Jag och min sambo behöver hjälp av soc nu i maj med hyra och mat, samt en elräkning.
Jag går på A-Kassa och tjejen pluggar och får studiehjälp. Sammanlagt får vi in kanske en 12lax med hjälp av socialen och dessa går oavbrutet till mat/skulder/hyra/el osv.
Nu hör det till saken att vi får skattepengarna nästa månad och vi vet ju inte exakt när detta ska ske kan då soc ge oss mindre pengar "denna" månaden om vi inte får pengarna från skatten förrän nästa månad? För vi kommer inte att behöva socialen nästa månad och framåt, alltså Juni/Juli.
Men Maj/Juni. I alla fall hyran och elräkningen och en del mat. Kan dom kräva in pengarna i förskott?
Eller är det som det brukar vara att man redovisar för inkomster i Juni för en utbetalning för Juli?
Vi ska inte söka fler gånger efter Maj sökningen.
Tack för mig.
Senast redigerad av meastro 2010-05-13 kl. 22:21.
Du har fått pengar för maj månad? Då du söker bistånd för juni i slutet av denna månad med räkningar som förfaller den sista har du ju inte fått någon skatteåterbäring ännu så ni lär få pengar.
Du har fått pengar för maj månad? Då du söker bistånd för juni i slutet av denna månad med räkningar som förfaller den sista har du ju inte fått någon skatteåterbäring ännu så ni lär få pengar.
Vi fick pengar i april för maj månad, och tack för svaret. Man vill ju komma ifrån soc till slut ju. Känner mig som en jävla idiot som lever på skattebetalare :/
Det ni kan göra är att helt enkelt inte säga något om det inte kommer på tal, men risken finns alltid att ni blir polisanmäld. Dock väldigt liten, skulle jag säga.
Det ni kan göra är att helt enkelt inte säga något om det inte kommer på tal, men risken finns alltid att ni blir polisanmäld. Dock väldigt liten, skulle jag säga.
Jag har talat med dom och allt var i sin ordning med det hela. Jag är ingen liten lögnhals utan sa det som de var till dom och dom sa att allt var OK.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!