2010-11-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Så förbannat patetiskt så man kräks. Antar Kungens barn sitter och skrattar högt åt det ihopvridna skvallret om sin far. Silvia, som vetat om detta i 30 år, ler nog också vid tanken.

Självklart ska tidningar som dessa, som är 10 gånger värre än FB:s värsta skvallerkärringar, sälja lösnummer på sina direkt lögnaktiga rubriker.

Står det verkligen någonstans i boken att kungen har deltagit i vilda sexorgier?

Jisses. Där rök deras inbjudningar till kungafamiljens evenemang och pressmöten.

Hänt Extra har ju sagt att de kommer inte att ha något om boken då deras läsare inte vill se sånt.

Se och Hör kan fläska på med allt möjligt då hovet sällan dementerar deras innehåll ändå

Svensk Damtidning vill ha en hyfsad relation till hovet och kanske tänjer lite grand på gränsen nu
Citera
2010-11-10, 18:36
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur vet du det, att det är språket som brister, och inte hans sätt att föra en konversation på.

Jag har hört honom uttala sig i en intervju på engelska för kanske 15 år sedan och den skötte han bra.

Ja, nu vet ju inte jag vad du tycker är acceptabel engelska men jag har varit närvarande lite då och då rent privat när han pratat med icke-svenskar, och det är en katastrof.

Hans språkbruk både på svenska och engelska blir f.ö. sämre när han är full - inte blir han mer pratglad inte, utan tvärtom tystare och "mumlig" så ingen jävel begriper vad han säger.
Citera
2010-11-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
Ja, nu vet ju inte jag vad du tycker är acceptabel engelska men jag har varit närvarande lite då och då rent privat när han pratat med icke-svenskar, och det är en katastrof.

Hans språkbruk både på svenska och engelska blir f.ö. sämre när han är full - inte blir han mer pratglad inte, utan tvärtom tystare och "mumlig" så ingen jävel begriper vad han säger.

Det stämmer. Jag var med vid invigningen av Sverigehuset i Washington för ca 4 år sedan. Han räddades av "hovfunktionärer" eller vad dom nu tituleras...alla som skulle hälsa på kungen och drottningen ställdes på led och sedan ropades respektive namn upp med en (dunk i golvet medels en stav, eller vad det nu var). Jag tilltalade kungen, vilket man inte fick, vilket fick honom att se ut som en spratteldocka. Han for ut med armar och ben-spratteldocka... Vad jag sa...det tänker jag inte berätta här...
Citera
2010-11-10, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Men om kungen nu har varit otrogen har då hela Sverige med det att göra? Är det inte en sak mellan honom, Silvia, hans eventuella sängkamrater och kungabarnen?

Visst, otrohet är förkastligt men har kreti och pleti med detta att göra?

Om han hade haft en trogen älskarinna i alla år som han skött diskret så hade det varit en affär mellan honom o Silvia. Men att mer eller mindre öppet ha älskarinnor som missbrukaren Camilla Henemark o div lösa kontakter öppnar ju upp för utpressning av Sveriges statschef.

Anta att en organisation som ville att knugen skulle tala väl för deras sak eller hjälpa dem fram i div sammanhang hade sett till att dokumentera knugens snuskeri genom t ex filmning eller avlyssning och sedan hotat med publicering. Tänk vilken makt en sådan organisation skulle kunna få. Även om inte knugen har någon reell makt så har han ju en mycket stor informell makt.

Så NEJ - knugens otrohet är inte bara en sak mellan honom o Silvia.

EDIT: Hur vet vi att detta inte har inträffat?
Citera
2010-11-10, 19:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Dom kanske har andra uppgifter. Svensk damtidning t ex kallar sig den kungliga damtidningen. Sin hemsida kallar dom den kungliga webben. Dom sitter nog på rätt mycket info och dom dömer inte ut boken, dom ifrågasätter den inte ens.

Hos vem tror du deras sympatier ligger, Knugen eller Silvia och barnen?

Är det en manlig eller kvinnlig chefredaktör?
Citera
2010-11-10, 19:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
Nja, hans tal i Ericsson Hall vid regerings middag innna bröllopskonserten var ju horribelt i sitt stakande. Om du hittar bilderna, titta på Tolgfors som sitter och har ett hånflin i ansiktet under hela talet.

