2010-07-25, 11:26
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vem är den svenske kunden och var shoppar han?
.
Citera
2010-07-25, 19:45
Medlem
Varför flickrar inte svenska kungahuset?

Det engelska kungahuset är inte främmande för ny teknik. I helgen lade hovet ut över 600 foton, från drottning Victorias dagar och fram till idag, på nätet med hjälp av bildtjänsten Flickr: www.flickr.com/britishmonarchy. Fotomaterialet kommer att uppdateras kontinuerligt. Det brittiska kungahuset finns sedan tidigare på YouTube, och den 84-åriga drottningen har också twittrat.
Citera
2010-07-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför flickrar inte svenska kungahuset?

Det engelska kungahuset är inte främmande för ny teknik. I helgen lade hovet ut över 600 foton, från drottning Victorias dagar och fram till idag, på nätet med hjälp av bildtjänsten Flickr: www.flickr.com/britishmonarchy. Fotomaterialet kommer att uppdateras kontinuerligt. Det brittiska kungahuset finns sedan tidigare på YouTube, och den 84-åriga drottningen har också twittrat.

Gick förra försöket med youtubevideon där de välkomnade Daniel bra tycker du?
Citera
2010-07-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
Gick förra försöket med youtubevideon där de välkomnade Daniel bra tycker du?

Alla hade iaf en åsikt om den.
Citera
2010-07-29, 19:47
Medlem
Sydafrikanska kungadömen slopas

Bara hälften av Sydafrikas traditionella kungar och drottningar kommer hädanefter att vara erkända. President Jacob Zuma sade på torsdagen att ändringen syftar till att "rätta till det förgångnas misstag"
Citera
2010-08-06, 07:39
Bannlyst
Inbrott i Kina slott.

http://di.se/Artiklar/2010/8/6/212248/Inbrott-pa-Kina-slott/
Citera
2010-08-06, 22:58
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Inbrott i Kina slott.

http://di.se/Artiklar/2010/8/6/212248/Inbrott-pa-Kina-slott/

Beställningsjobb verkar det som. Trist för knugahuset.

Larm hjälper inte i dessa fall. Snabbt in och ut. Tog visst 15 min för utryckningen men de var där bara cirka 6 min och stack med moped sen båt eller jetski. Larmfirman och polisen har ingen chans då.
Citera
2010-08-06, 23:29
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Fast på plussidan kan vi i alla fall räkna in att statlig egendom inte får försäkras. Hoppas bara att det inte var något alltför kulturhistoriskt, (vilket Knugen inte bör betros med).
Citera
2010-08-06, 23:33
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Fast på plussidan kan vi i alla fall räkna in att statlig egendom inte får försäkras. Hoppas bara att det inte var något alltför kulturhistoriskt, (vilket Knugen inte bör betros med).

Får inte statlig egendom försäkras? Jag ställer mig tvivlande till det. Upp till försäkringsboiagen eller?
Citera
2010-08-06, 23:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Får inte statlig egendom försäkras? Jag ställer mig tvivlande till det. Upp till försäkringsboiagen eller?

Nej. En försäkring går i medel alltid med förlust, eftersom det ska finnas ett försäkringsbolag som ska ha vinst. Om du är riktigt rik finns det ingen anledning att försäkra dina prylar. Det kostar för mycket helt enkelt. Samma sak med statlig egendom, det finns ingen ekonomi att göra det.

Försäkring har man på det man inte har råd att mista. Man har hemförsäkring ifall huset skulle brinna ner, och man har livföräkring så att barnen får något att leva av om man inte kan dra hem pengar till dem. Härigenom blir sådana meningslösa försäkringar, som klockförsäkringar, just meningslösa. Förlorar man klockan köper man en ny.

Men hursomhelst. Har de fått fram något av vad som blev stulet? Varför vet de inte? Är det hemligt? Knugens gömma med braja? Hans bästa plogar han leker med ibland?
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-08-06 kl. 23:45.
Citera
2010-08-06, 23:59
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nej. En försäkring går i medel alltid med förlust, eftersom det ska finnas ett försäkringsbolag som ska ha vinst. Om du är riktigt rik finns det ingen anledning att försäkra dina prylar. Det kostar för mycket helt enkelt. Samma sak med statlig egendom, det finns ingen ekonomi att göra det.

Försäkring har man på det man inte har råd att mista. Man har hemförsäkring ifall huset skulle brinna ner, och man har livföräkring så att barnen får något att leva av om man inte kan dra hem pengar till dem. Härigenom blir sådana meningslösa försäkringar, som klockförsäkringar, just meningslösa. Förlorar man klockan köper man en ny.

Men hursomhelst. Har de fått fram något av vad som blev stulet? Varför vet de inte? Är det hemligt? Knugens gömma med braja? Hans bästa plogar han leker med ibland?

Måste rätta lite här. Staten får visst försäkra och teckna larmkontrakt etc för statliga (knugliga) fastigheter och interiörer. Men sen kan det komma till ekonomin och statens fastighetsverk pga ekonomiska skäl välja att avstå från försäkringar, larmbevakningar, TV-bevakning, vaktpatrullering etc. Hur det ligger till med Kina Slott vet jag inte dock. Larmbevakning verkar de ha haft i Kina Slotts fall ändock men nu hjälpte det inte då tjuvarna var snabba.
Citera
2010-08-07, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Beställningsjobb verkar det som. Trist för knugahuset.

Larm hjälper inte i dessa fall. Snabbt in och ut. Tog visst 15 min för utryckningen men de var där bara cirka 6 min och stack med moped sen båt eller jetski. Larmfirman och polisen har ingen chans då.

Varför gick inte larmet till vaktbostaden på slottet. De värnpliktiga har ju skarpladdade vapen. Vad gjorde SÄPOs folk på slottet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in