• 1
  • 2
2010-05-13, 15:13
Medlem
Jag har nyligen kpt mig en ny dator med grafikkortet Radeon HD5850. Jag har installerat alla drivrutinerna till grafikkortet osv. Men problemet r om jag ser p ngot streamat, typ youtube, i full screen s fryser bilden efter ngra sekunder. Hur ska jag gra fr att fixa det hr?
Citera
2010-05-13, 15:14
Medlem
milkmannenknas avatar
r din mediaspelare uppdaterad d?
Citera
2010-05-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milkmannenkna
r din mediaspelare uppdaterad d?

Antar att du menar Windows Media Player? Nej, den r inte uppdaterad. Men nr jag ska uppdatera str det att jag mste bekrfta att mitt exemplar av windows r kta, vilket det inte r. Vrt att tillgga ocks r att jag har Windows XP Professional.
Citera
2010-05-13, 15:43
Medlem
bergsturks avatar
Installerade du de drivrutinerna som fljde med, eller har du tankat hem nya frn AMD?

Nr du sger "streamat frn youtube" s innebr ju det Flash och inte Media Player, som allts r irrelevant hr. Har du uppdaterat Flash?
Citera
2010-05-13, 16:38
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spluff
Antar att du menar Windows Media Player? Nej, den r inte uppdaterad. Men nr jag ska uppdatera str det att jag mste bekrfta att mitt exemplar av windows r kta, vilket det inte r. Vrt att tillgga ocks r att jag har Windows XP Professional.

Menar som typ macromedia flashplayer eller vilket program som filmerna spelas upp i.
Citera
2010-05-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Installerade du de drivrutinerna som fljde med, eller har du tankat hem nya frn AMD?

Nr du sger "streamat frn youtube" s innebr ju det Flash och inte Media Player, som allts r irrelevant hr. Har du uppdaterat Flash?

Installerade drivrutinerna som fljde med. Har nyaste versionen av Flash Player men det fryser nd.
Citera
2010-05-13, 20:01
Medlem
bergsturks avatar
Installera d de nyaste drivrutinerna.
Citera
2010-05-13, 23:55
Medlem
Citat:
Installera d de nyaste drivrutinerna.

Hade tydligen dom senaste s det kan inte vara det.
Citera
2010-05-14, 00:04
Medlem
bergsturks avatar
Tog du dem frn AMD? Vad din dator/grafikkortstillverkare anser r de senaste r inte alls intressant.
Citera
2010-05-14, 00:14
Medlem
Citat:
Tog du dem frn AMD? Vad din dator/grafikkortstillverkare anser r de senaste r inte alls intressant.

Programmet som hr till grafikkortet hnvisade mig till http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx dr jag laddade ner dom senaste drivrutinerna till HD5xxx series.
Citera
2010-05-14, 00:22
Medlem
bergsturks avatar
OK, gott.

Det verkar efter lite googling som om det r ett extremt vanligt problem. Det enda sttet att fixa det just nu verkar tyvrr vara att ta bort hrdvaruaccelerationen i Flash. Hgerklicka p vilken flashfilm som helst, settings, kryssa ur rutan...

Mjligt att det finns ngon annan lsning men jag hittar ingen snabbt iaf och du kan nog googla lika bra som jag
Citera
2010-05-14, 00:46
Medlem
Citat:
OK, gott.

Det verkar efter lite googling som om det r ett extremt vanligt problem. Det enda sttet att fixa det just nu verkar tyvrr vara att ta bort hrdvaruaccelerationen i Flash. Hgerklicka p vilken flashfilm som helst, settings, kryssa ur rutan...

Mjligt att det finns ngon annan lsning men jag hittar ingen snabbt iaf och du kan nog googla lika bra som jag

Det verkar funka. Tack s jvla mycket!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in