2011-05-19, 18:56
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Precis. Jag skulle vilja säga att den var klockren, blytung och helt igenom sann. Att maktens människor förnekar det in absurdum hör liksom till spelet.

Ja, du Testa. Vi vet att du ser gigantiska konspirationer lura bakom varje hörn. Det förvånar mig inte alls att du betraktar Stieg Larssons böcker som verklighetsbeskrivningar. Hur känns det att leva med en så skruvad världsbild?

Nu hör det ju till saken att ingenstans framgår det att det skulle vara kungen som setts med småpojkar, så jag har lite svårt att förstå vad det påståendet har i denna tråd att göra. Det handlar ju inte om kungen utan om hans vänner. Och ingen av dem är, såvitt jag vet, någon som kan betraktas som makthavare. Det handlar ju i själva verket om väldigt banala personer; en bilhandlarson, en nattklubbsägare och en "affärsman" som driver nåt jävla parkeringsgarage. Makthavare??? Pffft...!
Citera
2011-05-19, 18:57
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Yep, det verkar vara så att det som tidigare beskrevs som någon sorts slaskjournalistik ändå visar sig vara dagens sanning.

Så dyker 2006 upp. Vad ska man säga? Inte heller din inställning förvånar mig.
Citera
2011-05-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Så dyker 2006 upp. Vad ska man säga? Inte heller din inställning förvånar mig.

Men om kungahuset tycker att svenska deckare ger en dålig bild av Sverige utomlands.
Vad ska man då säga om kungahusets alla skandaler, senast kungens otrohet och fyllefester?
Citera
2011-05-19, 19:43
Medlem
någon som såg 19 nyheterna på 4an?

en reporter fick se bilderna som det talas så mycket om. kommentarerna kring bilderna av reporten och han som har bilderna var ganska spännande..
Citera
2011-05-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Ja, du Testa. Vi vet att du ser gigantiska konspirationer lura bakom varje hörn. Det förvånar mig inte alls att du betraktar Stieg Larssons böcker som verklighetsbeskrivningar. Hur känns det att leva med en så skruvad världsbild?

Nu hör det ju till saken att ingenstans framgår det att det skulle vara kungen som setts med småpojkar, så jag har lite svårt att förstå vad det påståendet har i denna tråd att göra. Det handlar ju inte om kungen utan om hans vänner. Och ingen av dem är, såvitt jag vet, någon som kan betraktas som makthavare. Det handlar ju i själva verket om väldigt banala personer; en bilhandlarson, en nattklubbsägare och en "affärsman" som driver nåt jävla parkeringsgarage. Makthavare??? Pffft...!

Jag har inte fört något konspirationsteoretisk resonemang. De är du som nämner ordet konspiration. Däremot så kan man konstatera (om man nu har alla hjärnceller i behåll) att Stig Larssons Sverigebild stämmer f-n så mycket bättre överens med sanningen än den blåblodiga kungafamiljens och dess bisarra anhangs snedvridna bild av ett Sverige som är helt ur tiden. Vidare så är det kungens s.k. vänner som uppenbarligen är oroade över eventuella bilder på småpojkar. I övrigt så tycker jag att du kan titta på TV4:as och Johan Stambros försök att få en intervju med AL på Arlanda tidigare ikväll. Det intervjuförsöket kommer att gå till historien som ett belysande exempel på hur man INTE ska agera om man råkar hamna i ett "mediedrev". Pinsamt är bara förnamnet.

Se och hör hur på TV4:as Johan Stambro reagerar när han får se en del av bilderna. http://www.nyheterna.se/1.2144864/2011/05/19/kungavanner_ville_kopa_hans_tystnad
Citera
2011-05-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nignetgaar
någon som såg 19 nyheterna på 4an?

en reporter fick se bilderna som det talas så mycket om. kommentarerna kring bilderna av reporten och han som har bilderna var ganska spännande..

Ja, men jag är inte alls förvånad. Det var väntat.
Citera
2011-05-19, 19:58
Medlem
TV4 är ju inte direkt kända för att ha objektiva nyheter. Bilderna kan vara gjorda i photoshop.
Citera
2011-05-19, 19:58
Medlem
man tycker ju att AL hade sagt att han gärna svarade på frågor skriftligen eller nåt, istället för att bara promenixa vidare och le...
Citera
2011-05-19, 20:00
Bannlyst
Är denna 'Mille' brorsa med Joe Pesci eller? Jävligt lika varandra men seriöst hur klär sig människan?
Citera
2011-05-19, 20:18
Medlem
GLYKOZs avatar
Det intressanta i mina ögon är vilka kända kvinnor som förekom på bilderna,A**a L***Marker o Ca**lla Hen**ark som låg o körde dubbeldildo kanske!?
Citera
2011-05-19, 20:30
Medlem
kek123s avatar
Hörde på radion att det ska finnas bilder på att kungen besökt strippklubb... Någon som vet nåt mer eller sitter på bilder?
Citera
2011-05-19, 20:40
Medlem
Citat:
Vi kan inte ha en statschef som har sådana vänner. Ekoredaktionen intervjuade Anders Lettström tidigare i dag om hans kontakter med Milan Sevo och hans kumpaner. Han förnekade allt samröre. Men det fanns, tråkigt nog för både kungen och Lettström, bandinspelningar från ett möte med en av Sevos hejdukar. Man hörde Lettström förhandla om priset för tjänsten. Därefter intervjuades en annan av kungens nära vänner, mångmiljonären Anders Philipson. Han bekräftade att Lettström hade åtagit sig att försöka få personer som medverkat i boken att dementera de uppgifter de lämnat. Plötsligt stod scouten Lettström där med neddragna byxor.
Källa: http://www.newsmill.se/artikel/2011/05/19/vi-kan-inte-ha-en-statschef-som-har-s-dana-v-nner
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna?title=tv4nyheterna_konfronterar_anders_l ettstrom&videoid=1648670
Hur kommer detta att sluta ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in