2011-05-31, 20:26
Medlem
Uriah.Heeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Uppmärksammas allt detta av utländsk press? Är det nån som koll på det?

Det svenska monarkin brukar väl vara av intresse för särskilt tysk media om jag inte
misstar mig alldeles.

Madde har de väl jagat och skandaliserat förut. Hon fick väl skadeståndspengar har jag för mig
i samband härmed.

Detta borde ju vara mumsfilibabba för den internationella skandalpressen.

Men samtidigt upprätthålls väl på sina håll i utlandet en romantisk och naiv bild av det
svenska kungahuset. Kanske man dyrkar vår kung mycket mer där än vad vi någonsin har
gjort här hemmavid?

Jag bara gissar nu. Jag är dåligt insatt i alltihop det här egentligen. Jag vet bara att
jag tycker det är fullständigt otidsenligt att ha en monarki. Sen spelar det ingen roll om det
är kungen eller Vickan som sitter högst på tronen.
Å andra sidan förstår jag mycket väl alla dem, och dom är ju bevisligen jättemånga
fortfarande, som vill behålla det hela. Traditionens makt skall aldrig underskattas.

Och ingenting tyder på att de lojala rojalisterna behöver bli särskilt skraja nu och framöver.
Allt förblir vid vad det är. Det är realisten i mig som uttalar sig.
Sen kan man alltid drömma om någonting annat. Men drömmar behagar ytterst sällan som
bekant slå in. Så är det bara. Punkt slut.

Ja, t ex tidningar i Australien och USA har skrivit om vår kungs äventyr. Jag har kompisar i dom länderna som skrattar åt den här historien och frågar hur dum vår kung egentligen är. Han är ju guldhönan om man håller på med utpressning.Jag har svarat dom alla att vår kung inte har alla getter hemma
Citera
2011-05-31, 20:27
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charitas
Skillnad mellan Thomas och kungen är att kungen har möjlighet att stämma honom för förtal. Då måste Thomas kunna bevisa sina påståenden. (omvänd bevisföring gäller bara i förtalsmål.) Om nu Thomas ljuger, varför stämmer inte kungen honom?
På vilket sätt är det omvänd bevisföring? Det hade väl varit om kungen var tvungen att bevisa att han inte ljuger.
Citera
2011-05-31, 20:48
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Du tycker att de andra kungasläktena var mer svenska då?

Holstein-Gottorpska ätten blev vi påtvingade av Ryssland och de var båda tyskar
Pfalz var tyskar.
Vasaätten var iaf svenska till att börja med.

Holstein gottorpska släkten regerade bara dryga 50 år i sverige. jämförd med dagens ätt som har 200 år på nacken
plus att katarina vasa (barn-barn till gustav) finns med som en förmoder. Hon finns visseligen med i blodsband med nuvarande kung oxå men då ligger det väldigt långt tillbaka.

Jag tycker iaf att det är anmärkningsvärt att på 200 år inte finna en endaste gemål som kommer från sverige.

Finns dock en drös svenska älskarinnor och basterd kids
Citera
2011-05-31, 21:22
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Holstein gottorpska släkten regerade bara dryga 50 år i sverige. jämförd med dagens ätt som har 200 år på nacken
plus att katarina vasa (barn-barn till gustav) finns med som en förmoder. Hon finns visseligen med i blodsband med nuvarande kung oxå men då ligger det väldigt långt tillbaka.

Jag tycker iaf att det är anmärkningsvärt att på 200 år inte finna en endaste gemål som kommer från sverige.

Finns dock en drös svenska älskarinnor och basterd kids

Ockelbo ligger väl i Sverige?
Därför måste Daniel Westling vara den första svenska gemålen på 200 år.

Kungen är faktiskt lika nära släkt med Jean Baptiste Bernadotte (Karl XIV Johan) som med den 1809 avsatte Gustav IV Adolf.
Gustaf V var barnbarnsbarn till J.B. Bernadotte.
Hans fru Victoria av Baden var barnbarnsbarn till Gustav IV Adolf.

Gustaf V var alltså inte ättling till Gustav Vasa, medan samtliga senare generationer är detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Snack utpressare kommer man inte undan genom att betala, inte ens fikusen i tomtemössa.

