2011-06-16, 06:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
Tycker inte att det behövs någon intelligens för en opolitisk kung som inte skall spela någon politisk roll. Däremot är det olyckligt att han dragits in litet i polarnas livsstil. Det här är ju tydligen inget nytt heller. Säpo skall enligt Deanne Rauschers bok Makten, Männen, Mörkläggningen ha oroats redan på 70-talet över detta. Men om kungen inte får vara med på utrikesnämnden så blir ju sådant här ingen säkerhetsfråga. Då blir det bara en imagefråga.
Det är anmärkningsvärt att alla Knugens polare i den där kretsen är svin, horkarlar, har kontakter med maffian, och rent allmänt misslyckas med i stort sett allt de tar sig för förutom att slå klackarna i taket. Alla utom Knullkungen! Är inte det lite konstigt?

Citat:
Kungens barn verkar väl vara rätt begåvade. De hade bra betyg i skolan och är mer verbala än kungen. Tror inte att den biten är något problem.
Hakans betyg vet jag faktiskt inte, men jag skulle tro att de är hemligstämplade. Gaffelns är i varje fall hemligstämplade som alla betyg från Lundsberg. Säger kanske en del om den skolan. Hakans vidare "utbildning" har bestått i specialsydda grejer, där den köpta examen i freds- och konfliktforskning vid Uppsala Universitet är det som står ut mest. Naturligtvis är allt hemligt förutom betyget som är MVG. Tyvärr får hon inte visa upp några av dessa enastående kunskaper eftersom hon måste vara politisk. Ingen tror på allvar att Gaffeln, som knappt kan läsa och skriva har gjort sina egna studier nere vid Alnarp. Om en student lämnar in mängder av tidigare nonchalerade inlämningsuppgifter, som Gaffeln gjorde vid nyår, är det normalt att de kallar till ett muntligt förhör. Det behövde inte han.

Snälla, försök i alla fall motivera varför dessa två personer, som gör ett närmast efterblivet intryck, skulle ens skulle vara normalbegåvade.

Citat:
Det kungen själv verkar vara bra på är att vara sällskapsmänniska i sällskap med andra höjdare. Kanske beror detta delvis på det självförtroende det ger att vara kung. Men han lär visst vara rätt rolig. Så jag tycker att det är fel att avfärda honom som ett total nolla.
Det är möjligt, ja till och med sannolikt, att han är en glad prick i glada vänners sällskap. Problemet är att det passar inte ihop med att vara statschef. Lostworld som är en känslig själv, måste ha en skämskudde när Hovnarren intervjuas i teve, medan jag är lite grövre och skrattar rått åt lyteskomiken. Som Svensk Gamtidning har på framsidan; "Knullkungen är en dålig lögnare!"

Citat:
Det som är problemet med kungen är väl främst om någon kan bevisa att han beställt privat posering på Gold Club i Atlanta. Jag är väl inte med det som hittills framkommit i media och denna tråd beredd att köpa den här historien. Men sådant här kan ju alltså innebära problem. De andra grejerna verkar ju mer handla om en upprepning från 70-talet där kungen dragits in i de närmaste vännernas livsstil. Visst hade det varit bra om han själv kunnat sätta ner foten och säga att han inte kan komma på fester dit det kan komma tjejer som visar brösten. Men dessa grejer från 70- och 90-talet utgör väl inte samma problem som om han själv beställt något.
Ja, om allt gällde ett enda eventuellt porrklubbsbesök och köp av hora, hade vi bara ord mot ord. Nu finns det mängder av olika vittnesmål.

