2005-10-04, 14:08
  #433
Medlem
Skulle kungafan med tolv egna slott behöva ta in på lopphotell för att bonka på? Och varför just Grand? Om någon enda människa såg honom fnatta ut i korridoren på jakt efter is eller en kvällsgrogg skulle ju skvallret nå oanade proportioner.

Nä... jag är skeptisk till sådana rykten.

Däremot tycker jag det hedrar kungen - om ryktena är sanna - att det handlar om vuxna kvinnor. Kungens kompisar, de satans p-d*f-l*rn-, är ju tillsammans med kvinnor som med nöd och näppe passerat 18... d e borde hängas ut på sådana här sidor.
Citera
2005-10-04, 17:22
  #434
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alzheimer
Skulle kungafan med tolv egna slott behöva ta in på lopphotell för att bonka på? Och varför just Grand? Om någon enda människa såg honom fnatta ut i korridoren på jakt efter is eller en kvällsgrogg skulle ju skvallret nå oanade proportioner.

Nä... jag är skeptisk till sådana rykten.

Däremot tycker jag det hedrar kungen - om ryktena är sanna - att det handlar om vuxna kvinnor. Kungens kompisar, de satans p-d*f-l*rn-, är ju tillsammans med kvinnor som med nöd och näppe passerat 18... d e borde hängas ut på sådana här sidor.

Precis ! och inte att glömma att han har tillgång till ett otal båtar ,enkelt att smussla om bord A**a. L och C****** .H,tillsammans med 2 totalt lojala livvakter med tystnadsplikt ,och sedan åka ut på öppet hav ,långt från alla kameror och nyfikna ögon ,och sedan : bonka -bonka

Tycker Knugen gör helt rätt ! vad har han att se fram i mot hemma i "skräcködlornas dal" ?
Citera
2005-10-04, 21:37
  #435
Medlem
Pastor Sulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad

Tycker Knugen gör helt rätt ! vad har han att se fram i mot hemma i "skräcködlornas dal" ?

Brrrrrrrrr, ja!

Tänk dig hennes lenaste kommandoröst:

- Carl Güstaf, willst du inte krüpa ner hos lilla mig?
Citera
2005-10-04, 23:20
  #436
Medlem
Vilka är dessa "Ajje" och "Noppe" eller vad de kallades som nämns i tråden som kungens polare? Är inte så påläst i ämnet...
Citera
2005-10-05, 01:42
  #437
Medlem
Thomas_LAs avatar
Aje är Aje Philipson, son till (Mercedes-)Märtha Philipson, som dog för några år sedan. Snorrik, med svenska mått mätt, tack vare ärvda pengar. Aje var gift med unga söta toppmodellen Gisela Schöön i många år, och Grethe Philipson förstås, innan han träffade sin nuvarande TV-hallåa.

Noppe är Noppe Lewenhaupt, godsherren som var gift med Grynet Mollvig tidigare. En glad och kul prick som numera driver medlemsbaren "Noppes" brevid Riche på Östermalm.
Citera
2005-10-05, 14:22
  #438
Medlem
Är de där debila bebisnamnen deras riktiga namn eller någon form av smeknamn/öknamn?
Citera
2005-10-05, 15:21
  #439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Precis ! och inte att glömma att han har tillgång till ett otal båtar ,enkelt att smussla om bord A**a. L och C****** .H,tillsammans med 2 totalt lojala livvakter med tystnadsplikt ,och sedan åka ut på öppet hav ,långt från alla kameror och nyfikna ögon ,och sedan : bonka -bonka

Kan tänka mig hans majestät knugen ståendes på mellandäck, i kommendörshatt och inget annat, kommenderande Lindmarker att doppa ansiktet djupt i den Henemarkska lurvfittan. Det vore något.
Citera
2005-10-05, 15:53
  #440
Medlem
De där namnen... Aje och Noppe och så vidare... är en slags överklass-öknamn som var och varannan av dem faktiskt har... fullt frivilligt.

Kommer sig av att namnskicket är lite inavlat, sålunda kan Claës-Gustaf von Finkel(fingerat namn) vara son till Claës-Hubert von Finkel vars bror Claës-Gustaf von Finkel har en son vid namn Claës-Hubert von Finkel.

När Claës-Gustaf (son till Claës-Hubert) hittar vickevire och släppt tjänstekvinnorna länge nog för att hitta en acceptabel kvinnlig bördskamrat och börjar avla officiellt kommer hans son att döpas till Claës-Hubert (för att hedra farfar och farbror) och då Claës-Hubert, son till Claës-Gustaf, bekämpar sina homoerotiska böjelser tillräckligt länge för att producera en arvtagare tillsammans med något anorektiskt Djursholmsragg kommer den sonen, för att hedra farfar och farbror, att döpas till Claës-Gustaf.

Med andra ord kan vi ha sex personer i tre generationer som har två namn, enligt följande:

Claës-Gustaf får sonen Claës-Hubert som får sonen Claës-Gustaf.
Claës-Hubert får sonen Claës-Gustaf som får sonen Claës-Hubert.

För att det inte ska bli helt omöjligt för släkten att hålla reda på alla... som synes kan det mycket väl röra sig om sex levande personer av samma släkt som är söner, sonsöner, fäder, farfäder, farbröder etcetera med varandra... och för att inte gröta till släktträffarna tilldelar man redan i späd ålder gossarna små synnerligen jönsiga smeknamn som för barn av icke-överklass skulle ses som synnerligen vanhedrande men för dessa små Lundsbergsaspiranter är en social nödvändighet.

