2011-05-30, 21:26
  #6361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Du är alltså helt ok med att Sveriges statschef går på porrklubb eller svartklubb?

Ja, tyvärr verkar ju många undersåtar resonera såhär och då får man även den representant som man förtjänar. Om kungafamiljen ska få lov att göra lite som de vill hela tiden - vad är då egentligen poängen med monarkin? De åtnjuter fördelar som de flesta vanliga dödliga inte kommer i närheten av, ändå kan man inte ens begära att kungen ska undvika svartklubbar och frottera sig med strippor?
Helt sanslöst.
Carl XVI Gustaf är Sveriges kung och statschef, som sådan har man inget "privatliv" utan man har sin titel 24/7.

Sen kan du vända på steken med: Hur jävla kul är det för Silvia att leva med en sån ointelligent, gubbsjuk man som kungen? Om hon nu är så himla sur eller tråkig, så är det kanske inte så konstigt med tanke på hur han beter sig...

Det märkliga och frustrerande i den här debatten är att fokus enbart hamnat på huruvida det är ok för knugen att gå på porrklubb. I min värld är det inte titeln som är det avgörande för huruvida det är lämpligt eller ej. Jag tycker inte att det är speciellt normalt att vistas i sådana miljöer oavsett titel.
Citera
2011-05-30, 21:27
  #6362
Medlem
twoeggss avatar
varför hacka på calle? han är ju kung, och i och med detta så ingår det att leva loppan och göra lite som andan faller på. vad fan trodde ni? en god representant för sverige? nej han är mannen med makten. mannen som låter huvuden rulla om han inte får sin vilja igenom. precis som vi vill ha det.
__________________
Senast redigerad av twoeggs 2011-05-30 kl. 21:32.
Citera
2011-05-30, 21:29
  #6363
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Sen kan du vända på steken med: Hur jävla kul är det för Silvia att leva med en sån ointelligent, gubbsjuk man som kungen? Om hon nu är så himla sur eller tråkig, så är det kanske inte så konstigt med tanke på hur han beter sig...

Ja, jag hoppas för hennes skull att hon tycker "drottningrollen" varit värd ett liv med C-G. Hon har ju sina barn förstås som hon förhoppningsvis älskar!
Citera
2011-05-30, 21:30
  #6364
Medlem
Grandiosos avatar
Nu har "vördnadsbjudande majestätet" verkligen försatt sig i en potentiellt mycket
farlig situation. Nämligen genom att kategoriskt förneka samröre med folk ur kriminella
kretsar och samma ihärdiga avfärdande är för handen vad det högst komprometterande
bildmaterialet anbelangar. Han har inte förekommit på några skandalösa foton
av det slaget. Aldrig i livet har detta ägt rum att han låtit sig förevigas i några
sådana synnerligen pinsamma situationer.


Knappt att han vet vad en strippklubb är för något. Han kan i vart fall efter synbarligen
mycken tankeansträngning inte påminna sig att han satt foten på nåt ställe som
kvalificerar sig för att fogas in kategorin "mycket tvivelaktig inrättning med män som målgrupp".

Beslås han omsider med lögn i allt detta, ja, då skakar det nog till extra mycket i de
flärdfulla slottsgemaken.

Det skall onekligen bli intressant att följa den vidare utvecklingen i historien om
"Pilske män och deras bravader"....
Citera
2011-05-30, 21:39
  #6365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Ja, jag hoppas för hennes skull att hon tycker "drottningrollen" varit värd ett liv med C-G. Hon har ju sina barn förstås som hon förhoppningsvis älskar!

Hehe, var du ironisk nu? Hennes barn har inte gett henne en enda anledning att vara vare sig stolt eller nöjd. Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Utan sitt socialbidrag skulle de bo i en skokartong på motorvägen. Viktoria är väl den som har mest potential att utföra ett enklare jobb.

Värd eller kanske värdigt. Det är inte värdigt att ha en man med hans böjelser. Bara för att man råkar vara man betyder inte det per automatik att alla har knugens snedvridna värderingar.

Det finns faktiskt en hel del män som har tillräckligt med självrespekt och moral för att inte sänka sig till knugens nivå.
Citera
2011-05-30, 21:53
  #6366
Medlem
Uriah.Heeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Det var ju längesedan man såg någon må så illa, jag trodde på fullt allvar (mellan skrattanfallen) att karln skulle börja gråta vid flera tillfällen. Han såg ut att må riktigt illa. Och de där små nigningarna han gör, kan ingen be honom a) stå stilla b) inte flacka med blicken c) producera sammanhängande meningar och d) knipa igen när han lämnat ett svar. Som det är nu fortsätter han ju svamla och snurra in sig TOTALT, och reportrarna har ju vett nog att låta fanskapet pladdra på. Mannen är en KATASTROF, tamigfan. Hur är det möjligt att vara så korkad? Hur?

Btw, var det någon som såg Carl-Philips intervju i tv för några år sedan, när han fyllde 25 eller vad det nu var. Äpplet faller inte långt från trädet om man säger så. Jag skäms över att det ens är möjligt att vara så djävla korkad, framförallt med den träningen som de där mupparna rimligen borde få.