Citat:
Jag tror också att det inte är oproblematiskt om Carl Philip gifter sig med en tjej som vikt ut sig i Slitz (även om bilderna är snälla).
Det är väl ändå ett mycket litet problem i sammanhanget!
Citera
2011-06-16, 12:40
Medlem
vinflaskans avatar
Liten nyhet som inte ens jag har hört talas om.

http://www.expressen.se/kronikorer/ceciliahagen/1.2470986/cecilia-hagen-jasa-ni-trodde-kungen-traffade-silvia-1972
Citera
2011-06-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är anmärkningsvärt att alla Knugens polare i den där kretsen är svin, horkarlar, har kontakter med maffian, och rent allmänt misslyckas med i stort sett allt de tar sig för förutom att slå klackarna i taket. Alla utom Knullkungen! Är inte det lite konstigt?

[- - -]

En av kungens närmaste kompisar skall enligt boken Makten, Männen, Mörkläggningen ha varit storkund på Doris Hopps bordell. Det stod dock inte vem det var. Men eftersom alla i gänget verkar gilla att kolla på striptease så får de väl räkna med att misstänkas för att vara horkunder också, allesammans. Alla framstår väl som någon slags porrfantast-pajasar i allmänhetens ögon. Kungen själv också.

Hörde förresten en högljudd fyllekonversation vid utegrillen från en granntomt för några dagar sedan. Ett grabbgäng i 40-årsåldern verkade försöka hitta på ett bra manus till en film om kungen eller ett reportage i Uppdrag Granskning.

En idé handlade om att Gustav VI Adolf upptäckt att en 15-årig Calle Gustaf gömt Playboy- och Cocktail-tidningar på slottet och sedan tagit dem ifrån honom och bränt dem i en kakelugn inför en olycklig Calle. I stället för dessa tidningar hade han gett Calle en tjock bok med färgbilder på 2500 år gamla etruskiska nakenstatyer typ Venus från Milo till en sur Calle. Naturligtvis föll inte detta bildmaterial Calle på läppen varför han kontaktade Lettström. Lettström tänkte då ut en plan för att smuggla in litet porrtidningar till slottet och gav i uppdrag till Noppe att genomföra planen. Planen gick ut på att smuggla in ihopvirade tidningar i långfranskor. Naturligtvis kunde dock inte Calle köpa tidningarna själv eftersom en kronprins inte kunde köpa porrtidningar i kiosken som vanligt folk.

Planen lyckades visst, men när han plockade ut tidningarna så upptäckte han att några hade klistrat igen.

- Fan, va jätteäckligt tyckte Calle, då kan man ju inte äta brödet klagade han och begärde att få nya.

Lettström skyllde det inträffade på Noppe och vice versa.

Men i alla fall fick kungen till slut sina tidningar.

50 år senare fick Uppdrag Granskning reda på historien från ett pensionerat bagarbodsbiträde och skickade dit Janne Josefsson som fick konfrontera en kung som med flackande blick förnekade all kännedom om historien.

osv, osv.

Vet inte om den här storyn blev lika rolig när jag refererade den. I alla fall tjöt det här sannolikt berusade gänget av skratt när den här historien tog form.

Diskussionen om kungen avslutades med en "skål för knullkungen" och "heja knullkungen". Så de var väl måttligt upprörda. Det sätt på vilket man betraktade honom påminde väl dock snarast om hur folk brukar betrakta Bert Karlsson. Kungen uppfattades väl kanske som Bert Karlsson - entrepenörskap + blått blod. Tycker dock att jämförelsen haltar. Medan Bert Karlsson säger "klart man tittar litet i Fibban" (Bert i Expressen inför valet 1991, Mats Odell erkände mer motvilligt att han tittat i Fibban) och säger "visa pattarna igen" till en tjej i en talangjakt som valt att strippa(!) så förefaller kungen tycka att ämnet är rätt genant. Eller så var det fråga om en kombination av att han tyckte att ämnet var genant och att han var rädd för att det skulle bli republik.

Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

[- - -]

Hakans betyg vet jag faktiskt inte, men jag skulle tro att de är hemligstämplade. Gaffelns är i varje fall hemligstämplade som alla betyg från Lundsberg. Säger kanske en del om den skolan. Hakans vidare "utbildning" har bestått i specialsydda grejer, där den köpta examen i freds- och konfliktforskning vid Uppsala Universitet är det som står ut mest. Naturligtvis är allt hemligt förutom betyget som är MVG. Tyvärr får hon inte visa upp några av dessa enastående kunskaper eftersom hon måste vara politisk. Ingen tror på allvar att Gaffeln, som knappt kan läsa och skriva har gjort sina egna studier nere vid Alnarp. Om en student lämnar in mängder av tidigare nonchalerade inlämningsuppgifter, som Gaffeln gjorde vid nyår, är det normalt att de kallar till ett muntligt förhör. Det behövde inte han.

Snälla, försök i alla fall motivera varför dessa två personer, som gör ett närmast efterblivet intryck, skulle ens skulle vara normalbegåvade.

[- - -]

Jag har för mig att media rapporterat att alla tre barnen fick bra betyg i grundskolan. Men jag kanske minns fel. Det här bör väl dock gå att googla fram orkar dock inte göra detta. Har för mig att Victoria gick i kommunal grundskola i alla fall i lågstadiet på Drottningholm. Friskolereformen hade inte startat då och privatskolorna låg inne i centrala Stockholm, tror jag. I alla fall är betyg från kommunala skolor offentliga.

Hur som helst tycker jag dock att en statschef som är monark och skall vara helt opolitisk kan vara hur korkad som helst. Ju mer korkad, desto bättre skulle jag, litet tillspetsat, vilja säga. Då blir det svårare att förknippa statschefen och därmed kanske medborgarskapet med en s k värdegemenskap (d v s åsiktsgemenskap) värd att ta på allvar. Avskaffar man monarkin och inför republik hoppas jag att man lottar ut presidentskapet bland invånarna på landets gruppboenden vart fjärde år.

Fast det innebär ju i och för sig ingen garanti för att vi får en statschef som är tillräckligt obenägen att avstå ifrån att kolla på avklädda flickor. Kommer här osökt att tänka på en handikappad, förkrympt gubbe i rullstol som man körde ett TV-program om för 10-15 år sedan. Alla hans personliga assistenter var unga, snygga tjejer. En var en riktig skönhet. På något underligt vis hade han lyckats övertala tjejerna att ha på sig porriga underkläder ibland när de jobbade med honom. Det var väl i och för sig inte så konstigt att de inte tyckte att det var så kul att jobba för den här gubben. Man undrar onekligen varför de var kvar. I alla fall den där riktiga skönheten borde väl ganska lätt ha kunnat få jobb som receptionist på något hotell e dyl. Det borde väl ha varit ungefär lika lågavlönat. Men om det här var drygt 15 år sedan så fanns det kanske inte så gott om jobb. Och då blev det kanske att välja mellan att strippa och gå till socialen innan man tjänat ihop till full A-kassa eller fått ett mer trivsamt jobb.
Senast redigerad av PCuri 2011-06-16 kl. 21:51.
Citera
2011-06-16, 23:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Det uppslaget till filmmanus är fantastiskt roligt!
Citera
2011-06-18, 10:43
Medlem
Mille Markovic greps igår när han kom till Sverige misstänkt för olaga hot mot en polis ?! Rikskriminalen slog till igår i en hemlig blixträd innan han nådde sin bostad. De beslagtog hans telefon, dator och minnessticka. Tydligen ska Mille ha varit förvarnad enligt Expressen.

En vän till Mille som var med på resan till Serbien säger sig vara övertygad om att
Citat:
(gripandet och anhållande av Markovic kan kopplas till de påstådda bilderna på kungen. - Jag tror att gripandet och det olaga hotet hänger ihop med ett erbjudande från Danmark när det gäller kungabilderna säger vännen till Expressen. )..
/ http://www.expressen.se/nyheter/1.2473291/mille-markovic-anhallen-i-natt

Aftonbladet skriver även om det :http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13193162.ab

När ska vi få se bilderna som tydligen ska föreställa kungen bredvid två kvinnor som har sex med varandra ?

