2010-05-14, 15:53
Medlem
Tallefjantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewBeginning
Man måste vara över 18 år för att kunna ha ett visa på swedbank... det var inte det som krånglade då?

Orkar inte kommentera det här, fyllde 13e så jag var inte 18 när jag registrerade mig.

Funderar på att återvända dit inom kort när någon annan är där. Sa att jag ville använda kortet för att betala på internet och att VISA ung begränsade mina "möjligheter" men hennes respons var hela tiden något med 100 000 i inkomst eller att man är studerande på högskola/universitet.

Är ju inte direkt något kreditkort jag är ute efter eller?
Citera
2010-05-14, 17:54
Medlem
Medianas avatar
Det stämmer. Tror kravet för att få ett vanligt Visa debit kort ligger på att man har en årsinkosmt på 100 000 alternativt att man läser på Högskola/Universitet och har studiemedel från CSN. Detta för att även om det är ett debit kort kan man lätt övertrasera kontot vid exempelvis köp på nätet.
Citera
2010-05-14, 21:04
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gb85
Fixar det offline köp som ett "riktigt" Visa? Har aldrig hört om detta kort, är det något alla banker erbjuder?

Jag kan bara svara för de banker vars VISA debit-kort jag har, och dessa funkar utmärkt för online-köp.
Citera
2010-05-14, 21:09
Medlem
Beeenjamins avatar
Jag fick visa att jag fick lön varje månad för att få Visa kort.
Citera
2010-05-15, 21:13
Bannlyst
Sånt här beror helt och hållet på banken och tjänstemannen som du möter.

Jag vet kompisar som fått kort som är arbetslösa och har betalningsanmärkningar. Och kompisar som blivit nekade fast dom jobbar deltid och i övrigt har ett skötsamt liv.
Citera
2010-05-16, 00:36
Medlem
Feynmans avatar
Jättemånga som blir nekade av okunniga banktjänstemän.

Du kan få ett VISA utan kredit som funkar på nätet, utomlands osv utan inkomst. Iaf hos Nordea och Swedbank.

Be om ett vanligt VISA bankkort utan kredit.
Citera
2010-05-16, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feynman
Jättemånga som blir nekade av okunniga banktjänstemän.

Du kan få ett VISA utan kredit som funkar på nätet, utomlands osv utan inkomst. Iaf hos Nordea och Swedbank.

Be om ett vanligt VISA bankkort utan kredit.

Vet du varför man nekas VISA? Handlar inte om okunniga banktjänstemän. Utan saken är väl den att med ett VISA-kort så har du möjlighet till "kredit" t.ex offline-transaktioner i form av taxi-åkning m.m vilket du inte kan göra med ett maestro.
Citera
2010-05-16, 16:33
Medlem
jag tror man kan få ett visa om man inte har någon kredit på den. men jag vet inte.

försökte skaffa för något år sen. då läste jag på swedbanks hemsida att det var "lämpligt för studenter". jaha tänkte jag o "beställde" sen fick jag ett invecklat svar som antydde att man behövde inkomst på 120 000+ om året. Eftersom jag inte fatta svaret jag fick ställde jag en följdfråga:
"fick jag kortet eller ej, och vilken jävla student tjänar 120 000 om året?" då fick jag svaret: Nej du fick inte.

eftersom det är ett kreditkort måste man väll vara en lämplig låntagare det är nog det dem går på...
Citera
2010-05-16, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
jag tror man kan få ett visa om man inte har någon kredit på den. men jag vet inte.

försökte skaffa för något år sen. då läste jag på swedbanks hemsida att det var "lämpligt för studenter". jaha tänkte jag o "beställde" sen fick jag ett invecklat svar som antydde att man behövde inkomst på 120 000+ om året. Eftersom jag inte fatta svaret jag fick ställde jag en följdfråga:
"fick jag kortet eller ej, och vilken jävla student tjänar 120 000 om året?" då fick jag svaret: Nej du fick inte.

eftersom det är ett kreditkort måste man väll vara en lämplig låntagare det är nog det dem går på...

Ett vanligt VISA är ett bankkort. Du har ingen kredit på kortet. Men du kan även skaffa ett visakort med kredit... Men det är en helt annan femma.

Och ja studenter brukar få VISA tämligen lätt.
Citera
2010-05-16, 18:52
Medlem
Samma sak hände mig när jag var inne på swedbank och bad om att få öppna konto med ett "riktigt" visa kopplat till kontot. Alltså inget visa electron, utan ett kort man kan handla på nätet med osv.
Fick som svar att jag omöjligt kunde få kortet om jag inte hade inkomst över 150k, och att det var visas regler som gällde för alla banker. Sa att jag tyckte det var mycket konstigt eftersom jag har ett visa från en annan bank. Detta hade han inget svar på, utan sa bara att han bara kan tala för sin bank. Kan tillägga att det inte spelade någon som helst roll att jag studerade med studiemedel från CSN, utan det var 150k om året i inkomst som gällde.

Funderar på att gå in på ett annat swedbank-kontor och fråga, skulle inte bli förvånad om det gick jättebra där.
Citera
2010-11-12, 19:45
Medlem
Samma sak hände mig! Men har dock ett VISA kort på en annan bank!
Citera
2010-11-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Chance
Vet du varför man nekas VISA? Handlar inte om okunniga banktjänstemän. Utan saken är väl den att med ett VISA-kort så har du möjlighet till "kredit" t.ex offline-transaktioner i form av taxi-åkning m.m vilket du inte kan göra med ett maestro.
Kör electron då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in