2010-11-22, 20:34
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Var det bokens syfte att vara ett uppslagsverk över tid, plats och klockslag för fester och kunglig otrohet? Om nu exakt klockslag saknas i boken så tror jag inte att det beror på att den uppgiften inte är känd, utan att det inte var huvudsyftet med boken. Det hade varit intressant om majestätet hade gått i svaromål mot författarna och begärt närmare precision av uppgifterna. Då hade vi fått veta om de känner till den uppgiften eller ej. Men det gör ju inte knugen...

För varje inlägg du skriver ökar antalet rojalister exponentiellt mot antalet tecken du använder.
Citera
2010-11-22, 20:35
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Idiot... Du får det att låta som han begått brott men att han klarar sig på grund av sin åtalsimmunitet.

Att begå äktenskapsbrott är en moralisk handling som inte regleras i brottsbalken.
Om vigsel inte betyder något, varför utför man det då inom det kungliga? Då kunde ju prällen lika gärna dragit av en brakskit så murbruket rasat från väggar och tak i Storkyrkan och efter detta deklarerat att de varit man och hustru.
Citera
2010-11-22, 20:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Idiot! Det finns något som heter moral, men det ordet finns väl inte i ditt vokabulär!

Äktenskapsbrott är inte en brottslig handling reglerad i brottsbalken. Därmed är det inte en kriminnel handling. Det är heller inte ett löfte han har givit varken till dig eller svenska folket. Det har endast givits till hans fru. Därmed kan han bara stå till svars inför sin fru.

Brist på moral är något folk visar upp när de skvallrar och svartmålar någon, utan att ha en enda kontrollerbar källhänvisning.
Citera
2010-11-22, 20:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det enklaste av alla frågor kan ingen svara på
När och var ?

En advokats ledord, var, när och hur. Här har vi ingen plats, ingen tidpunkt och inte heller några kända offer.

Hur ska någon kunna motbevisa detta om denna inte vet vem som avses, när det skedde eller var det skedde.

Hade varit intressant med ett årtal, är det ens uttalat vilket årtionde som avses?
Citera
2010-11-22, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
För varje inlägg du skriver ökar antalet rojalister exponentiellt mot antalet tecken du använder.

Hur uppfylld jag än är av min egen storhet så tror jag nog att Hovnar... förlåt kungen är en större opinionsbildare än jag. Det sätt som han låter sina dumheter exponeras på löpsedlar över världen påverkar nog trots allt mer än mina ord. Än värre är att han enligt er rojalister låter det ske i onödan! Endera är han ett otroget kräk eller så är han en mes som inte står upp för Sverige - det är bara att välja!
Citera
2010-11-22, 21:02
Avslutad
Citat:
En advokats ledord, var, när och hur. Här har vi ingen plats, ingen tidpunkt och inte heller några kända offer.

Hur ska någon kunna motbevisa detta om denna inte vet vem som avses, när det skedde eller var det skedde.

Hade varit intressant med ett årtal, är det ens uttalat vilket årtionde som avses?

Det hade varit intressant att tala om detta om kungen hade blandat in advokater. Nu har han ju som bekant valt att inte göra det. Kungen efterfrågar inte detaljer. Därför förstår jag inte er besatthet av detta. Ert sätt att resonera påminner väldigt mycket om att "Äta kakan och ha kakan kvar". Å ena sidan hyllas kungen för att han inte ger sig i en diskussion om detaljer. Å andra sidan beskyller ni författarna för att inte ge detaljer. Dubbelsmack på den!
Citera
2010-11-22, 21:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det hade varit intressant att tala om detta om kungen hade blandat in advokater. Nu har han ju som bekant valt att inte göra det. Kungen efterfrågar inte detaljer. Därför förstår jag inte er besatthet av detta. Ert sätt att resonera påminner väldigt mycket om att "Äta kakan och ha kakan kvar". Å ena sidan hyllas kungen för att han inte ger sig i en diskussion om detaljer. Å andra sidan beskyller ni författarna för att inte ge detaljer. Dubbelsmack på den!

Och du talar om din egen storhet, och förväxlar enkla samtal med din svagbegåvade charm
Du är inte ens värd att dra skit med , för du är totalt blockerad då det gäller fakta
Du vet inte vad det är för något, tungan hänger och du är yr!

