, 21:40
Medlem
Rockmans avatar
Änglamark som finns på coop är outstanding.
Synd att man inte handlar på coop längre.
Tulip är inte bra,katten nosade på det och
vägrade äta skiten.
Citera
2010-05-14, 21:47
Medlem
spoilers avatar
Köper Tulip eftersom den är rökt - inget fusk med rökaromer som de flesta andra märken har.
Citera
2010-05-15, 00:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
+4 tulip är godast av de billiga sorterna.
Citera
2010-05-15, 00:53
Medlem
meepers avatar
Scan gör ett finare bacon under namnet "butcher's choice", det är riktigt bra. Påminner mer om den typ av bacon som finns i England, men är lite kraftigare rökt. Jämfört med andra märken och tillverkare är det dessutom mindre fett och mer köttigt.
Citera
2010-05-15, 01:14
Medlem
gefys avatar
Lägger min slant på Tulip oxå.
Gillar smaken och tycker det är bra avvägt med kött/fett.
Citera
2010-05-15, 04:43
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockman
Tulip är inte bra,katten nosade på det och
vägrade äta skiten.

Så du gör alltså dina bedömningar kring vad som är bra eller dåliga matprodukter utifrån om din katt äter dem eller inte?

Tulip är faktiskt ett helt OK bacon; god smak och som sagt bra avvägd balans mellan kött och fett.
Citera
2010-05-15, 12:28
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Scan gör ett finare bacon under namnet "butcher's choice", det är riktigt bra. Påminner mer om den typ av bacon som finns i England, men är lite kraftigare rökt. Jämfört med andra märken och tillverkare är det dessutom mindre fett och mer köttigt.

Den är inte rökt, bara duschad med rökarom. Eftersom den inte är rökt har man dessutom tillsatt konserveringsmedel. Kan mycket väl smaka ok, men är tveksam till att den skulle vara "finare".

http://www.scan.se/sitebase/default....=1&pageId=1748
Citera
2010-05-15, 13:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonaq
Men vad tycker ni, har ni bacon-älskare någon personligt favorit?
Tulip är OK men skulle jag själv få välja så blir det "Farmland Foods". Svårt att få tag i om man inte bor i våra storstäder. Finns på The English Shop, trots att märket är amerikanskt.

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in