2013-06-13, 10:10
  #8677
Bannlyst
Carl Gustaf var minsann lite ilsk

Men han lackade väl ur också mot någon sk hovreporter under ett besök i Afrika?

Helt klart behöver han mediaträning så att han kan hantera svårare frågor.
Citera
2013-06-13, 11:36
  #8678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
Jag orkar inte mera, hur ska jag orka arbeta idag med vetskapen att mina pengar går till att renovera hans privata fucking slott, snälla stoppa detta vansinne någon jag orkar inte mer
Herregud, det finns ju mycket värre saker som dina skattepengar går till. Att vårs fina slott rustas upp är väl ett extremt litet problem.
Citera
2013-06-13, 11:59
  #8679
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Carl Gustaf var minsann lite ilsk

Men han lackade väl ur också mot någon sk hovreporter under ett besök i Afrika?

Helt klart behöver han mediaträning så att han kan hantera svårare frågor.

Antar att det är detta du tänker på: http://www.youtube.com/watch?v=KMOtaAkHb-4
Reportern ifråga är Expressens skvallertant, eller för att använda Jan Guillous odödliga ord: "en lögnare i journalistförklädnad, dock med fläskkotlettfrisyr, vid namn Johan T Lindwall", som regelbundet skriver rena påhitt och leker att han är polare med kungafamiljen (därav Konungens spydiga "eftersom det är du som frågar...")..
Citera
2013-06-13, 12:42
  #8680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Herregud, det finns ju mycket värre saker som dina skattepengar går till. Att vårs fina slott rustas upp är väl ett extremt litet problem.

det är ju hans privata slott ditt sänke
han arrenderar marken bara
Citera
2013-06-13, 13:10
  #8681
Bannlyst
SVT släpper mer material.

Kungen är helt vansinnig!!

"– Kan ni aldrig hålla er till sanningen någon gång? Fy fan, säger kungen, inför öppen kamera. Sedan går han iväg."

samt

"När kameran stängts av fortsätter anklagelserna mot SVT om ”förfalskningar” och ”falska uppgifter”."

http://www.svt.se/nyheter/sverige/kungen-kan-ni-aldrig-halla-er-till-sanningen
Citera
2013-06-13, 13:16
  #8682
Medlem
Jäklar vad taggad kungen är i detta inslag

Notera att han också slänger ur sig en svordom i en dåligt kontrollerad ilska

http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sectionId=532&articleId=1287228& type=embed&contextSectionId=532&autostart=false
Citera
2013-06-13, 14:14
  #8683
Medlem
Kungahuset ger nu en kommentar med anledning av inslaget på Rapport, SVT, 13 juni 2013
http://www.kungahuset.se/pressrum/pressmeddelanden/2013pressmeddelanden/kommentarmedanledningavinslagparapportsvt13juni201 3.5.4ea495e313c19c119aa735b.html

Har knugen kommit att bli en riktig surgubbe nu efter bröllopet. Det verkar som om den högste statschefen blivit stingslig och snarstucken på äldre dar.
Citera
2013-06-13, 14:36
  #8684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kungahuset ger nu en kommentar med anledning av inslaget på Rapport, SVT, 13 juni 2013
http://www.kungahuset.se/pressrum/pressmeddelanden/2013pressmeddelanden/kommentarmedanledningavinslagparapportsvt13juni201 3.5.4ea495e313c19c119aa735b.html

Har knugen kommit att bli en riktig surgubbe nu efter bröllopet. Det verkar som om den högste statschefen blivit stingslig och snarstucken på äldre dar.

jaha och? dom 9 miljonerna han rånat oss på vart är dom då?
patetiskt
Citera
2013-06-13, 15:20
  #8685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Jäklar vad taggad kungen är i detta inslag

Notera att han också slänger ur sig en svordom i en dåligt kontrollerad ilska

http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sectionId=532&articleId=1287228& type=embed&contextSectionId=532&autostart=false

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kungahuset ger nu en kommentar med anledning av inslaget på Rapport, SVT, 13 juni 2013
http://www.kungahuset.se/pressrum/pressmeddelanden/2013pressmeddelanden/kommentarmedanledningavinslagparapportsvt13juni201 3.5.4ea495e313c19c119aa735b.html

Har knugen kommit att bli en riktig surgubbe nu efter bröllopet. Det verkar som om den högste statschefen blivit stingslig och snarstucken på äldre dar.

Jag reagerade också starkt på dessa inslag. Reaktionen hade inget med frågan att göra.

Det verkar som om någon har tröttnat och går omkring och känner sig missförstådd och försmådd. Är det medborgarna eller journalisterna som inte vet sin plats och är otacksamma?
Citera
2013-06-13, 15:37
  #8686
Medlem
Kungen lackade ur och nu sprids hans vredesutbrott och "fy fan" som en löpeld på nätet. SVT:s artikel har delats över 1000 gånger på Facebook och nära 100 gånger på Twitter. Detta på bara under två och en halv timme.
Citera
2013-06-13, 15:38
  #8687
Medlem
Orm Ondes avatar
Bra att kungen tände till. De nio miljonerna härrör tydligen från nybyggnadsarbeten som inte omfattas av arrendatorns åtagande utan följer av ett frivilligt avtal mellan staten och arrendatorn/kungen.

Kungen må vara en tafatt figur i mediala sammanhang men att han blir förbannad när man vinklar saker till att kungen skall ha mer eller mindre lurat sig till nio miljoner kan jag faktiskt förstå.
Citera
2013-06-13, 16:23
  #8688
Medlem
Hyr kungen av staten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in