Claës-Gustaf (Nutte) får sonen Claës-Hubert (Boj-Boj) som får sonen Claës-Gustaf (Fluffy)
Claës-Hubert (Mumme) får sonen Claës-Gustaf (Hulky) som får sonen Claës-Hubert (Lappe)

Alltså kan tjocka släkten prata om sina släktingar utan att trassla in sig i förklaringar om vem som är släkt med vem, far till vem, bror till vem och så vidare.
Ett utmärkande drag hos adeln och överklassen är för övrigt förmågan att hålla mycket komplicerade släktkartor i huvudet.

Enkelt? Nä inte alls... Men vem har sagt att det ska vara enkelt?
Citera
2005-10-05, 15:57
  #441
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviLGH
Är de där debila bebisnamnen deras riktiga namn eller någon form av smeknamn/öknamn?

Det är smeknamn. Aje brukar vara smeknamn för de som heter Anders. Noppe vet jag inte riktigt, Niklas kanske..
Citera
2005-10-05, 16:51
  #442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alzheimer
De där namnen... Aje och Noppe och så vidare... är en slags överklass-öknamn som var och varannan av dem faktiskt har... fullt frivilligt.

Kommer sig av att namnskicket är lite inavlat, sålunda kan Claës-Gustaf von Finkel(fingerat namn) vara son till Claës-Hubert von Finkel vars bror Claës-Gustaf von Finkel har en son vid namn Claës-Hubert von Finkel.

När Claës-Gustaf (son till Claës-Hubert) hittar vickevire och släppt tjänstekvinnorna länge nog för att hitta en acceptabel kvinnlig bördskamrat och börjar avla officiellt kommer hans son att döpas till Claës-Hubert (för att hedra farfar och farbror) och då Claës-Hubert, son till Claës-Gustaf, bekämpar sina homoerotiska böjelser tillräckligt länge för att producera en arvtagare tillsammans med något anorektiskt Djursholmsragg kommer den sonen, för att hedra farfar och farbror, att döpas till Claës-Gustaf.

Med andra ord kan vi ha sex personer i tre generationer som har två namn, enligt följande:

Claës-Gustaf får sonen Claës-Hubert som får sonen Claës-Gustaf.
Claës-Hubert får sonen Claës-Gustaf som får sonen Claës-Hubert.

För att det inte ska bli helt omöjligt för släkten att hålla reda på alla... som synes kan det mycket väl röra sig om sex levande personer av samma släkt som är söner, sonsöner, fäder, farfäder, farbröder etcetera med varandra... och för att inte gröta till släktträffarna tilldelar man redan i späd ålder gossarna små synnerligen jönsiga smeknamn som för barn av icke-överklass skulle ses som synnerligen vanhedrande men för dessa små Lundsbergsaspiranter är en social nödvändighet.

Claës-Gustaf (Nutte) får sonen Claës-Hubert (Boj-Boj) som får sonen Claës-Gustaf (Fluffy)
Claës-Hubert (Mumme) får sonen Claës-Gustaf (Hulky) som får sonen Claës-Hubert (Lappe)

Alltså kan tjocka släkten prata om sina släktingar utan att trassla in sig i förklaringar om vem som är släkt med vem, far till vem, bror till vem och så vidare.
Ett utmärkande drag hos adeln och överklassen är för övrigt förmågan att hålla mycket komplicerade släktkartor i huvudet.

Enkelt? Nä inte alls... Men vem har sagt att det ska vara enkelt?

Hehehehe
Citera
2005-10-05, 17:08
  #443
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Tycker Anna är en verklig snygging!

Herregud om dem nu haft en affär ,so what! ,Om knugen lyckat belägra Anna så är han bara att gratulera ,finns säkert 100 000 män i Svea som skulle ge sin högra arm för att ha en affär med henne.

Anna:En verklig snygg kvinna ,som alltid är lika trevlig i rutan ,OM hon nu haft en affär med knugen borde hon väl se detta som en fjäder i hatten ,finns säkerligen massor av kvinns som skulle vilja göra likadant .

Däremot kan jag förstå att hon reagera på att hennes egen arbetsgivare går ut med detta.

Men det har redan varit uppe nånstans i forumet hur det låg till med Anna. Hon bor granner med kungens chaufför. Tydligen har han vid ett par tillfällen skjutsat Anna till jobbet i knugens limpa varvid ryktet uppstod. Tyvärr är det nog inte roligare än så. Huruvida chauffören och Anna hade något är en mycket mer ointressant historia....
Citera
2005-10-05, 17:31
  #444
Medlem
Sakupplysning: "Noppe" heter Carl Adam Göstasson Lewenhaupt.

Smeknamnen kan ha bäring på deras dopnamn, men det vanliga är att de faktiskt inte har det. Jämför smeknamnen i Wallenbergsfären... Poker, Husky etcetera etcetera... Ingen som helst bäring på dopnamnen.

Tilläggas bör att Carl Gustaf Folke Hubertus faktiskt fick smeknamnet "Tjabo". Som Tjabo var han ju också känd när han trampat ur begreppet "Lillprinsen"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in