Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Knugen kallas ibland skämtsamt för Tjabo (förmodligen härlett från Carl).

Av vem då?? Har jag aldrig hört. Skulle anses vara väldigt respektlöst, till och med i riktigt nära kretsar. Tror han skulle bli rätt duktigt irriterad dessutom. Man tilltalar med
Kungen i slappa kretsar och
Ers majestät om det skall vara formellt. Så är det bara.
Måhända att Tjabo användes i den tidiga ungdomen, men definitivt inte de senaste, sisådär 45, åren...

Det är nog som sagt bara i tidningarna det förekommer. Men rätta mig gärna om jag har fel.
(Alla svenska tidningar gillar för övrigt att kalla Prinsessan Madeleine för
Madde. Det är dock ingen som kallar henne det i familjen! Hennes smeknamn är
Len. Sen om hon lever upp till det, är en annan fråga..

)