Citat:
Det är anmärkningsvärt att alla Knugens polare i den där kretsen är svin, horkarlar, har kontakter med maffian, och rent allmänt misslyckas med i stort sett allt de tar sig för förutom att slå klackarna i taket. Alla utom Knullkungen! Är inte det lite konstigt?
Ursprungligen postat av PCuri
Tycker inte att det behövs någon intelligens för en opolitisk kung som inte skall spela någon politisk roll. Däremot är det olyckligt att han dragits in litet i polarnas livsstil. Det här är ju tydligen inget nytt heller. Säpo skall enligt Deanne Rauschers bok Makten, Männen, Mörkläggningen ha oroats redan på 70-talet över detta. Men om kungen inte får vara med på utrikesnämnden så blir ju sådant här ingen säkerhetsfråga. Då blir det bara en imagefråga.
Citat:
Hakans betyg vet jag faktiskt inte, men jag skulle tro att de är hemligstämplade. Gaffelns är i varje fall hemligstämplade som alla betyg från Lundsberg. Säger kanske en del om den skolan. Hakans vidare "utbildning" har bestått i specialsydda grejer, där den köpta examen i freds- och konfliktforskning vid Uppsala Universitet är det som står ut mest. Naturligtvis är allt hemligt förutom betyget som är MVG. Tyvärr får hon inte visa upp några av dessa enastående kunskaper eftersom hon måste vara politisk. Ingen tror på allvar att Gaffeln, som knappt kan läsa och skriva har gjort sina egna studier nere vid Alnarp. Om en student lämnar in mängder av tidigare nonchalerade inlämningsuppgifter, som Gaffeln gjorde vid nyår, är det normalt att de kallar till ett muntligt förhör. Det behövde inte han.
Kungens barn verkar väl vara rätt begåvade. De hade bra betyg i skolan och är mer verbala än kungen. Tror inte att den biten är något problem.
Snälla, försök i alla fall motivera varför dessa två personer, som gör ett närmast efterblivet intryck, skulle ens skulle vara normalbegåvade.
Citat:
Det är möjligt, ja till och med sannolikt, att han är en glad prick i glada vänners sällskap. Problemet är att det passar inte ihop med att vara statschef. Lostworld som är en känslig själv, måste ha en skämskudde när Hovnarren intervjuas i teve, medan jag är lite grövre och skrattar rått åt lyteskomiken. Som Svensk Gamtidning har på framsidan; "Knullkungen är en dålig lögnare!"
Det kungen själv verkar vara bra på är att vara sällskapsmänniska i sällskap med andra höjdare. Kanske beror detta delvis på det självförtroende det ger att vara kung. Men han lär visst vara rätt rolig. Så jag tycker att det är fel att avfärda honom som ett total nolla.
Citat:
Ja, om allt gällde ett enda eventuellt porrklubbsbesök och köp av hora, hade vi bara ord mot ord. Nu finns det mängder av olika vittnesmål.
Det som är problemet med kungen är väl främst om någon kan bevisa att han beställt privat posering på Gold Club i Atlanta. Jag är väl inte med det som hittills framkommit i media och denna tråd beredd att köpa den här historien. Men sådant här kan ju alltså innebära problem. De andra grejerna verkar ju mer handla om en upprepning från 70-talet där kungen dragits in i de närmaste vännernas livsstil. Visst hade det varit bra om han själv kunnat sätta ner foten och säga att han inte kan komma på fester dit det kan komma tjejer som visar brösten. Men dessa grejer från 70- och 90-talet utgör väl inte samma problem som om han själv beställt något.
Citat:
Det är väl ändå ett mycket litet problem i sammanhanget!
Jag tror också att det inte är oproblematiskt om Carl Philip gifter sig med en tjej som vikt ut sig i Slitz (även om bilderna är snälla).