2012-02-17, 22:40
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vilken enastående rappakalja!
Tillåt mig storskratta alternativt gråta en skvätt...
Menar du allvar här...? Skämtar du inte med mig nu egentligen...?
Eller är det ett utslag av den Stockholmska överklassens människosyn?
Herrejesus - sånt här bedrövligt nedlåtande och arrogant snack trodde jag i min enfald att
vi hade lämnat bakom oss, att det tillhörde det gamla klassamhället på 18 och 1900-talet.
Men tydligen icke! Sorgligt att behöva konstatera att såna yttranden fortfarande förekommer.

Och på tal om allmänbildning - har faktiskt så det räcker av den varan, skulle jag tro!

Tycker nog Grandioso att det är du som pratar rappakalja just nu.
Begriper inte ett dugg av ditt inlägg!
Citera
2012-02-17, 22:55
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Igår torsdag 16 februari visades ytterligare prov på hur fantastisk vår Konung är i sin ämbetsutövning. Otroligt! Ceremonier av det här slaget ger enorm pr och placerar sverige på världskartan som en unik nation med tusenåriga traditioner. Ovärderligt! Monarkin och vår populäre statschef överbryggar finanskrisen och ger sverige ett rejält försprång in i framtiden. Fantastiskt!
...köt

Hur tycker du holländska högtidliga ceremonier står sig i jämförelse? Uppenbarligen måste de andra monarkiernas högtidliga ceremonier ge ett enormt avtryck i svenska media. Om det nu inte är så att de svenska är så oerhört mycket bättre?

Jag kollade Daily Mails nätupplaga, men det det står ingenting om några högtidliga svenska ceremonier. Varför det?
Citera
2012-02-17, 22:57
Medlem
Grandiosos avatar
Ett taiwanesiskt nyhetsprogram uppmärksammar vår konung och hans leverne...

http://www.youtube.com/watch?v=tWsfbN2XK_Y&feature=fvst
Citera
2012-02-17, 23:06
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Hans Majestät är alltid måttfull när han delar ut en dussör i form av medalj eller annat. Det är liksom det som kännetecknar en Monark, vilket du hade känt till om du hängde med bättre och försökte bli allmänbildad.

Konungen ska inte skämma bort bönder eftersom de lätt hamnar i hybris och olycka.

I övrigt så behöver sverige även bönder precis som du så påpassligt anför, utan dem ingen mjölk osv.

Mina inslag hämtas från hemsidan http://www.kungahuset.se/ och utgör en omtyckt och efterfrågad motvikt till de nedlåtande kommentarer och inlägg som florerar i media. Uppskattat av många!

Jo, du är rätt kul i din infantila hyllning av Knullkungen. Särskilt din kommentar om att på Knugen ser man att han är född till att vara knug fick mig att skratta högt. Du är en större tillgång för republikanerna, än vad Sahlin och Juholt tillsammans var för borgarna. Nästan i alla fall, måste jag tillägga, så du inte får hybris.
Citera
2012-02-17, 23:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Tycker nog Grandioso att det är du som pratar rappakalja just nu.
Begriper inte ett dugg av ditt inlägg!

Tyck vad fan du vill!
Men jag vidhåller att ett yttrande som "Konungen ska inte skämma bort bönder eftersom
de lätt hamnar i hybris och olycka
" är högst anmärkningsvärt och i vart fall jag reagerar
på sånt.
Det är det jag riktar in mig på!

Att du inte begriper det enkla jag skriver i aktuella inlägget kan ju inte jag hjälpa...
Senast redigerad av Grandioso 2012-02-18 kl. 00:03.
Citera
2012-02-17, 23:20
Medlem
citizeninsanes avatar
Knullkungens barn vet tydligen inte var hon ska föda. Vi får hoppas att hon inte yrar in på ätstörningskliniken på Södermalm av gammal vana.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14390749.ab
Citera
2012-02-17, 23:58
Medlem
felpost
Citera
2012-02-18, 00:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Knullkungens barn vet tydligen inte var hon ska föda. Vi får hoppas att hon inte yrar in på ätstörningskliniken på Södermalm av gammal vana.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14390749.ab

Fast nu citerar du Aftonhoran som är det största kloakmediet som finns dessutom nerlusat av dubbelmoral och republikaner, och dom vet inget i princip eller så ljuger man.

I alla fall så är det klart var den kungliga tronarvingen ska födas , så lita inte på aftonslabbet med smilfinken Helin, och oskulden pigface Melin.
Jag har bestämt mig för vilket bubbel jag ska fira med och det får bli Moët & Chandon Brut.
Citera
2012-02-18, 04:43
Medlem
Credd till WTFSTHLM!
Alla går igång!
Citera
2012-02-18, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tyck vad fan du vill!
Men jag vidhåller att ett yttrande som "Konungen ska inte skämma bort bönder eftersom
de lätt hamnar i hybris och olycka
" är högst anmärkningsvärt och i vart fall jag reagerar
på sånt.
Det är det jag riktar in mig på!

