Jag orkar inte mera, hur ska jag orka arbeta idag med vetskapen att mina pengar går till att renovera hans privata fucking slott, snälla stoppa detta vansinne någon jag orkar inte mer
Herregud, det finns ju mycket värre saker som dina skattepengar går till. Att vårs fina slott rustas upp är väl ett extremt litet problem.
Men han lackade väl ur också mot någon sk hovreporter under ett besök i Afrika?
Helt klart behöver han mediaträning så att han kan hantera svårare frågor.
Antar att det är detta du tänker på: http://www.youtube.com/watch?v=KMOtaAkHb-4
Reportern ifråga är Expressens skvallertant, eller för att använda Jan Guillous odödliga ord: "en lögnare i journalistförklädnad, dock med fläskkotlettfrisyr, vid namn Johan T Lindwall", som regelbundet skriver rena påhitt och leker att han är polare med kungafamiljen (därav Konungens spydiga "eftersom det är du som frågar...")..
Har knugen kommit att bli en riktig surgubbe nu efter bröllopet. Det verkar som om den högste statschefen blivit stingslig och snarstucken på äldre dar.
Har knugen kommit att bli en riktig surgubbe nu efter bröllopet. Det verkar som om den högste statschefen blivit stingslig och snarstucken på äldre dar.
jaha och? dom 9 miljonerna han rånat oss på vart är dom då?
patetiskt
Jag reagerade också starkt på dessa inslag. Reaktionen hade inget med frågan att göra.
Det verkar som om någon har tröttnat och går omkring och känner sig missförstådd och försmådd. Är det medborgarna eller journalisterna som inte vet sin plats och är otacksamma?
Kungen lackade ur och nu sprids hans vredesutbrott och "fy fan" som en löpeld på nätet. SVT:s artikel har delats över 1000 gånger på Facebook och nära 100 gånger på Twitter. Detta på bara under två och en halv timme.
Bra att kungen tände till. De nio miljonerna härrör tydligen från nybyggnadsarbeten som inte omfattas av arrendatorns åtagande utan följer av ett frivilligt avtal mellan staten och arrendatorn/kungen.
Kungen må vara en tafatt figur i mediala sammanhang men att han blir förbannad när man vinklar saker till att kungen skall ha mer eller mindre lurat sig till nio miljoner kan jag faktiskt förstå.