Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Uppmärksammas allt detta av utländsk press? Är det nån som koll på det?
Det svenska monarkin brukar väl vara av intresse för särskilt tysk media om jag inte
misstar mig alldeles.
Madde har de väl jagat och skandaliserat förut. Hon fick väl skadeståndspengar har jag för mig
i samband härmed.
Detta borde ju vara mumsfilibabba för den internationella skandalpressen.
Men samtidigt upprätthålls väl på sina håll i utlandet en romantisk och naiv bild av det
svenska kungahuset. Kanske man dyrkar vår kung mycket mer där än vad vi någonsin har
gjort här hemmavid?
Jag bara gissar nu. Jag är dåligt insatt i alltihop det här egentligen. Jag vet bara att
jag tycker det är fullständigt otidsenligt att ha en monarki. Sen spelar det ingen roll om det
är kungen eller Vickan som sitter högst på tronen.
Å andra sidan förstår jag mycket väl alla dem, och dom är ju bevisligen jättemånga
fortfarande, som vill behålla det hela. Traditionens makt skall aldrig underskattas.
Och ingenting tyder på att de lojala rojalisterna behöver bli särskilt skraja nu och framöver.
Allt förblir vid vad det är. Det är realisten i mig som uttalar sig.
Sen kan man alltid drömma om någonting annat. Men drömmar behagar ytterst sällan som
bekant slå in. Så är det bara. Punkt slut.

Det svenska monarkin brukar väl vara av intresse för särskilt tysk media om jag inte
misstar mig alldeles.
Madde har de väl jagat och skandaliserat förut. Hon fick väl skadeståndspengar har jag för mig
i samband härmed.
Detta borde ju vara mumsfilibabba för den internationella skandalpressen.
Men samtidigt upprätthålls väl på sina håll i utlandet en romantisk och naiv bild av det
svenska kungahuset. Kanske man dyrkar vår kung mycket mer där än vad vi någonsin har
gjort här hemmavid?
Jag bara gissar nu. Jag är dåligt insatt i alltihop det här egentligen. Jag vet bara att
jag tycker det är fullständigt otidsenligt att ha en monarki. Sen spelar det ingen roll om det
är kungen eller Vickan som sitter högst på tronen.
Å andra sidan förstår jag mycket väl alla dem, och dom är ju bevisligen jättemånga
fortfarande, som vill behålla det hela. Traditionens makt skall aldrig underskattas.
Och ingenting tyder på att de lojala rojalisterna behöver bli särskilt skraja nu och framöver.
Allt förblir vid vad det är. Det är realisten i mig som uttalar sig.
Sen kan man alltid drömma om någonting annat. Men drömmar behagar ytterst sällan som
bekant slå in. Så är det bara. Punkt slut.

Ja, t ex tidningar i Australien och USA har skrivit om vår kungs äventyr. Jag har kompisar i dom länderna som skrattar åt den här historien och frågar hur dum vår kung egentligen är. Han är ju guldhönan om man håller på med utpressning.Jag har svarat dom alla att vår kung inte har alla getter hemma