2013-09-05, 13:29
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har fått lära mig att det finns inga idiotiska frågor bara idiotiska svar. Något som Calle är ett bra bevis på.

Jag hoppas att han gör som han svarade.

Hämtar en trött gammal man som nu ser tillbaka på sitt liv som ett enda stort misslyckande.
Citera
2013-09-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vår töntfarbror till monark.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/kungen-skojigt-och-trevligt
Det är väl förståeligt att han tröttnar på alla jobbiga journalister. Jobbigt med deras jävla tjöt hela tiden begriper du väl.
Citera
2013-09-05, 16:38
Medlem
Koen van Veltems avatar
Byt ut karln om han inte klarar jobbet! (Tar inte ställning i frågan monarki/republik)

Varje (demokratiskt) land måste ha en fungerande statschef.

Visst kan journalister vara jobbiga och ställa löjliga eller ledande frågor, men det måste en statschef - liksom alla andra offentliga personer, i synnerhet makthavare - stå ut med. Så här kan det inte fortsätta. Hur länge kan monarkin, med den här karln i spetsen, vara någon sorts "tillgång" för Sverige? Vad sker härnäst? Kanske på den internationella scenen...

Att efter 40 år i jobbet bete sig som en obekväm nybörjare... Tja...
Citera
2013-09-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Cohones
Det är väl förståeligt att han tröttnar på alla jobbiga journalister. Jobbigt med deras jävla tjöt hela tiden begriper du väl.

Visst kan kan journalister vara jobbiga och dryga men vår tönt till kung tar ändå fajten med dom trots att han inte klarar av det. Han är ett tacksamt offer för journalisterna utan att han själv vara medveten om det. Journalisterna förväntar sig att tönten skall snubbla på orden och häva ur sig ännu en groda.
Citera
2013-09-05, 16:51
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vår töntfarbror till monark.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/kungen-skojigt-och-trevligt
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Det var då självaste fan vad folk klagar på Hans Majestät för att han försöker skoja till det lite och säga något mer än "Ja, det är såklart roligt" när medier ställer banala och urtrista frågor. Journalisterna skrattar ju med honom (vilket ingen tvingar dem till), så då är det klart att han tror att hans skämt går hem. Att hans humor är lite konstig är en annan sak, alla skrattar åt olika saker.
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Om journalisterna hade ställt seriösa frågor hade jag hållit med dig, och jag kan hålla med om att Majestätet av och till betett sig tarvligt i tidigare intervjuer. Men här ställer murvlarna föga respektfulla idiotfrågor, och då får de likaledes respektlösa idiotsvar.
Jag fetade lite ovan.
Frågorna var inte särskilt speciella. Det var samma typ av harmlösa frågor som Bernadottes har fått i 40 år, ja 80 år. Sådana frågor som hovet vill ha.

Det som hänt är att kungen känner sig osäker och obekväm, eftersom massmedia senaste åren ibland gjort avsteg från den gamla konventionen att bara stryka kungafamiljen medhårs. Nu hugger han ifrån när han inte blir angripen. Du säger att han skämtar, men visst ser han rädd ut här när han "skämtar"?

Vad ska kuddbrodyr-rojalisterna tycka om denna "respektlösa" kung? Det är väl inte vad de vill ha?

F ö: Finns filmen tillgänglig nånstans?
Citera
2013-09-05, 18:11
Medlem
Rimberts avatar
Tycker det bara är bra med en monark som visar lite attityd mot de lågintelligenta och hjärntvättade svenska pk-journalisterna, som förresten är minst lika bidragsberoende som kungen, se på presstödet.
Han kanske inte platsar i Mensa, men jag tror ändå han med goda rådgivare från de högre stånden skulle kunna styra Sverige på ett minst lika bra sätt som de vilse i pannkakan-politiker som styr idag.

Go Kungen, du är en kille i min smak.
Senast redigerad av Rimbert 2013-09-05 kl. 18:19.
Citera
2013-09-05, 18:57
Medlem
Den Bernadottska släkten tillhör inte de skarpaste hjärnorna.
Det finns en beskrivande anekdot om just detta.

"Dummare än tåget är ett språkligt uttryck som används som förklenande beskrivning av någon annans (brist på) begåvning. Bakgrunden är inte längre särskilt känd, men uttrycket är sprunget från Oscar I:s femte och yngsta barn, fjärde sonen Prins August (1831-1873). Prinsen ansågs allmänt vara tämligen obegåvad, men på den tiden var det näst intill majestätsbrott att yttra förklenande omdömen om en medlem av kungahuset, så prinsens välkänt begränsade begåvning kunde inte avsättas i några talesätt där han nämndes rakt ut vid namn utan man fick använda omskrivningar. Vilket eftersom prins August gett namn åt det tidiga svenska ångloket Prins August ledde till att uttrycket att vara "dummare än tåget" kom till."

Vår tönt till kung har väl ärvt några av dessa gener.
Citera
2013-09-05, 18:59
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Tycker det bara är bra med en monark som visar lite attityd mot de lågintelligenta och hjärntvättade svenska pk-journalisterna.
Han kanske inte platsar i Mensa, men jag tror ändå han med goda rådgivare skulle kunna styra Sverige på ett minst lika bra sätt som de vilse i pannkakan-politiker som styr idag.

Go Kungen, du är en kille i min smak.

Håller med dig på sätt och vis. Visst han visar lite attityd och det är ju roligt, men på vilket sätt gör han det?

