Ja, man kan emellanåt tendera till att förhålla sig något humoristiskt till den här härvan, ty den
innehåller onekligen hisnande turer som inbjuder till dylikt. Man kan lite lättsamt betrakta
eländet som utspelar sig - men herregud, hur förfärligt och rent otroligt är det inte egentligen?
Det är i grunden ett
stort allvar här, saker som man kan bli fullständigt upprörd och
vansinnig över.
Man har alltså berett sig tillträde till en seriös undersökande tv-journalist dator och lagt beslag
på tydligen ytterst känsligt, komprometterande och farligt material.
Det är helt sanslöst! Helt jävla otroligt. Hur kan något sådant bara få ske i ett öppet
demokratiskt samhälle som det här landet påstås vara? Hur är det bara möjligt?
Mer än skandal. Helt uppenbarligen råder det, vilket väl andra också varit inne på, en mycket
stor oro i vissa kretsar. Vissa saker får helt enkelt bara inte komma till offentlighetens
kännedom. Det bör rimligen vara så pass känsligt att det kan påverka själva rikets säkerhet.
Och ifrågavarande reporter har alltså - vilket jag har redogjort för tidigare i tråden - varit
utsatt för upprepade hot av en ytterst allvarlig karaktär.
Jag är faktskt uppriktigt sagt rent upprörd och närmast förbannad inför vad som utspelar sig
framför våra ögon. Jag trodde bara inte att det gick så anmärkningsvärt lätt att träda in
som förr i världen med intensiv mörkläggningsaktivitet och rena trakasserier och hot.
Allt tycks upprepa sig...Allt är sig i grunden likt tydligen...och tankarna går osökt till
70-talets stora svenska skandal, fortfarande lika ouppklarad i väsentliga delar och
effektivt nedtystad på gammalt beprövat sätt av maktens dunkla män:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Geijeraff%C3%A4ren
Edit: Och ett mera i tiden närliggande exempel kan också erinras om:
Nätverket kring "kapten klänning", den ustuderade sexualsadisten
Göran Lindberg alltså,
har det tydligtvis anbefallts fullständig tystnad om. Vidare utredningar i ärendet
bör man
avhålla sig ifrån.
Locket på där också alltså...