Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag trodde alla rojalister har skrivit här att stödet har ökat. Men vad är det här?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/bara-halften-vill-ha-kvar-kungen-1.1216982
Det här är ett resultat som ofta kommer fram när barnen blir vuxna, och den gamle kungen eller drottningen betraktas som en gammal stofil. Direkt kan jag påminna mig England och Norge, men samma debatt har säkert förts i andra länder. Knugen kommer aldrig att abdikera. Blir han för skröplig för att klippa band och dela ut medaljer får Hakan vicka. (He!) Patetiskt egentligen att tänka sig att en senil gammal gubbe som varken ser eller hör ska vara statschef.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/bara-halften-vill-ha-kvar-kungen-1.1216982
Det här är ett resultat som ofta kommer fram när barnen blir vuxna, och den gamle kungen eller drottningen betraktas som en gammal stofil. Direkt kan jag påminna mig England och Norge, men samma debatt har säkert förts i andra länder. Knugen kommer aldrig att abdikera. Blir han för skröplig för att klippa band och dela ut medaljer får Hakan vicka. (He!) Patetiskt egentligen att tänka sig att en senil gammal gubbe som varken ser eller hör ska vara statschef.
Titta på grafen. Det är inte så att avskaffandestapeln blivit större, för där har det också sjunkit från 19 till 17 %. Det är antalet osäkra som ökat.
Det finns två typer av monarkister: Hardcore som inte bryr sig om innehavaren av ämbetet utan anser det vara det optimala och sen finns det version nr 2. Version nr 2 som jag tillhör är snarare Victoriaister än riktiga monarkister. Vi skulle nog glida över på avskaffa monarkigruppen om Victoria försvinner ur tronföljden och Carl-Philip blir tronföljare. Jag går egentligen bara och hoppas att kungen abdikerar el på annat sätt försvinner från tronen så att man får se Victoria bli drottning. Jag undrar om hovet inser detta dilemma
Hade vi haft Carl-Philip som tronföljare tror jag att stödet varit ännu mindre.
Engelsmännen är för konservativa för att införa republik iaf innan 2100. Där är väl snacket snarare att Charles ska abdikera som tronföljare till fördel för William. Någon som vet hur stödet är i Norge och Danmark?
Maddes struliga liv och Carl-Philips fotogeniska flickvän gör ju många tveksamma av förståeliga skäl.

Det fan behöll 16 mille av ap-anaget!