2012-02-25, 08:49
  #8389
Medlem
Grandiosos avatar
Monarkin gynnas av en drottningera

"Institutionen kommer även fortsättningsvis att utsättas för kritik från republikaner och
anklagas för otidsenlighet, men den lär ha större överlevnadsmöjligheter om dess
förnämsta fanbärare är drottningar och prinsessor än om de är kungar och prinsar."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/monarkin-gynnas-av-en-drottningera_6880297.svd

Jo, nu är det kört för gott...monarkin kommer att bestå i all evighet...
Citera
2012-02-25, 08:57
  #8390
Bannlyst
Milde moses! Kungafamiljen fick 30.000 nya medlemmar på sin facebook sida i samband med födseln av lilla Prinsessan Estelle. Helt otroligt!

Samtidigt raljerar republikanerna om 300 nya medlemmar, ska man skratta eller gråta åt deras flegmatism? Peter Althin, den usle advokaten, verkar ha förlorat all kontakt med verkligheten

"Över 30.000 fler "gillar" kungahuset i dag än i går på Facebook. Deras satsning på sociala medier har gett utdelning."

"Kungahuset är på väg att på ett dygn nästan tredubbla andelen Facebookanvändare som "gillar" deras Facebooksida. Den lågupplösta bilden på den nyfödda prinsessan som lades ut på kungahusets Facebooksida gjorde succé. Nästan 30.000 människor klickade på gilla-knappen, över 6.000 valde att kommentera bilden och närmare 4.000 delade den med sina vänner på Facebook.

-Jag tror många upptäckte att det är på Facebook man får information först. Över 4,5 miljoner svenskar har Facebookkonton och att stilla informationssuget genom att ta kommandot och lägga ut en bild tror jag är del i en långsiktig strategi. Att själva publicera första bilden tar udden av jakten på första bilden från traditionella medier, säger kommunikationskonsulten Brit Stakston."


Länk till hela artikeln på svt: http://svt.se/2.22620/1.2720503/fler_gillar_kungahuset_i_dag
Citera
2012-02-25, 09:17
  #8391
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Milde moses! Kungafamiljen fick 30.000 nya medlemmar på sin facebook sida i samband med födseln av lilla Prinsessan Estelle. Helt otroligt!

Samtidigt raljerar republikanerna om 300 nya medlemmar, ska man skratta eller gråta åt deras flegmatism? Peter Althin, den usle advokaten, verkar ha förlorat all kontakt med verkligheten

"Över 30.000 fler "gillar" kungahuset i dag än i går på Facebook. Deras satsning på sociala medier har gett utdelning."

"Kungahuset är på väg att på ett dygn nästan tredubbla andelen Facebookanvändare som "gillar" deras Facebooksida. Den lågupplösta bilden på den nyfödda prinsessan som lades ut på kungahusets Facebooksida gjorde succé. Nästan 30.000 människor klickade på gilla-knappen, över 6.000 valde att kommentera bilden och närmare 4.000 delade den med sina vänner på Facebook.

-Jag tror många upptäckte att det är på Facebook man får information först. Över 4,5 miljoner svenskar har Facebookkonton och att stilla informationssuget genom att ta kommandot och lägga ut en bild tror jag är del i en långsiktig strategi. Att själva publicera första bilden tar udden av jakten på första bilden från traditionella medier, säger kommunikationskonsulten Brit Stakston."


Länk till hela artikeln på svt: http://svt.se/2.22620/1.2720503/fler_gillar_kungahuset_i_dag

Sen ska man komma ihåg att det är otroligt enkelt att "ta ställning" eller "engagera sig" när man använder Facebook. Vet ganska många som gillade kungahuset på Facebook efter Estelles födelse men knappt vet vilken som var kung före vår nuvarande kung.
Citera
2012-02-25, 12:03
  #8392
Medlem
Henry-Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Sen ska man komma ihåg att det är otroligt enkelt att "ta ställning" eller "engagera sig" när man använder Facebook. Vet ganska många som gillade kungahuset på Facebook efter Estelles födelse men knappt vet vilken som var kung före vår nuvarande kung.
Kom även ihåg att sociala medier är ett mycket kraftfullt verktyg när man t.ex. vill skapa opinion. Är nog bara att gilla läget, det är precis så här det ska gå till.

Det verkar som att kungahuset har bra mediatränare numera. Vilket inte varit fallet bakåt i tiden.
Citera
2012-02-25, 14:49
  #8393
Bannlyst
Tycker all denna hysteri kring familjen också är lite konstigt!

Även att kungen har egen facebook, varför det liksom?
Vad har han i görningen?
Citera
2012-02-25, 14:56
  #8394
Medlem
littlejumps avatar
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003549379962

Ja vad ska man tro egentligen?
Citera
2012-02-25, 15:44
  #8395
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av littlejump
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003549379962

Ja vad ska man tro egentligen?

Som sagt, ett gott skratt förlänger livet.
Citera
2012-02-25, 16:11
  #8396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Som sagt, ett gott skratt förlänger livet.

Är det troll eller riktigt?
Citera
2012-02-25, 19:00
  #8397
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av littlejump
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003549379962

Ja vad ska man tro egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är det troll eller riktigt?

Fejk. För det första heter inte Hans Majestät Carl-Gustaf utan Carl Gustaf. För det andra har han inget efternamn.
Citera
2012-02-25, 20:44
  #8398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Fejk. För det första heter inte Hans Majestät Carl-Gustaf utan Carl Gustaf. För det andra har han inget efternamn.



Verkligen? Det märkte jag inte vid Viktorias vigsel.
Citera
2012-02-25, 21:07
  #8399
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
[/b]

Verkligen? Det märkte jag inte vid Viktorias vigsel.

Jaså? Vad sade de där då?
Ingen i kungafamiljen har något efternamn. HKH prins Daniel är dock folkbokförd under namnet Olof Daniel Westling Bernadotte. Men Hennes Majestät tog inte namnet Bernadotte när hon gifte sig, hon förlorade bara namnet Sommerlath.
Citera
2012-02-25, 21:29
  #8400
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Ingen i kungafamiljen har något efternamn. HKH prins Daniel är dock folkbokförd under namnet Olof Daniel Westling Bernadotte. Men Hennes Majestät tog inte namnet Bernadotte när hon gifte sig, hon förlorade bara namnet Sommerlath.
Så bra. Själv har jag inget förnamn bara ett efternamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in