(Anledning till ändringarna är att jag nu kunde bifoga länkarna. Läser Expressen i min Ipad på morgonen och det tar timmar innan kvällstidningarna lägger ut på nätupplagan )
Senast redigerad av birkaboo 2011-06-18 kl. 11:15.
Citera
2011-06-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Mille Markovic greps igår när han kom till Sverige misstänkt för olaga hot mot en polis ?! Rikskriminalen slog till igår i en hemlig blixträd innan han nådde sin bostad. De beslagtog hans telefon, dator och minnessticka. Tydligen ska Mille ha varit förvarnad enligt Expressen.

En vän till Mille som var med på resan till Serbien säger sig vara övertygad om att / Expressen 18/6-2011

Aftonbladet skriver även om det :http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13193162.ab

När ska vi få se bilderna som tydligen ska föreställa kungen bredvid två kvinnor som har sex med varandra ?

Finns det riktiga bilder ser vi dem snart. Marken börjar ju tydligen brännas under hans fötter. Han skulle nog gjort som hans tidigare kompanjon Liam Norberg och hittat gud istället
Citera
2011-06-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Finns det riktiga bilder ser vi dem snart. Marken börjar ju tydligen brännas under hans fötter. Han skulle nog gjort som hans tidigare kompanjon Liam Norberg och hittat gud istället

Men är det inte en form av trakasserier ifrån polisens sida. Det känns som de är desperata. Det var tydligen inte ens Milles dator de beslagtog utan hans vän som var med ?! De kunde inte gripa honom på arlanda men sen blir han gripen för hot mot polis utanför sin bostad. Ska bli intressant att se vad hans advokat har att säga under dagen om detta ingripande som verkar ha hög prioritet... och det kan naturligtvis inte ha något med vår kung att göra !!!
Citera
2011-06-18, 11:32
Medlem
GasGlads avatar
Citat:

En vän till Mille som var med på resan till Serbien säger sig vara övertygad om att / http://www.expressen.se/nyheter/1.24...nhallen-i-natt

(Anledning till ändringarna är att jag nu kunde bifoga länkarna. Läser Expressen i min Ipad på morgonen och det tar timmar innan kvällstidningarna lägger ut på nätupplagan )
Det verkar som om kungahuset har fått kalla fötter samt att Milles bilder känns mer genuina än någonsin..
Citera
2011-06-18, 11:32
Medlem
Citat:
Men är det inte en form av trakasserier ifrån polisens sida. Det känns som de är desperata. Det var tydligen inte ens Milles dator de beslagtog utan hans vän som var med ?! De kunde inte gripa honom på arlanda men sen blir han gripen för hot mot polis utanför sin bostad. Ska bli intressant att se vad hans advokat har att säga under dagen om detta ingripande som verkar ha hög prioritet... och det kan naturligtvis inte ha något med vår kung att göra !!!

Kan kan det väl alltid ha att göra, men då hade väl Mille trakasserats på detta sätt i november/december istället
Citera
2011-06-18, 11:38
Bannlyst
Citat:

En vän till Mille som var med på resan till Serbien säger sig vara övertygad om att / http://www.expressen.se/nyheter/1.2473291/mille-markovic-anhallen-i-natt

Borde inte detta postats i Mille-tråden?
Citera
2011-06-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Borde inte detta postats i Mille-tråden?

Varför ?

Läser du länkarna ser du ju att det har med kungen att göra ?!
Men om moderator anser att de ska flyttas så har jag inga problem med det !!
Senast redigerad av birkaboo 2011-06-18 kl. 12:41.
Citera
2011-06-18, 12:15
Medlem
- Jag följer bara order från högsta befäl, ska polismannen ha sagt när Markovic ifrågasatte varför han stoppades, enligt ett vittne.

Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13193162.ab

Vem är det högsta befälet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in