2013-09-04, 11:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vår töntfarbror till monark.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/kungen-skojigt-och-trevligt

Kan vi hoppas på att håller ord och stänger ner butiken och sköter om blöjbyte och annat babygöra i New York?

Tänk att ha honom bort från media några år, vilket lyft för Sverige.
Citera
2013-09-04, 11:53
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan vi hoppas på att håller ord och stänger ner butiken och sköter om blöjbyte och annat babygöra i New York?

Tänk att ha honom bort från media några år, vilket lyft för Sverige.
Låt oss hoppas att han för en gångs skull talar sanning. Men det är väl tyvärr bara svammel som vanligt.
Citera
2013-09-04, 11:53
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Vår töntfarbror till monark.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/kungen-skojigt-och-trevligt

Han måste lida av nån slags fobi & får panik när nån ställer en enkel fråga. Det ska väl inte vara så svårt att svara på hur det känns att få ett barnbarn utan att stammande börja svamla som en förstaklassare under ett muntligt förhör.

Verkar vara fler än jag som fick ta fram skämskudden: GP: – Det stödjer mer en bild som många redan har - att han är tafatt kommunikationsmässigt och inte riktigt kan sätta sig in i hur media och journalister tänker.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1999356--tillrackligt-stor-skamskudde-finns-inte-
Senast redigerad av KarlDenMindre 2013-09-04 kl. 12:15.
Citera
2013-09-04, 19:40
Medlem
Uncle Dukes avatar
Det var då självaste fan vad folk klagar på Hans Majestät för att han försöker skoja till det lite och säga något mer än "Ja, det är såklart roligt" när medier ställer banala och urtrista frågor. Journalisterna skrattar ju med honom (vilket ingen tvingar dem till), så då är det klart att han tror att hans skämt går hem. Att hans humor är lite konstig är en annan sak, alla skrattar åt olika saker.
Citera
2013-09-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Det var då självaste fan vad folk klagar på Hans Majestät för att han försöker skoja till det lite och säga något mer än "Ja, det är såklart roligt" när medier ställer banala och urtrista frågor. Journalisterna skrattar ju med honom (vilket ingen tvingar dem till), så då är det klart att han tror att hans skämt går hem. Att hans humor är lite konstig är en annan sak, alla skrattar åt olika saker.

Kungens raljanta beteende visar att han inte behärskar sin uppgift att uttrycka sig inför media och som högste statschef är han Sveriges främste PR-representant. Det töntiga uppträdandet skadar ju direkt hans förtroende.

Nej, han är inte ens rolig utan bara pinsam.
Citera
2013-09-04, 20:45
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Kungens raljanta beteende visar att han inte behärskar sin uppgift att uttrycka sig inför media och som högste statschef är han Sveriges främste PR-representant. Det töntiga uppträdandet skadar ju direkt hans förtroende.

Nej, han är inte ens rolig utan bara pinsam.

Om journalisterna hade ställt seriösa frågor hade jag hållit med dig, och jag kan hålla med om att Majestätet av och till betett sig tarvligt i tidigare intervjuer. Men här ställer murvlarna föga respektfulla idiotfrågor, och då får de likaledes respektlösa idiotsvar.
Citera
2013-09-04, 21:06
Medlem
Citat:
Om journalisterna hade ställt seriösa frågor hade jag hållit med dig, och jag kan hålla med om att Majestätet av och till betett sig tarvligt i tidigare intervjuer. Men här ställer murvlarna föga respektfulla idiotfrågor, och då får de likaledes respektlösa idiotsvar.

Nej, kungen är inte sin uppgift vuxen
om han vore lite mera smart så skulle
han ju med all energi undvika allt vad
oborstade murvlar och massmedia heter.

Han behöver ju inte konfronteras eller
svara på massmedias snärjande frågor.
Intervjusituationen visar bara på att
kungen är respektlös inför media och
bara uppträder på ett för honom och
för allmänheten på ett pinsamt sätt.
Citera
2013-09-04, 21:13
Medlem
Han är ju sedan länge ansedd som imbecill och skulle antagligen har ett lågstatusyrke om han inte fötts till ämbetet. Tänk på alla märkliga världsfrånvända politiska uttalande han gjorde, innan hovet fick gripa in och anställa en talskrivare. Nu är det dags att han pensionera sig.
Citera
2013-09-04, 21:34
Medlem
När kungen av SVT får frågan om han kommer att vara en aktiv morfar svarar kungen:

"Självklart kommer vi vara aktiva! Åh, jag ska stänga ner hela butiken och bara syssla med det hela tiden. Fast hon bor borta i New York, förstås, så jag kommer inte vara i Sverige på flera år, säkert."

Det känns liksom inte värdigt en statschef att säga så.
Och hur skulle det se ut om president Obama kläckte ur sig
något liknande...

Nej, våran pinsamma tönt till kung bör nog inte öppna munnen i onödan
för då hoppar det genast grodor ur den.
Citera
2013-09-05, 10:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag har fått lära mig att det finns inga idiotiska frågor bara idiotiska svar. Något som Calle är ett bra bevis på.

Jag hoppas att han gör som han svarade.
Citera
2013-09-05, 11:33
Medlem
Kungen försöker vara ironisk.Lyckas inte i sitt uppsåt.
Han har svårt att formulera sig både med och utan manus.Vet inte vad det beror på om han fortfarande blir osöker när media närmar sig.Han måste ha fått mediaträning men glömmer lika snabbt att han fått lektionen.

Jag tycker synd om honom.Han har aldrig velat bli kung och en känd person.
Han uppfattas som osäker fast han har haft detta uppdrag länge.
Citera
2013-09-05, 11:59
Medlem
Det är tydligen fler som tycker att kungen är en medial katastrof ...

Citat:
– Det är konstigt att han försvarar det med att journalisterna ställer fel frågor. Han borde veta att journalister ställer vilka frågor man vill och man kan låta bli att svara på dem. Man kan inte gå in och säga vilka frågor som ska få ställas, säger Paul Ronge.
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17412438.ab

... men hovet kallar det en kulturkollision.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in