Kallar du anklagelserna HMK fått för detaljer?
Du har inte ett svar på dina anklagelser när hade han sin sk älskarinna?
När va han på festerna? Var va dom?
Du hittar på egna ord dessutom som detaljer, du har inga argument alls
Tomt och öde och varggropen är nära nu!
Citera
2010-11-22, 21:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Inte en enda kontrollerbar uppgift. Författarna var smarta när de skrev boken, de lämnade absolut inga uppgifter som skulle ha gått att kontrollerats.

Det märks verkligen vilka pinsam nivå deras läsare är på som tror allt är sanning.
Citera
2010-11-22, 21:14
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Det var väldigt vad ni grälar om vad som är sant och inte. Glöm inte att kungen redan har bekräftat.
  1. Det hände för länge sedan.
  2. Han har talat med sin familj.
  3. Nu vänder vi blad.

Det vill säga att han står över såna billiga debatter som att diskutera sånt här. Vad vi andra kan dra slutsatser av det. En del tycker att han skämmer ut Sverige. En del tycker han är cool. Osv.

Jag tycker det mest ser ut som att han flabbar hela det svenska folket upp i ansiktet.
'Skit i det här ni! Tycka va fan som helst! Jag är kung! Vad ni än sitter och grälar om. Kom ihåg att jag är här uppe, och ni är fortfarande där nere!'
Citera
2010-11-22, 21:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vår hovnarr till kung har aldrig sålt en bil
Han sålde några stycken till Brunei - men det var förstås innan han befordrades till driftkucku:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter...unei/index.xml
Han kanske skulle försöka sig på att exportera lite mjälla ankbröst, och sedan kunde sonen haka på med en och annan gaffel?
http://www.bild.de/BILD/unterhaltung...il-gustaf.html
Frågan är dock om vår teaterkung har kvar något investeringskapital när all rekvisita är betald:
http://www.bild.de/BILD/unterhaltung...-abdanken.html
Citera
2010-11-22, 21:30
Avslutad
Citat:
Inte en enda kontrollerbar uppgift. Författarna var smarta när de skrev boken, de lämnade absolut inga uppgifter som skulle ha gått att kontrollerats.

Det märks verkligen vilka pinsam nivå deras läsare är på som tror allt är sanning.

"Inte en enda kontrollerbar uppgift"? Det vore intressant att veta vilken typ av uppgifter du vill ha? Förutom namn på källor som skyddas av lagstadgat källskydd, då. Skulle det göra boken mer trovärdig om datum och klockslag för en fest angavs? Och på vilket sätt skulle du kolla den uppgiften?

Författarna må vara smarta men detsamma kan inte sägas om folk i den här tråden.
Citera
2010-11-22, 21:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nu är det någon som har tullat på flaskan. Kom igen när du är nykter och kan prata sammanhängade igen.

Så kan man också svara då man är ställd ,men som sagt du hade inget att komma med i mina enkla frågor.
Så du kanske ska skriva tror istället då

Inga svar än då på var man festade med HMK eller när det skedde
Inte heller när han va på klubb och inte när han är med sina älskarinna
Om jag vore du skulle jag absolut inte sitta här och sprida falska rykten och sprida förtal

Citat:
"Inte en enda kontrollerbar uppgift"? Det vore intressant att veta vilken typ av uppgifter du vill ha? Förutom namn på källor som skyddas av lagstadgat källskydd, då. Skulle det göra boken mer trovärdig om datum och klockslag för en fest angavs? Och på vilket sätt skulle du kolla den uppgiften?

Författarna må vara smarta men detsamma kan inte sägas om folk i den här tråden.

Men fattar du trögt?
Det står inte ens ett årtal i den här sk skandalboken.
Inget som kan kontrolleras, så datum och klockslag va inte begärt här inne
Men kanske önskvärt förövrigt
Året räcker det är det minsta man kan begära

Frågar man huvudkällan från boken den kriminella försupna knarkande serben så har han ingen koll när HMK va på hans klubb
Och det finns på kvällsöppet , bara surfa in och höra vad huvudkällan till boken säger
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-11-22 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in