Håller helt med. Visst, man är oskyldig tills man kan bevisa motsatsen, men hela denna intervju gjorde ju inte att jag känner att kungen är helt oskyldig. Har inte hovet coachat kungen innan han skulle delta i denna intervju? Bertil Ternert borde få sparken med omedelbar verkan. Kalla in Tarras- Wahlberg så hon kan medieträna kungen & co. Kungen har ju aldrig varit känd som en stor talare, men om han vore så oskyldig och ovetande som han påstår, skulle det inte vara lätt att säga bestämt "nej" till alla anklagelser. Om han är oskyldig är han utsatt för förtal och då borde det inte vara svårt för honom eller hovet att försvara kungens heder. Men om han nu har ljugit och det visar sig att han har varit på stripp- och porrklubbarna i Sverige, Ungern och USA och han har känt till bästisens Lettström agernade och förehavanden med Webb och Markovic, vad blir följderna av det ?
__________________
Senast redigerad av Uriah.Heep 2011-05-30 kl. 22:20.
Citera
2011-05-30, 21:57
  #6367
Medlem
Grus-Kalles avatar
Vad har vi lärt oss idag?

- Bilderna är inte komprometterande för kungen, om de över huvud taget fortfarande finns/någonsin har funnits.

- Kungen är pressad av all uppmärksamhet, men har gett otvetydiga svar som han aldrig skulle våga ljuga om.

- Mille Markovic försökte en fuling och den gick inte hem; Ingen ville köpa bilderna för att publicera/inte publicera dem.

Nära ögat kanske, men ingen lång brun tobakskorv som man hade kunnat röka...bladet har vänts på riktigt den här gången.
Citera
2011-05-30, 21:57
  #6368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Hehe, var du ironisk nu? Hennes barn har inte gett henne en enda anledning att vara vare sig stolt eller nöjd. Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Utan sitt socialbidrag skulle de bo i en skokartong på motorvägen. Viktoria är väl den som har mest potential att utföra ett enklare jobb.

Värd eller kanske värdigt. Det är inte värdigt att ha en man med hans böjelser. Bara för att man råkar vara man betyder inte det per automatik att alla har knugens snedvridna värderingar.

Det finns faktiskt en hel del män som har tillräckligt med självrespekt och moral för att inte sänka sig till knugens nivå.
Bra skrivet. En riktig man beter sig inte som ett svin. Inga middagar och guldskedar i världen hade fått mig att sätta mig i sån här situation. Hon förnedrar sig själv att ha ett sånt luder till karl. Att skämma ut sig så här när man har allas ögon på sig är en bedrift av större skala. Obegripligt vad man kan göra för att få det man pekar på. Skadligt faktiskt men det fattar inte korkskallarna.
Citera
2011-05-30, 22:02
  #6369
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Här har ni den snart legendariska TT-intervjun med Kalle Anka. Ett tidsdokument för vår eftervärld om hur en statchef försökte gripa efter ett sista halmstrå för att sanningen inte skulle uppdagas. Kalle Anka är och förblir Sveriges svar på Richard Nixon.

Se http://svtplay.se/v/2441210/se_hela_intervjun_med_kungen

Men fy tusan vad skyldig han ser ut!

Däremot gör han ett förvånansvärt bra jobb när han slingrar sig ur frågorna. Visserligen låter journalisten honom komma undan litegrann, utan att ställa jobbiga följdfrågor, men jag är lite imponerad. Det får mig att undra om hela intervjun är helt stagad?

Lite mer professionella kommentarer till intervjun.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kungens-uttalanden-uppror-forfattare_6208751.svd

Det ska bli intressant när Knugen beslås med den första lögnen han gav i den här intervjun.
__________________
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2011-05-30 kl. 22:11.
Citera
2011-05-30, 22:25
  #6370
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Det märkliga och frustrerande i den här debatten är att fokus enbart hamnat på huruvida det är ok för knugen att gå på porrklubb. I min värld är det inte titeln som är det avgörande för huruvida det är lämpligt eller ej. Jag tycker inte att det är speciellt normalt att vistas i sådana miljöer oavsett titel.

Så sant.

Tyvärr tycks inte alla resonera likadant vilket säger en hel del om moralen hos de som försvarar eländet. (På fb är dessvärre ordet "moral" ofta ett skällsord bland människor som inte fattar bättre.)

Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Ja, jag hoppas för hennes skull att hon tycker "drottningrollen" varit värd ett liv med C-G. Hon har ju sina barn förstås som hon förhoppningsvis älskar!

Priset har ju onekligen varit högt...
Det är nästan så att man hoppas att den gamla skrönan som gör gällande att Roger Moore är far till Madeleine är sann.
Då utjämnas ju balansen något... (dock så är otrohet fortfarande fel)
Citera
2011-05-30, 22:29
  #6371
Medlem
Skatteskolks avatar
Jag kan inte påstå att jag varken blev imponerad eller övertygad av hans svar.

Jag vet en som är barndomsvän med Sillan, så han har ju träffat knugen med flera gånger så klart. De har även varit hemma hos honom och Säpo satt utanför. Han borde nog hört ett och annat, men han skulle inte säga ett pip. Fan!

Skatteskolk
Citera
2011-05-30, 22:32
  #6372
Medlem
perry2s avatar
I dag har Dyslektikern satt sig i en rävsax han inte kommer ur.

-Varför skulle en mångårig vän gå till en kriminell fd sexklubbsägare och försöka få undan komprimenterande bilder, om inte knugen var rädd för dessa bilder?

-Varför vände han blad i älgjaktsskogen, om inte muslukten suttit på hans fingrar?
-Varför ljuga om att han bara sett kvinnoben på en varite i Paris?

Kungen gör felet att svara för detaljerat, han ger journalisterna för mycket att gräva i.

Håller med kvällpressen, tvinga ut Carl-Philip och Madde till ett fas3 jobb, de har varit arbetslösa länge nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in