2010-05-13, 21:09
Medlem
Hej!

Min bärbara har tackat för sig, och jag har nu plockat ut hårddisken och satt den i ett Externt USB-racket. Det hela fungerar finemang, men jag lyckas inte komma åt "Mina dokument" på den användare "Administratör" som jag hade på den gamla datorn. När jag klickar på Mina Dokument, och sedan "Administratör" får jag helt enkelt bara upp "Åtkomst nekad". Misstänker att det beror på att "Mina dokument" är låst till en viss användare och att det ju är en annan användare som är igång på den dator jag nu kör den externa hårddisken ifrån.

Någon som vet hur jag kommer runt det hela?
Citera
2010-05-13, 21:17
Medlem
bergsturks avatar
Högerklicka på mappen, välj egenskaper, säkerhet, avancerat, bli ägare till mappen och alla underdokument. Sen kan du lägga till vilka rättigheter du vill.

Obs att du eventuellt måste koppla av "förenklad fildelning" först. Explorer/verktyg/mappalternativ, nånstans där finns det.
Citera
2010-05-13, 21:21
Medlem
FleXXtoRs avatar
Detta beror på att mappen är låst till ett specifikt användarkonto som är lösenordsskyddad. För en utförlig guide till hur du skall gå till väga för att kunna få tillgång till den se denna länk http://support.microsoft.com/kb/810881
Har själv testat genom att följa ovanstående länk när jag hjälpte en vän som hade exakt samma problem som dig och det fungerade utmärkt.
Citera
2010-05-13, 21:33
Medlem
sommarlovs avatar
Det är enklare om datorn du kör ifrån använder Windows XP PROFESIONAL.
Om du bara har Home, måste du starta datorn i felsäkert läge...

Men Google och Microsoft kan berätta detaljerna.
Citera
2010-05-13, 21:41
Medlem
Hade själv samma problem, jag bara startade om datorn och gick in på felsäkert läge och då kunde jag komma åt filerna.
Citera
2010-05-14, 09:40
Medlem
TACK!

Var ju väldigt lätt fixat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in