Citat:
Ursprungligen postat av badabing10

Kanske den intervju jag såg var redigerad.
Citera
2010-11-10, 20:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Lalajlaj skrev
Är det en manlig eller kvinnlig chefredaktör?

Kvinnlig, Karin Lennmor. Bild finns här: http://svenskdam.se/etikett/svensk-damtidning-chefredaktor/
Citera
2010-11-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om han hade haft en trogen älskarinna i alla år som han skött diskret så hade det varit en affär mellan honom o Silvia. Men att mer eller mindre öppet ha älskarinnor som missbrukaren Camilla Henemark o div lösa kontakter öppnar ju upp för utpressning av Sveriges statschef.

Anta att en organisation som ville att knugen skulle tala väl för deras sak eller hjälpa dem fram i div sammanhang hade sett till att dokumentera knugens snuskeri genom t ex filmning eller avlyssning och sedan hotat med publicering. Tänk vilken makt en sådan organisation skulle kunna få. Även om inte knugen har någon reell makt så har han ju en mycket stor informell makt.

Så NEJ - knugens otrohet är inte bara en sak mellan honom o Silvia.

EDIT: Hur vet vi att detta inte har inträffat?

Jo, det kan jag i och för sej hålla med om. Och jag är förmodligen inte den rätta att yttra mig heller i och för sej. Lät fingrarna löpa lite väl snabbt över tangentbordet där.
Citera
2010-11-10, 20:47
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
På Älvsnabben fick han tydligen arbeta och kämpa och vad jag förstår så gillade han den tiden. Jag tycker det låter rätt spännande och skoj med en världsomsegling på ett örlogsfartyg. Undrar om kungen var en dem som fick gonorré?

Jag skummade igenom kapitlet igen för att se om det fanns någon ledtråd. Men sådant faller antagligen under allmän sekretess, så det får vi inte veta. Jag kan tänka mig att Knugen fick lite specialundervisning, eftersom han för att säkra monarkins överlevnad, (dvs monarkins främsta uppgift), inte får bli steril.

Det fanns i alla fall en hamn som var särskilt ökänd för att sprida gonorre. Däremot fanns det inget som säger att det fortsatte att spridas på själva båten.
Citera
2010-11-10, 20:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Men det innebär att han alltså klarar av att läsa texten ganska bra? Jag har själv dyslexi, och använder av det själet aldrig ordagranna manus när jag håller tal.

Du är väl en bättre talare än Knugen gissar jag. Hans bröllopstal tjänar som ett bra exempel. Är det något tal han borde ha övat in ordentligt är det väl det. Stod där och fumlade med sina lappar, och klarade knappt av att läsa det innantill. Det kan jämföras med Olle Westlings tal. Han var oerhört nervös med gjorde bra från sig.
Citera
2010-11-10, 21:07
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
–Det är inte bara så att alla kan redigera.
Alla kan också kontrollera vad andra redigerar. Att återställa ett fel är lättare än att skapa det.

Klotter och annat trams avverkas inom 15 minuter

http://swedish-wikipedia.wiki-site.com/k/%C3%A4/l/Wikipedia~K%C3%A4llh%C3%A4nvisningar_1597.html#Oli ka_typer_av_k.C3.A4llor

Vad är det här för dravel! Nu ser du till att plocka fram hans meritlista som är relevant för att bli amiral. När jag nu enligt dig har en amöbas intelligens, samtidigt som du höjer Knugens kompetens till skyarna, är det upp till bevis nu!

Du krävde tidigare bevis av en annan skribent för att han åkt på en räkmacka genom sin utbildning. Du fick svaret att han inte tentat en enda poäng vilket du ignorerade.

Apropå räkmacka och särbehandling, så fick jag lära mig att Knugen är för fin för att skala räkor själv. Han använder i stället en adjutant för det ändamålet, och som dessutom gör i ordning en liten smörgås åt honom. Han glider inte bara på räkmackan, han låter andra göra den också.
Citera
2010-11-10, 21:34
Medlem
Jag tycker knugen ska få knulla runt hur mkt han vill utan att nån bryr sig..
Några friheter ska han väll endå få ha för an är ju trots allt en kung
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in