2010-05-14, 20:39
Medlem
Hej! Ursäkta om jag postar i fel forum, då får ni skälla på mig.

Såhär ligger det till: Jag är helt sjukt trött på min dumma SE. Den stänger av sig stup i kvarten, är allmänt skitseg och raderar mina saker utan att jag bett den göra det. Jag har en SE T700. (DÖÖÖ!)

Jag vill ha:
Sms och mmsfunktion
Man ska kunna ringa med den
En kamera på minst 3 megapixlar

Jag vill inte ha:
En jävla Sony Ericsson
En massa buggar
En massa konstig skit som jag ändå aldrig kommer använda (I min nuvarande mobil har jag ett program där jag kan skapa egna seriestrippar. WTF?!)
Ingen skitflashig design på programvaran, det segar bara ner mobilen.
En musikmobil
En Nokia 3310 (Fantastisk telefon, egentligen)
En sån där mobil där man slidear up skärmen och så dyker tangentbordet upp. Huuu...
Touchscreen

Jag har varit runt i olika elektronikaffärer men de verkar inte förstå vad jag menar. Jag vill ha en ENKEL telefon men allt de visar mig är mobiler med en massa inbyggd skit och touchscreen och whatnot.
Så nu vänder jag mig till er, kära Flashbackare. HJÄLP MIG! Är det någon som förstår vad jag menar och kan rekommendera någon riktigt trevlig, enkel telefon? Den ska ju helst ha ett trevligt pris också. Helst runt 1.500 men jag kan sträcka mig till 2000.

Trevlig kväll!
Citera
2010-05-14, 21:19
Medlem
En sådan telefon tillverkas helt enkelt inte, eftersom folk då skulle bli så nöjda med den luren så tillverkarna inte skulle behöva tillverka något mera och då slutar tjäna pengar.

Jag tror att Nokia är väl medvetna om hur populär och uppskattad deras 3310 modell var och exakt vad det vinnande konceptet var/är, bara det att deras nyare mobiler säljer mycket bättre och går med större vinst.

De tjänar stora summor på att sälja dyra mobiler fyllda med skräp och värdelösa funktioner, bara de blinkar och lyser så fåren som köper de kan veta att det är en bra mobil. Att datordelar sjunker i pris är ju ett faktum, det har ju att göra med att tekniken går framåt och delarna blir lättare att tillverka med mera med mera, mobiler däremot bara blir dyrare och dyrare konstigt nog.

Jag har letat länge efter en mobil som stämmer in på dina krav men gav väl upp för något år sedan att hitta en.
Citera
2010-05-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
En sådan telefon tillverkas helt enkelt inte, eftersom folk då skulle bli så nöjda med den luren så tillverkarna inte skulle behöva tillverka något mera och då slutar tjäna pengar.

Jag tror att Nokia är väl medvetna om hur populär och uppskattad deras 3310 modell var och exakt vad det vinnande konceptet var/är, bara det att deras nyare mobiler säljer mycket bättre och går med större vinst.

De tjänar stora summor på att sälja dyra mobiler fyllda med skräp och värdelösa funktioner, bara de blinkar och lyser så fåren som köper de kan veta att det är en bra mobil. Att datordelar sjunker i pris är ju ett faktum, det har ju att göra med att tekniken går framåt och delarna blir lättare att tillverka med mera med mera, mobiler däremot bara blir dyrare och dyrare konstigt nog.

Jag har letat länge efter en mobil som stämmer in på dina krav men gav väl upp för något år sedan att hitta en.

Åh, helvete. Så det är med andra ord i stort sett omöjligt att hitta en mobil som inte ger en epileptiska anfall så fort man startar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in