Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Alltså, jag blir osäker på om du medvetet väljer att tolka in totalt fel innehåll i det jag skrev. Konungen är måttfull – hur kan du missförstå det till att han är nedlåtande mot bönder? Hans Majestät är tvärtom mycket road av den svenska bonden vilket han delar med sina förfäder som alla hållit bonden om ryggen, därav den lojalitet och monarkivänlighet som i alla tider präglat bondeståndet i sverige.
Frågar du däremot mig personligen så tycker jag att det är en smula överdrivet, att åka traktor och gräva spade är ju knappast avancerade arbetsuppgifter som ger studieskulder och som inte kan skötas av exempelvis polacker. Men det är min åsikt och har inget att göra med vår statschef.
Ja, herregud...
Är det någon jävla underhållning den svenska bonden bjuder på eftersom ers majestät blir
mycket road av densamma...? "Road" kan man bli på cirkus, på teater och andra nöjesanknutna
etablissemang. Har den svenska, idogt arbetande lantbrukaren plötsligt reducerats till
ett underhållningsobjekt...nån att ha kul åt och inte mycket mer?
"Se där plöjer den lätt förnöjsamme och plikttroge arbetaren sin åker och matar sina
ack så illaluktande svin och det är väl en härlig pittoresk syn...tycker du inte, min drottning?"
"Ja, de är lustiga att skåda på min ära"
Ett felvalt uttryck misstänker jag att du fick till där, så lätt att gå loss på i ironiska eller lätt
sarkastiska excesser.
Och sen tycker du då personligen att det inte är någonting särskilt märkvärdigt det där dessa
"bondsluskar" sysslar med om dagarna?
"Åka traktor" och "gräva med spade" är nog bara en bråkdel av vad de sysslar med.
Nu råkar nog en hel del av bondebeståndet i det här landet ha ägnat sig akademiska studier
de också vilket renderat även dem vissa studieskulder, så att utgå ifrån att de allesammans
är outbildade stackare bör man nog undvika att göra. Finns det inte något som heter
lantbrukshögskola?

Lantbruksuniversitet?
En del har haft helt andra yrken kanske innan de slog sig ner för att finna sin försörjning på
någon gård.
Men nu ska jag vara snäll och sluta "missförstå" dig och dina utsagor, så nu slipper du
mer av mig. För den här gången i alla fall...
Trevlig helg önskar jag dig!

Och inte helt omöjligt att den förgylls av en viss nedkomst
som jag antar att du kommer att glädja dig ofantligt åt...