2010-11-05, 21:58
  #3541
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Jag hoppas du inte blir besviken när jag påstår att det inte finns någon stark validitet eller reliabilitet i din datainsamling.
Inte alls. Tyck och tro precis vad du vill.
Citera
2010-11-05, 21:58
  #3542
Medlem
leys avatar
Ja visst,
glömmer inte när vi låg i em bivack i överLuleå-........
Citera
2010-11-05, 21:59
  #3543
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Alright, man kan vara fanatisk och man kan vara mindre fanatisk.

Jag är inte fanatisk. Jag förväntar mig däremot stringenta resonemang kring påståenden.
Citera
2010-11-05, 22:02
  #3544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Japp! Kungen, Noppe, Pysse, Coco, Bobbo, Skalman, Gnutten, Goliat m.fl. (hädanefter benämnda de kriminella fjollorna) borde anordna en offentlig pressträff med sina döttrar/söner och den sönderopererade tyskan och förklara hur de tänkte när bestämde sig för att utnyttja och förbruka unga kvinnor sexuellt, som sedan psyk- och sjukvården har fått ta hand om. Det kommer de kriminella fjollorna dock inte att göra eftersom de saknar både moral, vett, sans och stake. Det sist nämnda låter jag vara osagt eftersom det säkert kan funka om de trycker i sig lite Göran Lindberg-Viagra.

Sammanfattning: Jag har ingenting övers för de kriminella fjollorna. De borde fjättras på Sergels torg för allmän beskådan under 48 timmar och därefter rådbråkas och steglas under folkets jubel. Helst av allt skulle jag personligen vilja möta dem en efter en med bara knytnävarna. Men det är väl att begära för mycket. Kriminella fjollor brukar ju inte våga sig på sånt. Det enda dom vågar sig på fysiskt är att förgripa sig på unga sköra kvinnor.


Om jag förstått saken rätt har ingen av dem blivit våldtagna. Sedan kan man tycka vad man vill om otrohet (jag tycker det är förkastligt) men det är inte kriminellt.
Citera
2010-11-05, 22:02
  #3545
Medlem
leys avatar
För mycket Puckokommentarer.
Kungen är hela folkets man så sluta kasta skit!
Alla larviga konspirationsteorier kan ni behålla för er själva!
Citera
2010-11-05, 22:04
  #3546
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Så enkelt är det inte att falsifiera eller verifiera ett påstående. Allra svårast blir det, åt båda håll, om påståendet är baserat i enbart godtyckliga åsikter tryckta som "sanningar" i någon bok.

Tvärtom borde det bli lättare i det fallet. Bara att blåneka. Några av kungens vänner insåg detta. Lettström och någon till förnekade ryktena helt och hållet. Förmodligen ljög de sig blåa, men det spelar mindre roll. Så länge hovet eller kungen inte går ut och dementerar komemr bubblan att vara sprucken. Det är priset man får betala för den bild man försökt bygga upp kring kungahuset i århundraden. Ska den hålla måste man neka. Det kan dock hända att man inte bryr sig längre.

Citat:
Hovet behöver inte lämna något svar därför att yttrandena är trams utan belägg. De kan inte lämna något svar heller på sådana åsikter, de får lita till folks intelligens och goda omdöme.

Hovet har all möjlighet att gå ut och aktiv förneka allt som är trams och utan belägg. Det har man inte gjort. Tills man gör det är det min misstanke att alla påståenden är sanna.
Citera
2010-11-05, 22:10
  #3547
Medlem
leys avatar
Mmm, snart marscherar hovmarschalkerna ut för att nacka alla som inte hyllar Kungen..........
Citera
2010-11-05, 22:10
  #3548
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Tvärtom borde det bli lättare i det fallet. Bara att blåneka. Några av kungens vänner insåg detta. Lettström och någon till förnekade ryktena helt och hållet. Förmodligen ljög de sig blåa, men det spelar mindre roll. Så länge hovet eller kungen inte går ut och dementerar komemr bubblan att vara sprucken. Det är priset man får betala för den bild man försökt bygga upp kring kungahuset i århundraden. Ska den hålla måste man neka. Det kan dock hända att man inte bryr sig längre.