För några veckor sen så blev han förbannad och tappade kontrollen och svor. Det är inte Ok för en kung som borde vara tränad för dagens massmedia.

Och naturligtvis har hans rådgivare tagit till sig den där incidenten och rekommenderat honom att göra si och så.

Till nästa gång han mötte massmedia.

Och så klantade han sig i Åtvidaberg!

Sparka Ternert snarast och låt Silvia och Victoria putsa till honom. Eller Leif Johansson från Volvo eller Leif Östling från Scania! Eller varför inte Victorias svärfar?

Låt någon eller alla av dessa tre få fria tyglar och verkligen utmana och lära kungen om vett, etikett, alldagligt liv och inte minst kommunicera med allmänheten!

Eller är det för sent?

Men jag gillar kungen om han är kung. Annars inte!
Senast redigerad av P55 2013-09-05 kl. 19:14.
Citera
2013-09-05, 19:27
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag fetade lite ovan.
Frågorna var inte särskilt speciella. Det var samma typ av harmlösa frågor som Bernadottes har fått i 40 år, ja 80 år. Sådana frågor som hovet vill ha.

Det som hänt är att kungen känner sig osäker och obekväm, eftersom massmedia senaste åren ibland gjort avsteg från den gamla konventionen att bara stryka kungafamiljen medhårs. Nu hugger han ifrån när han inte blir angripen. Du säger att han skämtar, men visst ser han rädd ut här när han "skämtar"?

Vad ska kuddbrodyr-rojalisterna tycka om denna "respektlösa" kung? Det är väl inte vad de vill ha?

F ö: Finns filmen tillgänglig nånstans?

Man kan ju skämta även om man är rädd. Men det tror jag inte att Konungen var här. Han hade ju lika gärna kunnat köra de förväntade standardsvaren utan spydig ton, men han ville ju uppenbarligen jävlas lite med journalisterna, ungefär som när han berättade för Johan T Lindwall att drottningens öron skulle skäras av. Han är nog trött på att bara vara snäll och mysig, och har börjat experimentera lite med olika sätt att variera sin framtoning. Han fick inga charmpoäng när han svor åt SVT:s journalist härom månaden och anklagade honom för lögn, så nu försöker han dölja sin dryghet bakom en skämtsam fasad.

Frågorna var i sig inte uppseendeväckande, men det är ju bara ett tecken på att vi är vana vid att journalisterna ställer korkade frågor som de själv hade kunnat hitta på svar till utan att någon, inklusive intervjuoffret, hade märkt något. Som när de frågar en idrottsman eller kulturperson eller någon annan som precis vunnit ELLER förlorat en tävling "Hur känns det nu?". Jag önskar att alla som får den frågan hade gett ett spydigt svar, så att även journalister hade kunnat lära sig den gyllene regeln "Var tyst om du inte har något vettigt att säga".
De hade gott kunnat hitta på något lite mer kreativt att fråga om än om det är kul att få ett barnbarn till. Vem fan skulle inte tycka att det var kul, liksom?
Citera
2013-09-05, 19:58
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Kungahuset är en medial dokusåpa med deltagarna på livstid. Jag kan förstå att Knugen tröttnar lite ibland, och det är klart att vi alla har en dålig dag på jobbet ibland. Det är bara det att man får gå tillbaka och leta efter en bra dag. När hade han en sådan, som inte inbegrep att skaka hand med någon avgående ambassadör?

Kungahuset lever på att klämma ur sig ungar, gifta sig, vara otrogna, låtsas arbeta och vad de nu hittar på. Knugen biter den hand som föder honom genom att inte ... Jag tänkte skriva statsmannamässigt, men han varken är en sådan eller har någon uppfört sig som en. Låt säga uppträda med hyfs, takt och ton.

Hovet klagade som vanligt på att de inte får frågor om Östergötland, och allt vad nu Knugen gör där. Bortsett från att det inte är hovet som ska ställa några frågor. Vad hade Knugen svarat om trakterna kring Åtvidaberg? Hur pinsamt hade det blivit? En klassiker i stil med när Njuren fick frågan om vad han som nybliven hertig av Västergötland tyckte om sitt hertigskap?
Citera
2013-09-05, 20:13
Medlem
Tönten till kung är ju uppenbart dysfunktionell och kan därför inte hantera sådana basala funktioner som känslohanteringar. Han blir ju helt ställd om han får en fråga som inte finns med på manuskriptet. Detta vet journalisterna och utmanar honom därför gång på gång eftersom dom känner till att han i trängda lägen snubblar på orden och häver ur sig ännu en groda. Om tönten vore lite mera smart skulle han hålla sig undan från journalisterna och hålla käften helt stängd eller låta någon annan svara på frågorna. Antagligen är hans eget privatliv inte heller det bästa om han visar samma attityd mot sin egen familj. Silvia ställer i all vänlighet en fråga till kungen "hur mår du idag" och får istället ett näsvist och arrogant svar tillbaka "som du förtjänar".
Citera
2013-09-05, 21:12
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Problemet är att hans privatliv är hans jobb. Så han kan inte komma undan frågan om hur det är att bli morfar. Svåra frågor naturligtvis, men om han ligger i hårdträning kanske han får ur sig något vettigt till nummer tre.

Men när journalisterna kommer med svåra och provocerande frågor som ifall han ska bli en aktiv morfar får han nog köra med
- Inga kommentarer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in