2011-12-09, 22:04
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Klart dom gör eftersom dom hängt ihop i över 50 år på det privata planet. Och troligen är det nog mer på Kongens villkor än Lettströms. Därför har dom här två dödspolarna kokat ihop en tokig efterhandskonstruktion, Lettis ställer upp och så blir det skit av alltihopa.

Undar om Ternert har ett funger med i spelet? Nu verkar han inte ha alla kungligheter på slottet, om man säger så, men någon sorts kvalifikation måste han väl ändå ha? En ren ryggmärgsreflex måste ändå ha varit att säga stopp och belägg, ifall Lättström och Knugen la fram finfina grejer till plan att få tyst på alla rykten om nakenklubbar och komprometterande foton.

Jag kan se Knugen, Lättström och Noppe sitta och förarga sig över Ternert, "som inte fattar någonting", och planera över hur de ska vara med och förhandla med de tuffa grabbarna från Balkan.
Citera
2011-12-10, 02:08
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Undar om Ternert har ett funger med i spelet? Nu verkar han inte ha alla kungligheter på slottet, om man säger så, men någon sorts kvalifikation måste han väl ändå ha? En ren ryggmärgsreflex måste ändå ha varit att säga stopp och belägg, ifall Lättström och Knugen la fram finfina grejer till plan att få tyst på alla rykten om nakenklubbar och komprometterande foton.

Jag kan se Knugen, Lättström och Noppe sitta och förarga sig över Ternert, "som inte fattar någonting", och planera över hur de ska vara med och förhandla med de tuffa grabbarna från Balkan.

Det kan jag med se, men Ternert är en pajas, eller rättare sagt han har råkat in i ett helvete som han inte kunde förutse när han accepterade att bli informationschef för hovet. Tror att han inte mår bra och helst skulle han vilja dra från hovet, men det är för sent för honom.
Citera
2011-12-10, 03:45
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Citat:
Ursprungligen postat av P55
Det kan jag med se, men Ternert är en pajas, eller rättare sagt han har råkat in i ett helvete som han inte kunde förutse när han accepterade att bli informationschef för hovet. Tror att han inte mår bra (...)
Intressant. Ternert är rekryterad på meriter för att göra ett jobb och rejäla uppgifter finns, inte minst att styra upp hur detta ska hanteras. Ternert är den som har som profession att göra det men Lettström, Philipsson, Knug med flera, som känt varandra och "styrt upp" saker i 40 år, hur skulle det kännas för dem att göra som Ternert säger?

Jag tror det är många händer på detta piano och att det varit rätt hätska diskussioner, t ex innan texten skickades in till DN Debatt.
Citera
2011-12-10, 10:16
Medlem
mathlcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Enligt flera användare i den här tråden (https://www.flashback.org/t594045p19) är herr Åkesson ca 180 cm lång. Hur lång HM Konungen är verkar ej att få något vettigt svar på. Jag funderar på att mejla hovet, men de svarar nog inte på sådana frågor.

Jaså? Jag tycker han ser ut att vara längre samt att WTF om kungen är under 170cm.. han ser ju ut att vara normallång ~175cm.

Citat:
Ursprungligen postat av dansund
Enligt 118118 är han 179 cm http://spa.118100.se/kung%20carl%20gustaf/205066
Men det tror jag inte alls på. Jag är 173 cm och har stått bredvid kungen och upplevt honom som betydligt kortare ön mig, ca 160 gissar jag på.

160cm!? Jävlar. Det hade jag aldrig trott. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av dansund
Kollade vidare och på Svensk Damtidnings forum

Där hittade jag följande:
"Jag stod bredvid Kungen vid ett tillfälle.
Jag är 1,71m men Kungen var en bit kortare.
Jag tror Victoria är 1,64 eller 1,65m.
Drottningen 1,62m"

Ungefär som jag uppfattadt det som jag skrev i föregående inlägg

Crazy.
Citera
2011-12-10, 11:01
Bannlyst
Kungen är ungefär 180-185 cm, var får ni allt ifrån?
Citera
2011-12-10, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM

Nu har det väl ända gått inflation i siffrorna ...
Citera
2011-12-10, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu har det väl ända gått inflation i siffrorna ...
Nope, du har fel - kungar är alltid långa och resliga personer.
Citera
2011-12-10, 11:48
Medlem
Grandiosos avatar
Vår kung i högform: http://www.youtube.com/watch?v=88wMF0uxpcs&feature=related
Citera
2011-12-10, 11:57
Medlem
Citat:
Nope, du har fel - kungar är alltid långa och resliga personer.

*LOL* I vems ögon då?
Citera
2011-12-10, 13:58
Medlem
Grandiosos avatar
Från norsk horisont:

"Nettet snorer seg rondt kong Carl Gustav"

"Om de påstådda fotografierna görs offentliga kommer det att innebära kungens största mardröm"

http://www.tv2.no/underholdning/gkn/-skandalebildene-av-kungen-blir-publisert-neste-aar-3656952.html
Senast redigerad av Grandioso 2011-12-10 kl. 14:03.
Citera
2011-12-10, 14:02
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:

Nej, se det är han verkligen inte. Du har uppenbarligen aldrig varit i närheten av Ers Majonäs.

Jag är 1.70 och han känns jämnlång. Silvia är en smula kortare.
Citera
2011-12-10, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjommelisa
Nej, se det är han verkligen inte. Du har uppenbarligen aldrig varit i närheten av Ers Majonäs.

Jag är 1.70 och han känns jämnlång. Silvia är en smula kortare.
Men ditt skithål ge dig! Jag har stått jämte kungen flera gånger och han är lite längre än jag själv som mäter 181 cm. Sluta sprida desinformation nu.
Senast redigerad av WTFSTHLM 2011-12-10 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in