2011-01-21, 22:45
Moderator
Chantres avatar
Citat:
hennes första försök att komma in på Scenskolan misslyckades. Med hjälp av teaterlektioner för Margreth Weivers lyckades hon dock i det tredje försöket 1985.
Borde vara förbjudet att få försöka mer än en gång. Finns ju rimligen ett skäl till att man dumpas.
Citera
2011-01-21, 23:18
Medlem
Är det en image grej av Colin Nutley prata engelska till media eller kan han inte efter alla dessa år svenska?.
Citera
2011-01-21, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Är det en image grej av Colin Nutley prata engelska till media eller kan han inte efter alla dessa år svenska?.

Han borde verkligen ha lärt sig efter alla dessa år! Tror inte han vågar prata. Däremot förstår han svenska bra, det pratade de om i bland annat "Skavlan". Jag tycker att gubbfan ska börja snacka svenska! Kanske är det en "imagegrej", men i så fall en jävligt dum sådan!
Citera
2011-01-22, 01:05
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Precis som att Henning mankell skulle få nobelpriset för att han säljer så mycket böcker. Eller att ge Mc Donalds en flertal michelinstjärnor för deras storartade försäljningsframgångar.

Det där är en riktigt bra liknelse, deman.

Jag tyckte det var riktigt pinsamt att se debattprogrammet på TV - så snart Helena öppnade munnen hoppade det ut grodor ur den.
Citera
2011-01-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Han borde verkligen ha lärt sig efter alla dessa år! Tror inte han vågar prata. Däremot förstår han svenska bra, det pratade de om i bland annat "Skavlan". Jag tycker att gubbfan ska börja snacka svenska! Kanske är det en "imagegrej", men i så fall en jävligt dum sådan!

Han anser sig väl vara för fin själv som engelsman att tala svenska.
Citera
2011-01-23, 01:35
Medlem
Hon har blivit en neurotisk bitterfitta som var pinsam i Debatt och han syns som vanligt aldrig till men återfinns snart i ett äldreboende nära dig.
Citera
2011-01-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delaroche
Hon har blivit en neurotisk bitterfitta som var pinsam i Debatt och han syns som vanligt aldrig till men återfinns snart i ett äldreboende nära dig.

varför var ho med i debatt?
Citera
2011-01-23, 18:38
Medlem
P55s avatar
Dom var med i TV4 i morse hos Tilde. Såg lite av det och det var samma bitterfittegnäll där precis som
i Debatt häromdagen. 2 gånger bitterfittegnäll var det förresten för hennes engelsktalande krake var med.
Citera
2011-01-23, 18:46
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Tusen spänn på att:

1. Hon visar (de små) tuttarna i Änglagård III (maken insisterar tydligen på det)

2. Hon lipar vid ett flertal tillfällen under filmen (Kållin tänder på det)

3. Dottern kommer att börja visa tuttarna inom ett par år, på film.

4. Kållin har komplex för sin obildning vad svenska språket anbelangar. Det i kombination med den typiskt engelska "näsan i vädret"-attityden, ger inte ett ljud på svenska. Naturligtvis borde karl´n bojkottas i svenska media för det. Men den där Skavlan är ju angloman - som nästan alla norrbaggar -, så där lär han vill sitta och mysa i fåtöljerna när det vankas premiär.

Nån som sett den och har en tuttrapport?
Citera
2011-01-23, 20:32
Medlem
Schneeleopards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
En stilla fundering, hur vet du då att den är "totalt urvattnat och en fullständigt ointressant film. Har inte sett den och tänker inte se den"?

Därför att CN gjort den och HB medverkar, ... kanske?
Därför vet jag det åtminstone.
Citera
2011-01-23, 20:52
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schneeleopard
Därför att CN gjort den och HB medverkar, ... kanske?
Därför vet jag det åtminstone.

Jag har sett ettan och en del av tvåan av Änglagård. Hade gott o väl räckt med ettan!

Det var en intervju med Roy Andersson häromdagen. Han berättade att det tjatades på
honom att han skulle göra En kärlekshistoria del 2 men han vägrade hårdnackat. Stor eloge
till honom för att han satte det konstnärliga först och inte pengarna!
Citera
2011-01-24, 01:41
Medlem
Så otroligt mycket hat det var här. En fd bra regisör som blivit sämre. Det har vi tusentals exempel på. Änglagård ett är trots allt en klassiker, black jack är riktigt bra, sånt e livet är helt okej och desamma gäller för sista dansen och Under solen är tillochmed bättre än godkänd.
Nu har jag räknat upp 5 bra Colin-filmer. Att det sen mest blivit buskis-humor är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in