2009-01-06, 15:55
Medlem
Kungen är, med sina alkoholvanor och sin IQ, en värdig representant för det stolta svenska folket.

Men jag protesterar mot påståendet att han har många framträdande. Tvärtom har han mycket få, taget i beaktandet att det faktiskt är han som är regenten, inte Silvia eller Victoria. Nu kan jag inte länka, men visst var det Folke Ryden som i en dokumentär visade att kungen hade typ 27 (?)framträdanden/år. Ungefär 2 i månaden. Kan nog stämma.
Citera
2009-01-06, 16:47
Medlem
Basil Fawltys avatar
Såg nyårsprogrammet med kungen. Han låter helt normal när han talar med vanligt folk off the record, men stick en mikrofon under näsan på honom och han klarar inte av att fullfölja en mening utan att trassla in sig i en massa bisatser och inte få sagt ett smack.

Skulle gissa att han är ung som de flesta av oss.

Skillnaden är att han har medietränats i decennier för att kunna framträda offentligt.

Har ni förresten märkt Silvias kritiska öga när knugen uttalar sig offentligt ?
Verkar som hon är livrädd att det skall hoppa stekta sparvar ur munnen på honom eller vad det nu är som hoppar ut ur kungakäftar.
Citera
2009-01-06, 17:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Verkar som hon är livrädd att det skall hoppa stekta sparvar ur munnen på honom eller vad det nu är som hoppar ut ur kungakäftar.
Det är nog något annat hon är rädd att ska hoppa ur munnen på honom. Grodor kanske. De stekta sparvarna flyger istället in i munnen på honom.
Citera
2009-01-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Har ni förresten märkt Silvias kritiska öga när knugen uttalar sig offentligt ?
Ja jag har också sett det. Hon ser allt annat än komfortabel ut.
Citera
2009-01-06, 18:24
Medlem
Ludolfs avatar
Ingen reklam

När det bjuds på cigg på slottet så sker det inte från paket med stora loggor på utan det är lite mer finess. Nu är jag ingen rökare så jag har inte kollat märket när det bjudits. Kungen tar sig ett bloss lite nu och då och i samband med officiella möten och då kan det även bjudas på en tvåa torr sherry, tyvärr ur karaff så det är NoName även där.
Citera
2009-01-06, 22:41
Medlem
mishimas avatar
OT raderat

Upp med nivån!

/mod
Citera
2009-01-06, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ludolf
När det bjuds på cigg på slottet så sker det inte från paket med stora loggor på utan det är lite mer finess. Nu är jag ingen rökare så jag har inte kollat märket när det bjudits. Kungen tar sig ett bloss lite nu och då och i samband med officiella möten och då kan det även bjudas på en tvåa torr sherry, tyvärr ur karaff så det är NoName även där.

Jag tror att han röker handrullade (av en cigarettrullarexpert) filterlösa cigaretter av turkisk tobak , och att dessa cigaretter förvaras i ett silveretui
Citera
2009-01-07, 19:27
Medlem
Knugen har ett hum om lyxbilar. Det är knugens Hummer som är klon när familjen åkte i väg för nyårsfirandet. Med gasen i botten festade regenten till dess att 2009 grydde.
Citera
2009-01-07, 19:40
Medlem
H8reds avatar
Om du påstår att Hovet har en Hummer får du gärna bevisa det.
Citera
2009-01-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8red
Om du påstår att Hovet har en Hummer får du gärna bevisa det.

Källa: http://www.svenskdamtidning.se/Sites/SvDam/Default____39326.aspx
Röd Trea (3)
Citera
2009-02-18, 15:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Kul att...

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...även Naturvårdsverket bra i hammaren idag, men mest tycker jag det verkar som man litet diskret tillsammans med regeringen ger Konungen rätt. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2221959.svd

Det är väl inte så konstigt förresten. Konungen har självklart rätt - det är ju han som är Konung.

...kunna få citera sig själva.

Idag beslutar Naturvårdsverket om att beslut om bl a vargjakt skall hanteras på regional nivå. Således kommer kungens farhågor att kunna hanteras nära där problemen finns.

Till slut får kungen i regel rätt.

"Länsstyrelserna bör få ökad rätt att besluta om jakt på stora rovdjur och den rätten bör variera efter rovdjurstammarnas utveckling i respektive län. Invandring av nya östliga vargar bör underlättas för att minska inaveln, men inga djur flyttas in från andra länder. Det finns ett litet utrymme för jakt, på varg utöver skyddsjakt på skadegörande individer."
http://www.naturvardsverket.se/sv/Nedre-meny/For-press/Pressmeddelanden/Okat-regionalt-inflytande-over-rovdjur/
Citera
2009-02-18, 16:08
Medlem
"skyddsjakt på skadegörande individer" Är det Knugen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in