2009-09-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Knugens famösa uttalande ”Det kommer inga stekta sparvar flygande om Du inte själv bemödar Dig om att göra Ditt bästa”. Gäller det även hans egen avkomma?

Med andra ord vad gör CP och Madde ?

Inget, dom tillhör de tärande till skillnad från oss övriga som är tvingade till att arbeta för brödfödan och dessutom betala skatt för att knugen skall få sitt jävla apanage (socialbidrag).

Dra in apanaget per omgående!
Citera
2009-09-03, 21:56
Medlem
Är det så här våra skattepengar försvinner?

Källa: https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=18538331

Prins Carl Philip har varit på party-tour hela sommaren, men nu har han gått över gränsen. Till Norges huvudstad Oslo.
Den 30-årige singelprinsen festade loss i Oslo natten till måndag. I sällskap av ett kompisgäng på åtta personer och fyra säkerhetsvakter, två svenska och två norska vänner anlände prins Carl Philip till den hippa gourmet-restaurangen Palace Grill. Tyvärr finns inga bilder från tillfället, men det fanns i alla fall ögonvittnen.
– Prinsen kom omkring midnatt och stannade i tjugo minuter ungefär, avslöjar dörrvakten Per Christoffersen till den norska tidningen Verdens Gang.
Därefter skall prins Carl Philip och hans entourage dragit vidare till Skaugum, en uteservering mitt i hjärtat av huvudstaden.
– Det blev en helkväll för prinsen som såg ut att ha jättekul, säger ögonvittnen till den norska tidningen.
Citera
2009-09-05, 12:00
Medlem
densistasovjets avatar
Anfadern kolerisk mördare?

Herman Lindquist har skrivit en bok om anfadern till denna släkt Jean-Baptiste vars egenskaper kanske passar på slagfältet men man kan undra hur bra dom är om man är regent?

http://www.albertbonniersforlag.se/Press/Nyheter/Boken-om-Jean-Bernadotte-ar-Herman-Lindqvists-50e/

Som vanligt så dras vi fortfarande med Freud trots att modern forskning helt har kapat denna stofil och enligt Herman så berodde hans ständiga utbrott på hans ouppmärksamma mor i kontrast till hans storebror. Detta är kvalificerat skitsnack då koleriska människor knappast växer som svampar ut jorden utan är kraftigt ärftligt. Även denne Bernadotte hade inget läshuvud utan drogs tidigt
till militären där han gjorde karriär tack vare ingifte i Napoleon familjen.

Annars är ju bakgrunden på fadersidan ytterst blygsam med skräddare, vävare och annat så det är kanske därför som Victoria nu har slutit cirkeln.
Citera
2009-09-05, 15:50
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Annars är ju bakgrunden på fadersidan ytterst blygsam med skräddare, vävare och annat så det är kanske därför som Victoria nu har slutit cirkeln.
Carl XVI kommer att bli svärfar till en människa, med ännu blygsammare bakgrund: bönder, torpare, skomakare och barnlärare(!).

Hur som haver torde ätt Bernadotte vara ett praktexempel på en degenererad släktlinje.

Vi republikaner har åtminstone tiden på vår sida: om några decennier kommer Bernadottarna att vara så sinnessvaga att de inte går att ha på tronen, hur mycket man än vill.
Citera
2009-09-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Knugens famösa uttalande ”Det kommer inga stekta sparvar flygande om Du inte själv bemödar Dig om att göra Ditt bästa”. Gäller det även hans egen avkomma?
Nej, dom behöver bara klä sig snyggt och dyrt på vår bekostnad, semestra på Rivieran, åka skidor i Frankrike, resa till Karibien, dricka drinkar, vinka till folket från en balkong då och då, designa en kniv och gaffel vart tionde år samt skjuta fasaner etc så ordnar det sig. VI betalar och inte vår förståndshandikappade whiskeypimlande konung eller hans dumdryga uppkomling till fruga!
Citera
2009-09-07, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag är bunden att hålla med, drottning Margrethe är verkligen superskön medan vår drottning är och beter sig som den uppkomling hon är.
Margrethe har ingenting att bevisa...
Det är möjligt att du vet mycket skvaller på hemmaplan, xallo, men din kunskap stannar också där. Det är svårt för en icke-dansk, och speciellt för en stockholmare född långt ifrån kontinenten, att förstå broderlandets syn på dess drottning och monarki. Man måste vara född in i den s k danske fælledskaben för att bäst kunna förstå vad drottningen betyder för Danmark. Jag själv, en svensk född i södra Sverige men med en dansk far, känner mig så mycket mer förankrat i det danska sättet att tänka och vara än konservativa Sverige.

Som sagt, i Danmark kan drottningen bäst beskrivas som känslor. Hon är en del av den danska nationalismen, som innefattar allt som är bra med Danmark. I Danmark är nationalism ett positivt laddat ord och man är stolt över att vara dansk.

