2010-05-13, 15:22
Medlem
Hallå hallå,

Jag har nyligen laddat ner Avatar med 1080p. Det tog mig ett bra tag då jag bor i Spanien och filmen låg på 10.7 GB. Så när jag ska sätta igång och njuta av denna otroliga miljöfilm... hackar bilden? Den stannar upp efter några sekunder och jag hör bara ljudet. Förstår att detta har med att jag har för tama upplösningsinställningar. Jag kör med VLC. Vet att det finns en del trådar uppe här på FB om det men är tyvärr inte så uppdaterad i upplösningstekniken att jag förstår något ang "codec" osv.

Undrar om det finns någon eldstjäl som har lust att guida ett retard så jag kan få se denna film? Jag tycker inte jag bör ha några problem med datorn då den är relativt ny.

Har en HP Pavilion dv6 Notebook PC som jag kör med windows 7, 64-bitar.
Processor: AMD Athlon(tm) || dual-core M320 2.10
Har en ramminne på 4.00 GB.

Uppdaterade mina drivrutiner ganska nyligen, om jag missat några vet jag dock inte. Då jag inte är mycket för datorer skulle länkar vara lättast. :-)

Tack på förhand, ni får tänka på att jag inte är något vidare high på datorer.. Ciao!
2010-05-13, 15:30
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HGR
Hallå hallå,

Jag har nyligen laddat ner Avatar med 1080p. Det tog mig ett bra tag då jag bor i Spanien och filmen låg på 10.7 GB. Så när jag ska sätta igång och njuta av denna otroliga miljöfilm... hackar bilden? Den stannar upp efter några sekunder och jag hör bara ljudet. Förstår att detta har med att jag har för tama upplösningsinställningar. Jag kör med VLC. Vet att det finns en del trådar uppe här på FB om det men är tyvärr inte så uppdaterad i upplösningstekniken att jag förstår något ang "codec" osv.

Undrar om det finns någon eldstjäl som har lust att guida ett retard så jag kan få se denna film? Jag tycker inte jag bör ha några problem med datorn då den är relativt ny.

Har en HP Pavilion dv6 Notebook PC som jag kör med windows 7, 64-bitar.
Processor: AMD Athlon(tm) || dual-core M320 2.10
Har en ramminne på 4.00 GB.

Uppdaterade mina drivrutiner ganska nyligen, om jag missat några vet jag dock inte. Då jag inte är mycket för datorer skulle länkar vara lättast. :-)

Tack på förhand, ni får tänka på att jag inte är något vidare high på datorer.. Ciao!
För det första borde du ha laddat ner 720p-versionen eftersom jag inte tror att din skärm har full HD-upplösning. Då hade inte din dator slitit så mycket med att spela upp heller.

Men - nu har du 1080p-versionen. Prova att öppna filmen i Media Player Classic till att börja med.
2010-05-13, 15:47
Medlem
Vet du vad, nu började det helt random funka.. fattar ingenting. Det började dock lagga lite efter ett tag men det har nog med att göra att datorn lätt blir överhettad då jag har en HP och har en del som ligger i bakrunden.

Men tack ändå för hjälpen! :-)
2010-05-14, 00:10
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HGR
Vet du vad, nu började det helt random funka.. fattar ingenting. Det började dock lagga lite efter ett tag men det har nog med att göra att datorn lätt blir överhettad då jag har en HP och har en del som ligger i bakrunden.

Men tack ändå för hjälpen! :-)

Till nästa gång kan vi även lära oss att läsa den klistrade tråden innan vi postar. Detta är fel forum.

Låser.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in