Att du inte begriper det enkla jag skriver i aktuella inlägget kan ju inte jag hjälpa...
Alltså, jag blir osäker på om du medvetet väljer att tolka in totalt fel innehåll i det jag skrev. Konungen är måttfull – hur kan du missförstå det till att han är nedlåtande mot bönder? Hans Majestät är tvärtom mycket road av den svenska bonden vilket han delar med sina förfäder som alla hållit bonden om ryggen, därav den lojalitet och monarkivänlighet som i alla tider präglat bondeståndet i sverige.

Frågar du däremot mig personligen så tycker jag att det är en smula överdrivet, att åka traktor och gräva spade är ju knappast avancerade arbetsuppgifter som ger studieskulder och som inte kan skötas av exempelvis polacker. Men det är min åsikt och har inget att göra med vår statschef.
Citera
2012-02-18, 09:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Alltså, jag blir osäker på om du medvetet väljer att tolka in totalt fel innehåll i det jag skrev. Konungen är måttfull – hur kan du missförstå det till att han är nedlåtande mot bönder? Hans Majestät är tvärtom mycket road av den svenska bonden vilket han delar med sina förfäder som alla hållit bonden om ryggen, därav den lojalitet och monarkivänlighet som i alla tider präglat bondeståndet i sverige.

Frågar du däremot mig personligen så tycker jag att det är en smula överdrivet, att åka traktor och gräva spade är ju knappast avancerade arbetsuppgifter som ger studieskulder och som inte kan skötas av exempelvis polacker. Men det är min åsikt och har inget att göra med vår statschef.

Ja, herregud...
Är det någon jävla underhållning den svenska bonden bjuder på eftersom ers majestät blir
mycket road av densamma...? "Road" kan man bli på cirkus, på teater och andra nöjesanknutna
etablissemang. Har den svenska, idogt arbetande lantbrukaren plötsligt reducerats till
ett underhållningsobjekt...nån att ha kul åt och inte mycket mer?
"Se där plöjer den lätt förnöjsamme och plikttroge arbetaren sin åker och matar sina
ack så illaluktande svin och det är väl en härlig pittoresk syn...tycker du inte, min drottning?"
"Ja, de är lustiga att skåda på min ära"

Ett felvalt uttryck misstänker jag att du fick till där, så lätt att gå loss på i ironiska eller lätt
sarkastiska excesser.

Och sen tycker du då personligen att det inte är någonting särskilt märkvärdigt det där dessa
"bondsluskar" sysslar med om dagarna?
"Åka traktor" och "gräva med spade" är nog bara en bråkdel av vad de sysslar med.
Nu råkar nog en hel del av bondebeståndet i det här landet ha ägnat sig akademiska studier
de också vilket renderat även dem vissa studieskulder, så att utgå ifrån att de allesammans
är outbildade stackare bör man nog undvika att göra. Finns det inte något som heter
lantbrukshögskola? Lantbruksuniversitet?
En del har haft helt andra yrken kanske innan de slog sig ner för att finna sin försörjning på
någon gård.

Men nu ska jag vara snäll och sluta "missförstå" dig och dina utsagor, så nu slipper du
mer av mig. För den här gången i alla fall...

Trevlig helg önskar jag dig! Och inte helt omöjligt att den förgylls av en viss nedkomst
som jag antar att du kommer att glädja dig ofantligt åt...
Senast redigerad av Grandioso 2012-02-18 kl. 10:12.
Citera
2012-02-18, 09:46
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Nu är du rolig igen!

Kan du ge exempel på hur Knugen är "måttfull"?

Kan du ge exempel på när Knugen "roats" av ett specimen av den "svenska bonden"? Är det månne någon sorts form av lyteskomik han ägnar sig åt. Det han så nedrigt anser sig ha utsatts för när, Heybaberiba framställde honom som en illiterat lallande fåne.

Hur det ska gå sedan med Gaffelns universitetsutbildning i bonderi vet jag inte. Den där födkroken du ägnat de senaste dagarna åt att håna. Ska Knugen stå vid sidan av åkern och peka finger när Gaffeln försöker plöja? Eller vad är det du tänkt dig egentligen?

Mycket konstigt för övrigt. Eftersom Knugen i sin ungdom gärna körde traktor, plöjde och hade sig. En syssla han skulle ha skött betydligt bättre än maskeradrollen som utklädd till statschef.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2012-02-18 kl. 09:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in