Hovet har all möjlighet att gå ut och aktiv förneka allt som är trams och utan belägg. Det har man inte gjort. Tills man gör det är det min misstanke att alla påståenden är sanna.

Det finns inga tunga bevis mot hovet. Om det räcker med att ord står mot ord för total falsifiering av 340 sidor påståenden så ser Hovet säkerligen inget stort intresse i att ge simpla lycksökare som författarna 15 minuter i det svenska rampljuset. Hovet litar på folkets goda omdöme och förmåga till kritiskt tänkande. Det är positivt.
__________________
Senast redigerad av BlankningsMaja 2010-11-05 kl. 22:13.
Citera
2010-11-05, 22:15
  #3549
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Det finns inga tunga bevis mot hovet. Om det räcker med att ord står mot ord för total falsifiering av 340 sidor påståenden så ser Hovet säkerligen inget stort intresse i att ge simpla lycksökare som författarna 15 minuter i det svenska rampljuset.

När det gäller skvaller behövs tyvärr inga bevis. Det är inte juridik vi talar om här. Enda sättet att bemöta skvaller är att blåneka. Det måste hovet göra. Skvaller som tigs ihjäl är alltid sannt.

Däremot kan de ha rätt i att Svenska folket inte bryr sig speciellt, och i så fall kan de låtsas att det regnar.
Citera
2010-11-05, 22:17
  #3550
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Tvärtom borde det bli lättare i det fallet. Bara att blåneka. Några av kungens vänner insåg detta. Lettström och någon till förnekade ryktena helt och hållet. Förmodligen ljög de sig blåa, men det spelar mindre roll. Så länge hovet eller kungen inte går ut och dementerar komemr bubblan att vara sprucken.

Det finns en viss probelmatik i det. Hans kompisar kan ljuga, om det nu är det dom gjort. Dom är privatpersoner, så om det skulle bli bevisat att dom just ljugit så händer liksom inte speciellt mycket.

Kungen är inte samma sits. Jämför med Clinton te.x som medvetet ljög i TV med "I did not have sex with that women" - att välja den vägen vore synnerligt katastrofalt mao.

Därför tror jag att en del av sakerna i boken är sanna, såsom "kurtisanen" - sedan spär författarna på med allehanda rykten och presenterar det som sanning, utan att belägga med ett enda reellt bevis.

Det är riktigt fult gjort det dom gjort.

Om kungen bekräftar älskarinnan så skulle folk se det som att han därmed bekräfta allt annat skit.
Damn if you do, and damn if you don't.

Och jag vidhåller igen:

Om nu författarna har bevis på det s.k säpo spåret, då sitter dom ju för tusan med en historia som slår högre än otrohet. Vi pratar polismakt som under Kungens vakande öga ägnar sig åt brottslig verksamhet och dom väljer att lägga fokus på just detta ? Kom igen.

Det säger det mesta om denna bok.
Citera
2010-11-05, 22:22
  #3551
Medlem
Tyckte löpsedlarna som satt brevid varandra idag var ganska kul:

Iskyla på väg mot Sverige resp Kungen och drottningens middag.

De jag pratat med har varit enstämmiga(har pratat både med folk jag aldrig snackat med förr och vänner): Vem i helvete bryr sig vem han har sex med resp Djäkla skvallerbok, jag köper hellre Se och HÖr
Citera
2010-11-05, 22:24
  #3552
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
När det gäller skvaller behövs tyvärr inga bevis. Det är inte juridik vi talar om här. Enda sättet att bemöta skvaller är att blåneka. Det måste hovet göra. Skvaller som tigs ihjäl är alltid sannt.

Däremot kan de ha rätt i att Svenska folket inte bryr sig speciellt, och i så fall kan de låtsas att det regnar.

De sjunker inte så lågt. De har varit med förut och har valt andan att alltid gå vidare och se framåt. Det kvittar om de avger svar eller dementier på varje påstående. Det kommer alltid nya påståenden. Inte ens förfäderna undgår de grundlösa åsikternas skoningslöshet, men jag anar att det är en lätt börda att bära när de vet att det räcker med att ord står mot ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in