Kungen avfärdar helt uppgifterna om att det kan finnas bilder på kungen som är känsliga och som den tidigare kriminelle Mille Markovic säger sig ha.
TT: Enligt kungen, kan det finnas komprometterande bilder på kungen i sådana sammanhang?
– Nej, det kan det faktiskt inte finnas. Och sedan är det svårt att kommentera något som man inte sett och som ingen annan har sett heller.
Kungen har heller ingen uppfattning om varför hans vän Anders Lettström försökt få veta via kriminella vilket material Markovic har?
– Nej, så som jag sade tidigare så har jag inte talat med honom i närtid. Han har sitt. Jag styr inte över honom - och det får stå för sig. Det är bara tråkigt, att han haft dåligt omdöme och kommit i kontakt med fel grupp av, ja, ska vi kalla dem för vissa kriminella grupper.
Kungen säger sig inte ha varit på klubbarna Gold club i Atlanta 1996 eller Carat club i Bratislava 2008, vilket uppgifter finns om i boken Den motvillige monarken. Kungen vet heller inte varför så många vittnen talar om besöken.
– Tyvärr alltså, det är väl många människor som besöker de här klubbarna, och som inte alltid har möjlighet att hålla reda på vilka som är där och som inte är där.
Källa:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4531732