Har han haft äkta bilder - vilket är synnerligen otroligt - så det nog bara hot om våld som stoppat honom. Kanske har Reinfeldt insett att det är dags att sätta statens mer hemliga och snaskiga händer på detta.
Helt rätt. Efter Haijbyaffären på 30- och 40-talet borde hovet ha lärt sig att det aldrig går att tysta utpressare genom att betala.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Haijbyaffären

Den utpressaren fick minst 100 000:- av hovet. I dagens penningvärde motsvarar det säkert flera miljoner...
Senast redigerad av HälsingeBocken 2011-05-31 kl. 21:52.
Citera
2011-05-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Hovet är i förtroendebranchen.

Huvudmannen ljuger förmodligen. Är svagt begåvad och förstår inte bättre.
Hans hustru har en far som blev rik pga att han var nazist och stal från judar. De sista 15 åren lyfter hon sig årligen. Hon behandlar sin man illa så han söker kärlek på annat håll.
Äldsta dottern blir gravid med Rickard Sjöberg, Aborterar och får ätstörningar.Därefter tar hon sig samman och är den enda som jobbar för brödfödan i kärnfamiljen.
De två yngsta barnen har aldrig gjort ett handtag och lever för att shoppa röka kröka och köra racerbil.

Inte kan väl det vara sant?

Hahaha....Mitt i prick
Är det inte fantastiskt vad det är bra med monarki. Det vore ju förfärligt om man skulle utse vår statschef utifrån kompetens, karisma, talbegåvning mm. Nä tacka vet jag den gamla hederliga inavlade familjen med franskt påbrå som gör ett så himla bra jobb. Jag menar, Nu har ju kungen tränat nästan hela sitt liv på att göra offentliga framträdanden, klippa band och hålla tal. Lik förbannat är han helt värdelös på detta. Hur obildbar kan man vara.
Länge leve republiken Sverige!!!!
Citera
2011-05-31, 22:02
Medlem
XplqTs avatar
Hörde att bilderna redan finns på betalsajt, någon som vet något om det?
Citera
2011-05-31, 22:48
Medlem
perry2s avatar
[quote=Urban-Bjurstedth. Det vore ju förfärligt om man skulle utse vår statschef utifrån kompetens, karisma, talbegåvning mm.!!!![/QUOTE]

http://www.youtube.com/watch?v=wkq1XmY5UlI&feature=BFa&list=PL294529F6B86 B6B9B&index=45

de är så lefvande
Citera
2011-05-31, 23:11
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=wkq1XmY5UlI&feature=BFa&list=PL294529F6B86 B6B9B&index=45

de är så lefvande

Helt fantastiskt så föråldrade dessa ytterligt snälla satirer är. Här har verkligheten helt klart överträffat dikten.
Citera
2011-06-01, 00:18
Medlem
Bluewavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlis
Inget fel att knugen går på porrklubb, det stora felet är att han umgås med polare som har kriminella kontakter.
Hade han varit smart så hade han erkänt och lämnat över omedelbart till Vickan.
Vill näringslivet ha fanskapet som dörröppnare ute i världen får de avlöna patrasket. Våra skattepengar kan användas mer ändamålsenligt än att försörja stroppiga imbecilla lögnare med kriminella vänner.

Det sedvanliga gamla dravlet om skattepengar med differensen att en bondlurk har formulerat sitt kungahat. Grattis
Citera
2011-06-01, 00:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
De två yngsta barnen har aldrig gjort ett handtag och lever för att shoppa röka kröka och köra racerbil.

Glömde du inte nämna en sak där...? Göka ska väl också vara med, kanske...
Citera
2011-06-01, 08:42
Medlem
turbokillens avatar
Var är bilderna från maffiakungen?
Citera
2011-06-01, 09:38
Medlem
Citat:
Monarki i gungning

Kungen har hamnat i ett läge där kriminella personer styr debatten. Det är en ovärdig situation för monarken och drar löje över Sveriges statsskick. Sista kapitlet är inte skrivet.

En politisk kris slutar sällan där den började. När medier konfronterar presidenter och ministrar med besvärande frågor är det sällan uppgifterna i sig som tvingar fram en avgång, utan hanteringen av avslöjandena

Källa: http://www.dn.se/ledare/huvudledare/monarki-i-gungning

Som sagt sista kapitlet är ännu inte skrivet ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in