Hon är en institution i det danska samhället och Danmark är inte Danmark utan henne. Hon har en direktlänk till folket - både som sagt emotionellt men också kommunikativt. Detta till stor skillnad från den svenske kungen som är starkt alienerad gentemot det svenska folket. Detta tror jag mångt om mycket beror på att det svenska kungahuset saknar i värme. Kungen dyker upp förvirrad i olika sammanhang och vill verka både folklig och omtyckt, fast ingen verkar egentligen bry sig. Han är en pajas vår kung och hans valda utanförskap och von oben-attityd mot de människor som försörjer honom, svenska skattebetalare, kommer i värsta fall att bli den svenska monarkins fall.

Det är möjligt att Victoria när hon tillträder kan återuppta respekten för det svenska kungahuset, annars är detta början på slutet för ätten Bernadotte.
Senast redigerad av HowlinWolf 2009-09-07 kl. 02:49.
Citera
2009-09-07, 07:25
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Det är möjligt att du vet mycket skvaller på hemmaplan, xallo, men din kunskap stannar också där. Det är svårt för en icke-dansk, och speciellt för en stockholmare född långt ifrån kontinenten, att förstå broderlandets syn på dess drottning och monarki. Man måste vara född in i den s k danske fælledskaben för att bäst kunna förstå vad drottningen betyder för Danmark. Jag själv, en svensk född i södra Sverige men med en dansk far, känner mig så mycket mer förankrat i det danska sättet att tänka och vara än konservativa Sverige.

Som sagt, i Danmark kan drottningen bäst beskrivas som känslor. Hon är en del av den danska nationalismen, som innefattar allt som är bra med Danmark. I Danmark är nationalism ett positivt laddat ord och man är stolt över att vara dansk.

Hon är en institution i det danska samhället och Danmark är inte Danmark utan henne. Hon har en direktlänk till folket - både som sagt emotionellt men också kommunikativt. Detta till stor skillnad från den svenske kungen som är starkt alienerad gentemot det svenska folket. Detta tror jag mångt om mycket beror på att det svenska kungahuset saknar i värme. Kungen dyker upp förvirrad i olika sammanhang och vill verka både folklig och omtyckt, fast ingen verkar egentligen bry sig. Han är en pajas vår kung och hans valda utanförskap och von oben-attityd mot de människor som försörjer honom, svenska skattebetalare, kommer i värsta fall att bli den svenska monarkins fall.

Det är möjligt att Victoria när hon tillträder kan återuppta respekten för det svenska kungahuset, annars är detta början på slutet för ätten Bernadotte.

Inget av de återstående kungahusen kommer att överleva den TV såpa karaktären i slowmotion som dom är idag och även om Danska drottningen är populär och en färgstark person till skillnad från knugen så innebär dagens offentlighet och den nya generationens syn på feodalresterna att dom är dödsdömda. De sprattlar bara mer eller mindre.
Citera
2009-09-07, 07:50
Medlem
Citat:
Inget av de återstående kungahusen kommer att överleva den TV såpa karaktären i slowmotion som dom är idag och även om Danska drottningen är populär och en färgstark person till skillnad från knugen så innebär dagens offentlighet och den nya generationens syn på feodalresterna att dom är dödsdömda. De sprattlar bara mer eller mindre.
Hoppas det!
Citera
2009-09-07, 09:19
Medlem
Citat:
Jo jag kan hålla med dig till viss del, men du misstar dig ändå då du saknar en del bakgrundsinformation. Den danska drottningen är ungefär lika populär och stor i Danmark som den engelska drottningen är i Storbritannien. Både två har en sedvanligt starkt ställning trots avsaknaden av officiell makt. Men förvisso när kronprins Frederik tar över lär nog populäriteten dala, då han är lite av dansk variant av Kung Carl XVI Gustaf. Å andra sidan är Victoria tusenfalt mer populär i Sverige än kungen, så när hon blir drottningen blir det kanske åt andra hållet här. Ja, vi får se vad som sker. Vi lever minst sagt i spännande tider .
Citera
2009-09-07, 10:08
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf

Ok, vad var det jag missade här? Jag skrev att den danska drottningen är en skön madam och du skriver att jag inte har koll, eller?
Citera
2009-09-07, 10:22
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspera
Jadet blir vä lite tidigt barnarbete för deras del. Sen har jag för mig att Kungen inte kan åtals. Så stmningar från oäktabarn leder ingenstans.

Nej, åtalsimmuniteten gäller så vitt jag vet bara om han mördar och styckar sina bastarder. När polisen kommer och undrar varför det ligger kroppsdelar på golvet och hans skräddarsydda skjorta är blodig säger han bara: "Äh, vaddårå! Åtalsmmunitet ju!

Däremot borde modern kunna gå och kräva underhåll av honom. Om han nu har några. Torde ske diskret i så fall.
Citera
2009-09-07, 10:25
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Är det inte dags att stoppa in den där sparven i knugens egen mun så att han får fysiskt äta upp sitt urdumma uttalande

Till och med högadeln föraktar numera denna familj uppkomlingar och oduglingar.

De flesta ädlingar idag är vanligt hyggligt folk. De som på grund av bördshögfärd föraktar kungen gör sig ju ännu löjligare än kungen själv. Där måste det vara avundsjuka och längtan till den gamla goda tiden, då man skilde på folk och folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in