2010-05-14, 14:13
Medlem
sebbex2xs avatar
Jag tnkte att vi kunde diskutera vad vi skulle vilja se i det kommande FIFA 11, och att den senare vergr till den "officiella" FIFA 11 -trden. En nyhet r att utvecklargruppen kommer att fokusera p spelaransikten.
Citera
2010-05-14, 14:27
Medlem
MrOSs avatar
Har vl inte s mycket ideer men dom mste frbttra Virtual Pro karriren den r bara orealistisk och dlig, roligt nr man fr ml fr matchen som att gra 5 ml mot t ex Arsenal annars snks en rykte. Det r ocks trkigt att det inte finns varken nationella eller internationella cuper i spellget. Annars tycker jag sjlva systemet med bedrifter osv r bra s de ska dom behlla och utveckla.
Citera
2010-05-14, 14:33
Medlem
sebbex2xs avatar
Ja helt klart. Knns liksom lite overkligt nr man spelar med Kllstrm och ska gra hattrick, skjuta 15 skott och f en matchrating p 10

Men dom mste ocks gra s att man kan spela i 10-15 ssonger istllet fr 4. Det tar ju tv ssonger att bli "ngon". Det r ocks konstigt med ssongskraven som dom stller, t.ex. att man inte ska bli varnad ver hela ssongen. Bara larvigt.

Tror nd att FIFA 11 kommer att ga
Citera
2010-05-14, 14:58
Medlem
mteds avatar
Ett mste r ju att de tar bort autosiktet p skott, passningar m.m. Online blir frjkla trkigt nr spelarna man mter inte missar en passning, stter varenda frilge/skott nra straffomrdet och s vidare. Vore ven nskvrt att kunna ta ver mlvakten nr motstndaren kommer fri (ja, jag r en gammal PES-rv). Sen hade det inte varit helt fel om "overall-vrdet" p spelarna byts ut d man inte fr ngon som helst verblick p vad fr sorts spelartyp det r med det systemet.
Citera
2010-05-14, 16:35
Medlem
DertyHarrys avatar
De kan ta bort att matcherna r s jvla riggade, nr man spelar emot datorn i synnerhet. I anfall t.ex. blir genomskrarpass (Y/Triangel) ofta vanliga pass (A/X) och tvrtom s lnge det inte gynnar en sjlv. I vrigt var 10an bra tycker jag om man jmfr med 09. En sak som jag grna vill se r att man kan gra ett eget lag och/eller ndra drkterna (strumpor, shorts och trja) och det sger jag utan att vara PES-fanboy.
Citera
2010-05-14, 19:12
Medlem
mteds avatar
En annan sak man mste frbttra r taktikdelen. Knns alldeles fr omstndig och dlig som den r nu tycker jag. EAS borde egentligen ta en titt p PES6 dito, som har det perfekta taktiksystemet.
Citera
2010-05-14, 20:33
Medlem
JustekEns avatar
Frst och frmst borde de fixa frsvarsspelet som r helt jvla uruselt just nu. Mlvakterna r frbannat dliga och effekten av innermittfltare r obefintlig i defensiven. Dessutom borde de se till att man mste pressa sjlv, alltfr mnga av de bttre lirarna anvnder noll bollpress men vinner nd bollen och det r inte rttvist fr fem re, enbart utnyttjande av spelets svagheter.

Att de fortstter utveckla manuella spelet vore ocks bra, just nu r det jvligt bra gjort (testa att spela manuellt med TV-kamera, vilken knsla!) och ger en extra dimension till spelet. Drfr borde EA uppmuntra till att lira manuellt, till exempel genom att hja multiply-ern fr ju mer manuella instllningar som r p eller infra en manuell leaderboard. P tal om leaderboard borde de se till att f bort fusken fr en gngs skull.

-> mted: du kan g in i en lobby och skapa en manuell match, det finns en hel del som kr manuellt numera (bland annat jag)
Citera
2010-05-14, 20:55
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustekEn
-> mted: du kan g in i en lobby och skapa en manuell match, det finns en hel del som kr manuellt numera (bland annat jag)

Yes, det har jag koll p, men helmanuellt tycker jag inte om, utan d fredrar jag i s fall att blanda med manuellt och semiautomatiska kontroller. Borde finnas ngot mellanting och allra helst borde man ta bort de helautomatiska alternativen.
Citera
2010-05-14, 21:45
Medlem
Tore Franss avatar
Nu mste de ju fixa s att det gr att skjuta innanfr straffomrdet och att forwards ska kunna vinna lpdueller mot backar. I nulget hnger vilken division tre-back som helst med t ex Cristiano Ronaldo utan problem.

Sen mste de tgrda alla buggar i "Be a pro":
- klockrena passningar som registreras som felpass
- orealistiska frvntningar
- det otroligt irriterande defence-avdraget om verkar slumpas fram, fastn man hller sig p rtt position
- nr man frsker trycka bort repriser och fr "-Pass"
Citera
2010-05-14, 23:24
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
De kan ta bort att matcherna r s jvla riggade, nr man spelar emot datorn i synnerhet. I anfall t.ex. blir genomskrarpass (Y/Triangel) ofta vanliga pass (A/X) och tvrtom s lnge det inte gynnar en sjlv. I vrigt var 10an bra tycker jag om man jmfr med 09. En sak som jag grna vill se r att man kan gra ett eget lag och/eller ndra drkterna (strumpor, shorts och trja) och det sger jag utan att vara PES-fanboy.
Hller med, riggade matcher hela tiden online och offline.

Vill ocks att de ndrar s att mlvakten inte springer ut hela tiden s det gr att chippa in bollen. Man hinner aldrig trycka s att mlvakten stller sig p mllinjen, r alltid fr sent.
Citera
2010-05-15, 01:41
Medlem
Redbergs avatar
Fler strumprullare, rligt. Finns inget s frlsande som en strumprullare IRL, borde ta mig fan finnas i spelet ocks istllet fr de kliniska skott som finns nu.

Frsvarsspelet mste ocks pimpas, s trkigt att bara hlla inne press-knapparna i dagslget.

Hoppas att de kommer med ngot revolutionerande, precis som FIFA 07
Citera
2010-05-15, 01:54
Medlem
sebbex2xs avatar
Enbart bra ider hittills!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem